Rząd Jej Królewskiej Mości potrafi dobrze planować długofalowo, bo w przeciwieństwie do prywatnych firm nie musi się martwić marudzeniem akcjonariuszy.
Pracuję dla największej (i chyba jedynej tego rozmiaru w UK) firmy projektującej, budującej i testującej ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Większość badań i prac jest sponsorowana (60% rząd / 40% prywatni inwestorzy) a pomysły i rozwiązania szybciutko patentowane na cały świat (wliczając Azję).
Koniec-końców najprawdopodobniej skończy się na tym, że w ciągu 5-10-15 albo produkcja stacków dla EU będzie skoncentrowana w UK albo UK będzie zarabiało niezłe pieniądze na licencjonowaniu patentów.
@Wujek_Fester: Bo Chiny przejmuja sie patentami ( ͡°͜ʖ͡°)
A jezeli nie wypali, to nic sie nie zmieni. Z wodorem jest wiele problemow i jak ktos inny cos lepszego wymysli, to ten projekt stanie sie bezuzyteczny.
@Voltix: Zdziwił byś się. To, że jakiś chińczyk w warsztacie klepie paski z logo gucci czy coś w tym rodzaju, nie oznacza że sensowny przemysł sobie na to pozwoli.
@FizzyDrink: Być może, żaden wariant nie jest wykluczony. Pojawia się jednak pytanie ile energii musisz włozyć w wyizolowanie CO2 z atmosfery bo na chwilę obecną balans energetyczny takiego procesu jest niekorzystny, podobnie jak produkcja biopaliw.
Zdziwił byś się. To, że jakiś chińczyk w warsztacie klepie paski z logo gucci czy coś w tym rodzaju, nie oznacza że sensowny przemysł sobie na to pozwoli.
@Wujek_Fester: a to nie wynika z tego że Chińczykom zależy na oficjalnej sprzedaży w EU/US i reszcie świata i do tego muszą mieć patenty?
Zresztą, zobacz podróbki iPhonów których oryginały i tak są robione w Chinach - oni nie kopiują tak dobrze, dopiero
@Wujek_Fester: Ich super szybka kolej jest z wykradzionych niemieckich projektow, polowa woja jest z inzynierii wstecznej na ruskich maszynach, a druga polowa na ich licencjach i nawet nowy system hjulaleja, to jest android lekko zmieniony.
Ich super szybka kolej jest z wykradzionych niemieckich projektow
@Voltix: Masz coś na poparcie tej tezy? Nam Chinczycy zapłacili naprawdę dużo za projekt zasilania SUVa wodorem a po DE super szybkie pociągi nie jeżdżą. Niemcy nie projektują do szuflady.
polowa woja jest z inzynierii wstecznej
@Voltix: Inżynierię wsteczną robią wszyscy, nawet Niemcy. Sam ją robiłem jak pracowałem dla niemieckiej firmy...i to robiłem inżynierię wsteczną chińskiego sprzętu (poważnie).
@Voltix: Masz coś na poparcie tej tezy? Nam Chinczycy zapłacili naprawdę dużo za projekt zasilania SUVa wodorem a po DE super szybkie pociągi nie jeżdżą. Niemcy nie projektują do szuflady.
@sorek no chyba nie w osobówkach. W aero/ciężarówkach i wszędzie tam, gdzie są duże masy i długie czasowo zapotrzebowanie na energię tak, ale w zwykłym Automotivie to baterie będą rozwijane przez najbliższe lata.
@sorek Ah no tak, wszystkie firmy w branży automotive przerzucą się na wodór, bo jakiś gość powiedział coś w dokumencie.
Nie muszę tego oglądać, by wiedzieć czemu tak nie będzie. Już dziś większość firm produkujących samochody osobowe długofalowo skupiła się na BEV.
H2FCEV ma straty około 60%, a BEV tylko 20% (czyli z dostarczego 1kW uzyskujemy odpowiednio 400 i 800W). Do tego dodajmy, że dzisiaj ponad 90% wodoru jest generowane z wykorzystaniem
BaldTV to taki ekspert od wszystkiego. Tutaj liznął, tam liznął - mógł by uczyć podstaw techniki w podstawówce, polityki w przedszkolu i medycyny akademickiej zwolenników Zięby ( ͡°͜ʖ͡°)
Prawda jak zwykle stoi obok i kręci bekę.
Dla zobrazowania trochę obliczeń jakie robiłem w poprzednim tygodniu, bo wybieram się na serię testów wysokościowych (tak BTW to do firmy kolesia, z którym Branson stworzył
https://www.gov.uk/government/news/uk-government-launches-plan-for-a-world-leading-hydrogen-economy
Pracuję dla największej (i chyba jedynej tego rozmiaru w UK) firmy projektującej, budującej i testującej ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Większość badań i prac jest sponsorowana (60% rząd / 40% prywatni inwestorzy) a pomysły i rozwiązania szybciutko patentowane na cały świat (wliczając Azję).
Koniec-końców najprawdopodobniej skończy się na tym, że w ciągu 5-10-15 albo produkcja stacków dla EU będzie skoncentrowana w UK albo UK będzie zarabiało niezłe pieniądze na licencjonowaniu patentów.
#uk #inzynieria #emigracja #wodor i troche #chwalesie
A jezeli nie wypali, to nic sie nie zmieni. Z wodorem jest wiele problemow i jak ktos inny cos lepszego wymysli, to ten projekt stanie sie bezuzyteczny.
@Voltix: Zdziwił byś się. To, że jakiś chińczyk w warsztacie klepie paski z logo gucci czy coś w tym rodzaju, nie oznacza że sensowny przemysł sobie na to pozwoli.
@FizzyDrink: Być może, żaden wariant nie jest wykluczony. Pojawia się jednak pytanie ile energii musisz włozyć w wyizolowanie CO2 z atmosfery bo na chwilę obecną balans energetyczny takiego procesu jest niekorzystny, podobnie jak produkcja biopaliw.
@Wujek_Fester: a to nie wynika z tego że Chińczykom zależy na oficjalnej sprzedaży w EU/US i reszcie świata i do tego muszą mieć patenty?
Zresztą, zobacz podróbki iPhonów których oryginały i tak są robione w Chinach - oni nie kopiują tak dobrze, dopiero
takze tego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Voltix: Masz coś na poparcie tej tezy? Nam Chinczycy zapłacili naprawdę dużo za projekt zasilania SUVa wodorem a po DE super szybkie pociągi nie jeżdżą. Niemcy nie projektują do szuflady.
@Voltix: Inżynierię wsteczną robią wszyscy, nawet Niemcy. Sam ją robiłem jak pracowałem dla niemieckiej firmy...i to robiłem inżynierię wsteczną chińskiego sprzętu (poważnie).
@Voltix: Taki z ciebie ekspert od wszystkiego, a takiego byka zrobiłeś. Wstyd.
@Wujek_Fester: Bezposrednio nie ma dowodow na to, tylko sugestie, ze najprawdopodobniej do tego doszlo. Dokladnie pomylilo mi sie i chodzi o Japonie. https://fortune.com/2013/04/15/did-china-steal-japans-high-speed-train/
Kazdy robi projekty do szuflady, tylko czesto jeszcze o tym nie wie jak zaczyna. Skoncza sie srodki
@Wujek_Fester
@sorek no chyba nie w osobówkach. W aero/ciężarówkach i wszędzie tam, gdzie są duże masy i długie czasowo zapotrzebowanie na energię tak, ale w zwykłym Automotivie to baterie będą rozwijane przez najbliższe lata.
@Wujek_Fester: swoją drogą ciekawi mnie czy znasz to:
Ah no tak, wszystkie firmy w branży automotive przerzucą się na wodór, bo jakiś gość powiedział coś w dokumencie.
Nie muszę tego oglądać, by wiedzieć czemu tak nie będzie. Już dziś większość firm produkujących samochody osobowe długofalowo skupiła się na BEV.
H2FCEV ma straty około 60%, a BEV tylko 20% (czyli z dostarczego 1kW uzyskujemy odpowiednio 400 i 800W). Do tego dodajmy, że dzisiaj ponad 90% wodoru jest generowane z wykorzystaniem
BaldTV to taki ekspert od wszystkiego. Tutaj liznął, tam liznął - mógł by uczyć podstaw techniki w podstawówce, polityki w przedszkolu i medycyny akademickiej zwolenników Zięby ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Prawda jak zwykle stoi obok i kręci bekę.
Dla zobrazowania trochę obliczeń jakie robiłem w poprzednim tygodniu, bo wybieram się na serię testów wysokościowych (tak BTW to do firmy kolesia, z którym Branson stworzył