Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Hej murki a miraświrki pracujący w automotiv. Jak to u was wygląda? W Czechach aktualnie jest tragedia z pracą. Poniedziałki i piątki siedzimy w domu za 60%. Niby się to rozkręca, jakoś to rusza, ale my wyrabiamy głównie dla WV/Audi(90%), a schodzi głównie produkt dla Hondy. Ostatni tydzień sporo z magazynu zeszło, ale aktualne zamówienia są tragiczne... Niby Bosch mi zacząć od września wyrabiać mikroprocesory i wesprzeć automobilke, ale z końcem sierpnia temat ucichł. U mnie chodzą pogłoski, że do końca roku będziemy pracować trzy dni w tygodniu. Jak to wygląda u was?

#motoryzacja #automotive #praca
  • 22
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@90bpm: niestety my nie wyrabiamy pro kiu, tak nie wiem jak koreańska automobilka jest na tym. W wiadomościach słyszałem, że też mieli "przedłużony" sezon urlopowy. Najlepiej stoi japońska automobilka. Najgorzej ford. Przestaliśmy wyrabiać dla nich. Mexico też.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@90bpm: taka ciekawostka. Byliśmy korpo japońskim, kupiła nas Honda, później od Hondy odkupiło nas Hitachi, a od nich w czerwcu odkupił nas aktualny koreański wielki gracz. Wszystko w przeciągu niecałego roku. Płacę mielismy zamrożone, groziło cięciem wyplat, a aktualnie nowe korpo podchodzi dość sensownie i utrzymuje aktualne wynagrodzenia/premie na tym poziomie co były.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@90bpm: kia czy psa jest mi obce. Ja robię głównie dla WV/škody/Audi. Jak kulis auto tak máš 30% szansy že tam jest můj komponent. Jak trafisz na mój tak masz szczęście, bo inne zmiany to lecą w #!$%@? po całości. Góra to akceptuje bo liczy się ilość a nie jakość. Nie dziwię się temu. Płaca dla operatorów jest kiepska, warunki pracy tragiczne (latem temperatura na jak to 38-45C) no i coś
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@90bpm: nie wiem jak było 12 lat temu, ale rynek pracy i praca w Czechach to typowy mobbing, znajomości i układy. Nie mają tutaj zakładowych związków zawodowych i jest to widać. Z jednej strony darmozjadów nie ma, z drugiej nie ma solidarności wśród pracowników, a jeszcze czeska fałszywa mentalność nie pomaga w zebraniu grupy by coś wymusić na górze.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
No niestety w mojej okolicy nie mam lepszych ofert. Przez aktualną sytuację ciągnącą się od roku mam ochotę zmienić pracę, ale niestac mnie na to. Teraz zaczynam odkładać kasę i mam dylemat, tkwić w tym automotiv, czy iść gdzieś indziej. Jako imigrant jestem na gorszej pozycji gdy będę się starał o wakat. Te 25k plus 2k na żywność, to nie jest tak źle, ale nie mam możliwości rozwoju. Tak do emerytury to
Hej, Z mojej perspektywy (Dostawca Tier1) Grupa VW tragedia, Stellantis rowniez slabo (Grupa Stellatis przeszla na 4/5 etatu do konca roku), Ford, wypowiem sie tylko o Werke Saarlouis stalo od Kwietnia do Czerwca! Ruszyli W Lipcu i znowu postoj, cala branza cierpi i "predko" nie ruszy... Szczegolnie ze popyt na polprzewodniki dotyczy nie tylko automotive. Ja zmuszony jestem pracowac na 4/5 etatu do konca roku. Jedynie BMW jako tako daje rade, choc