Wpis z mikrobloga

Rząd Jej Królewskiej Mości potrafi dobrze planować długofalowo, bo w przeciwieństwie do prywatnych firm nie musi się martwić marudzeniem akcjonariuszy.

https://www.gov.uk/government/news/uk-government-launches-plan-for-a-world-leading-hydrogen-economy

Pracuję dla największej (i chyba jedynej tego rozmiaru w UK) firmy projektującej, budującej i testującej ogniwa paliwowe zasilane wodorem. Większość badań i prac jest sponsorowana (60% rząd / 40% prywatni inwestorzy) a pomysły i rozwiązania szybciutko patentowane na cały świat (wliczając Azję).

Koniec-końców najprawdopodobniej skończy się na tym, że w ciągu 5-10-15 albo produkcja stacków dla EU będzie skoncentrowana w UK albo UK będzie zarabiało niezłe pieniądze na licencjonowaniu patentów.


#uk #inzynieria #emigracja #wodor i troche #chwalesie
Pobierz
źródło: comment_1629289059bdKkQy5oAxXqQUUBw4KJC8.jpg
  • 19
Bo Chiny przejmuja sie patentami


@Voltix: Zdziwił byś się. To, że jakiś chińczyk w warsztacie klepie paski z logo gucci czy coś w tym rodzaju, nie oznacza że sensowny przemysł sobie na to pozwoli.

@FizzyDrink: Być może, żaden wariant nie jest wykluczony. Pojawia się jednak pytanie ile energii musisz włozyć w wyizolowanie CO2 z atmosfery bo na chwilę obecną balans energetyczny takiego procesu jest niekorzystny, podobnie jak produkcja biopaliw.
Zdziwił byś się. To, że jakiś chińczyk w warsztacie klepie paski z logo gucci czy coś w tym rodzaju, nie oznacza że sensowny przemysł sobie na to pozwoli.


@Wujek_Fester: a to nie wynika z tego że Chińczykom zależy na oficjalnej sprzedaży w EU/US i reszcie świata i do tego muszą mieć patenty?

Zresztą, zobacz podróbki iPhonów których oryginały i tak są robione w Chinach - oni nie kopiują tak dobrze, dopiero
@Wujek_Fester: Ich super szybka kolej jest z wykradzionych niemieckich projektow, polowa woja jest z inzynierii wstecznej na ruskich maszynach, a druga polowa na ich licencjach i nawet nowy system hjulaleja, to jest android lekko zmieniony.

takze tego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ich super szybka kolej jest z wykradzionych niemieckich projektow

@Voltix: Masz coś na poparcie tej tezy? Nam Chinczycy zapłacili naprawdę dużo za projekt zasilania SUVa wodorem a po DE super szybkie pociągi nie jeżdżą. Niemcy nie projektują do szuflady.

polowa woja jest z inzynierii wstecznej

@Voltix: Inżynierię wsteczną robią wszyscy, nawet Niemcy. Sam ją robiłem jak pracowałem dla niemieckiej firmy...i to robiłem inżynierię wsteczną chińskiego sprzętu (poważnie).

to jest android
@Voltix: Masz coś na poparcie tej tezy? Nam Chinczycy zapłacili naprawdę dużo za projekt zasilania SUVa wodorem a po DE super szybkie pociągi nie jeżdżą. Niemcy nie projektują do szuflady.


@Wujek_Fester: Bezposrednio nie ma dowodow na to, tylko sugestie, ze najprawdopodobniej do tego doszlo. Dokladnie pomylilo mi sie i chodzi o Japonie. https://fortune.com/2013/04/15/did-china-steal-japans-high-speed-train/

Kazdy robi projekty do szuflady, tylko czesto jeszcze o tym nie wie jak zaczyna. Skoncza sie srodki
@FizzyDrink
@Wujek_Fester

@sorek no chyba nie w osobówkach. W aero/ciężarówkach i wszędzie tam, gdzie są duże masy i długie czasowo zapotrzebowanie na energię tak, ale w zwykłym Automotivie to baterie będą rozwijane przez najbliższe lata.
@sorek
Ah no tak, wszystkie firmy w branży automotive przerzucą się na wodór, bo jakiś gość powiedział coś w dokumencie.

Nie muszę tego oglądać, by wiedzieć czemu tak nie będzie. Już dziś większość firm produkujących samochody osobowe długofalowo skupiła się na BEV.

H2FCEV ma straty około 60%, a BEV tylko 20% (czyli z dostarczego 1kW uzyskujemy odpowiednio 400 i 800W). Do tego dodajmy, że dzisiaj ponad 90% wodoru jest generowane z wykorzystaniem
@sorek: @narwi:

BaldTV to taki ekspert od wszystkiego. Tutaj liznął, tam liznął - mógł by uczyć podstaw techniki w podstawówce, polityki w przedszkolu i medycyny akademickiej zwolenników Zięby ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Prawda jak zwykle stoi obok i kręci bekę.

Dla zobrazowania trochę obliczeń jakie robiłem w poprzednim tygodniu, bo wybieram się na serię testów wysokościowych (tak BTW to do firmy kolesia, z którym Branson stworzył
Pobierz
źródło: comment_16293798125IrmhGHrocajS0e88HLI3m.jpg