Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #wulkanizacja #opony

Wulkanizator przy wyważaniu kół zwrócił mi uwagę na przednie opony, ale nie określił przyczyny takiego stanu, zalecił sprawdzenie zbieżności.
Sam je kupowałem półtora roku temu nowe na oponeo rocznik 2020, przejechałem na nich 20000 km. Goodyear vector 4season gen 2.
Pełna geometria była robiona w sierpniu 2020 i wszystko było dobrze.

Jak myślicie, dlaczego tak się stało? Borykam się też z telepaniem kierownicy zaczynajacym sie w okolicach 100 km/h, przy 120 już jest dość mocno odczuwalne ale da sie jechać i mogę normalnie zrobić trasę 300 km ekspresówką, ale te objawy były też na poprzednich oponach. Diagności nie widzieli nic specjalnego w zawieszeniu, choć rok temu diagnosta powiedział, że tylna tuleja wahacza przedniego mu się nie podoba, nie ma luzu ale inaczej się ugina, tak mi powiedział. Będę ją na dniach wymieniał.
Pobierz
źródło: comment_1627048099UdTBcMqJnhq4HSzgAtGtqs.jpg
  • 18
@errorek95: pokaż nam wydruk z geometrii, bardzo często mechanior mówi że "wszystko OK", a w rzeczywistości zrobiona jest #!$%@?.
pomijając, że Fordy znakomicie trzymają geometrię nawet po latach (stąd są znane z bdb prowadzenia) i nic się samo nie powinno rozjechać.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@errorek95: jak możesz to jedź do innego warsztatu diagnostycznego, nic nie wspominając o poprzednich. Też miałem problem z drżeniem kierownicy, bujałem się z tym 2 lata. Pierwszy zakład diagnostyczny stwierdził że krzywa tarcza, drugi że łożysko amortyzatora a dopiero trzeci stwierdził że to dwumas i co ciekawe była to prawda.
@errorek95: Zacząłbym od wyważenia w innym serwisie, potem ewentualnie znajdź serwis który wyważa z testem drogowym i wtedy mogą ci wyjść wady produkcyjne opony co będzie wymagać reklamacji (ale nie wiem jak w GY wygląda reklamacja oraz okres gwarancyjny). Geometria mało wspólnego ma z biciem kierownicy. Szukałbym przyczyny w oponach, a potem zaczął oglądać zawieszenie
@hubcio12114: Właśnie teraz wyważyłem w kolejnym serwisie, dwa miesiące temu wyważałem gdzie indziej.( ͡° ʖ̯ ͡°)
Co do geometrii i bicia to sprawa prezentuje się tak, że było bicie kierownicy od czasu kupna samochodu (koniec 2019) ale jakoś z tym żyłem, choć czasem po autostradzie potrafiły mnie boleć nadgarstki od mocnego trzymania kierownicy.. Następnie ustawiłem geometrię w październiku 2020 (a ustawiałem bo dostałem strzała w tylne koło
@bruhh: To już jakiś trop, dzięki. Choć z tyłu mam te same goodyeary ale z 2016 roku i wyglądają o niebo lepiej, a z tego co wiem jeździły chwilę na przodzie u poprzedniego właściciela.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@errorek95: wszystkie ale to wszystkie wielosezony na przedniej osi a szczególnie w autach z napędem na przód tak wyglądają, prędzej czy później. Najgorzej im podczas upałów bo wtedy ścierają się jak cholera. Ale ogólnie vectory i wielosezony Fuldy tak zawsze wyglądają, w sumie każdą opona z podobnym bieżnikiem
@oczy_kobry22: Nie, raz na jakiś czas zjadę z asfaltu, na pewno nie jeżdżę regularnie jakimiś szutrami. Kolega niżej raczej rozwiał wątpliwości.

@bruhh: Dzięki, to chyba w sumie wszystko wyjaśnia. Generalnie to też nie jestem jakoś super zadowolony z tych opon.. Ostatnio przy upałach zaczęły mi popiskiwać w zakrętach. Gwałtowniejsze ruszenie na suchym asfalcie, żeby gdzieś się wstrzelić to sekunda-dwie bez trakcji.. (nie mam asr, esp) ( ͡° ʖ̯
@errorek95: te opony wyglądają jakby na zimę się już nie nadawały. Nie miałem nigdy wielosezonow na których przejechałem 20k, ale obstawiam że nie powinny się zużywać tak szybko. Może jakaś wadliwa partia?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@errorek95: to normalne. Wielosezony mają mieszankę gumy która musi być odpowiednio miękka w zimę ale też odpowiednio twarda w upały. No i to nie za bardzo działa, bo przy 30+ na dworze są za miękkie.