@michal_szn: co to jest "fakt opieki"? Poprawianie bugów znalezionych przez klienta? Może z rękojmi skorzystać i za friko będziesz naprawiał ( ͡~ ͜ʖ͡°)
@Jare_K: Naprawa bledow + drobne modifykacje. Tego jest od groma zazwyczaj i nie zawsze chodzi o bledy. Klientom sie "przypomina", ze cos musza miec itp. Nie spotkales sie z tym ? Mi sie wydaje ze to standrad w branzy
@michal_szn: u mnie to nowa wycena. Bo to coś to może być 5 minut roboty, a może być 5 dni lub tygodni. Nie daję abonamentu na nieograniczone modyfikacje, ani nie zawieram tego w cenie początkowej.
@michal_szn: wzory na oko. Im więcej doświadczenia, tym trafniej można na oko wycenić ile ci to zajmie + zapas (u mnie ok 30% kwoty). A jak przekroczę czas, to biorę na klatę. Klientowi wyceny nie zmienisz: "Panie kochany, pomyliłem się o jedną cyfrę z dziesiątkami godzin. Będę musiał firmę zamknąć. Panie ja mam dzieci na utrzymaniu! Błagam zaakceptować nową kwotę..." XD @Orzeech: Nie szukam. Z dobrych klientów u
@Orzeech: U mnie bardzo podobnie jak u Jare_K Poczta pantoflowa jest wystarczajaca zazwyczaj, projekty i tak zajmuja duzo czasu i nie mia kiedy rece w kieszen wlozyc
@michal_szn: unikam klientów z małych budżetem ;) i wyceny per projekt Najlepiej jakiś soft do rejestrowania czasu per projekt i stawka godzinowa dla klienta. Oczywiście jak dzwoni to zawsze się pyta ile by to kosztowało. Czasem wiem i mówię że X a czasem mówię że pomiędzy Y-10Y, jak OK to robię. Moim zdaniem lepiej odrzucić coś co robisz 2 razy dłużej niż planowałeś żeby mieć czas na to co zrobisz
Ostatnio "nadziewam" sie na to, ze nawet wzor:
_stawka godzinowa * szacowana ilosc godzin * 2_
jest niewystarczajce.
Jak zrobicie klientowi apke to ile bierzezie miesiecznie za fakt "opieki" nad aplikacja ?
#programowanie #webdev #firma #zarobki
@michal_szn: u mnie to nowa wycena. Bo to coś to może być 5 minut roboty, a może być 5 dni lub tygodni.
Nie daję abonamentu na nieograniczone modyfikacje, ani nie zawieram tego w cenie początkowej.
A jaki stosujes wzor do wyceny ? Taki jak podalem w pierwszym poscie ?
@Orzeech: Nie szukam. Z dobrych klientów u
Poczta pantoflowa jest wystarczajaca zazwyczaj, projekty i tak zajmuja duzo czasu i nie mia kiedy rece w kieszen wlozyc
Najlepiej jakiś soft do rejestrowania czasu per projekt i stawka godzinowa dla klienta. Oczywiście jak dzwoni to zawsze się pyta ile by to kosztowało. Czasem wiem i mówię że X a czasem mówię że pomiędzy Y-10Y, jak OK to robię. Moim zdaniem lepiej odrzucić coś co robisz 2 razy dłużej niż planowałeś żeby mieć czas na to co zrobisz