Wpis z mikrobloga

Mirki,
Podpowie ktoś jaki dobrze wyposażony kompakt w leasingu do 100, max. 110 tys. się teraz najbardziej opłaca?
Użytkowanie:
-około 25-30 tys. km rocznie, tryb mieszany 60% drogi ekspresowe/autostrady + 40% miasto
-codzienny dojazd do pracy 45 km w jedną stronę (25 km droga ekspresowa + 20 km miasto), czyli raczej potrzebuję diesla (aktualne benzyna + gaz, ale z tego co się orientuję tych nowych uturbionych benzyn raczej nie zagazuję, a 10l/100km benzyny brzmi dość boleśnie)
-raz na jakiś czas trasa około 200 km, raz-dwa razy w roku 700-1000 km na wakacje

Wymagania:
-ekonomia i trwałość
-najlepiej auto dostępne od ręki (w salonach na zamawiane auta deklarują teraz czas oczekiwania do grudnia-marca)
-automat
-pakiet zimowy (najlepiej z podgrzewaną przednią szybą)
-nie czerwony i najlepiej też nie biały (różowy pasek jest w tym temacie dość wybredny)
-długość maksymalnie 4,5 m, optymalnie 4,3 m

To co rozważam:
#kia #ceed 1,4 T-GDI 140 KM Business Line - 97 tys. rocznik 2020
Kia Ceed 1,5 T-GDI 160 KM Business Line - 99 tys. rocznik 2021 (miałem jazdę próbną takim autkiem, ale w combi i mi się całkiem podobało)
Kia Ceed 1,6 CRDi 136 KM Business Line - 104 tys. rocznik 2021 (chyba najbardziej rozsądny wybór, ale nie dostałem demówki do pojeżdżenia z tym silnikiem)
Kia #xceed 1,6 CRDi 136 KM Business Line - 113 tys. rocznik 2021 (chyba bogatsze wyposażenie względem zwykłych Ceedów, m.in. fajniejsze audio, ładny, ale też wyraźnie droższy i trochę większy)

#ford #focus 1,5 EcoBoost 150 KM Titanium - 107 tys. rocznik 2020 (mam zaplanowaną jazdę próbną na weekend)

#hyundai #i30 1,5 T-GDI 48V Comfort DCT, 88 tys. rocznik 2020
Hyundai i30 #fastback 1.5 T-GDI 48V Comfort DCT, 100 tys. rocznik 2021

Jakieś inne propozycje?
Te turbo benzyny nie zjedzą mnie kosztem przejechania 100 km?

#motoryzacja #samochody #leasing
  • 15
10l/100km benzyny brzmi dość boleśnie


@zychu142: nie wiem jak byś musiał upalać współczesne 1.4-1.6 z turbo dla takiego wyniku. W trasie to totalna abstrakcja, po mieście też ciężko przebić 10l w 1.4-1.5 T-GDI. Jak 60-40 trasy-miasto to spokojnie możesz zakładać średnie i w okolicach 7-7.5l.

Jeżeli teraz masz starego wolnossaka z gazem (gdzie ten litr-dwa spokojnie więcej lpg wciągnie) to nie przekładaj tego 1:1 do turbobenzyny. Przy 90 na tempomacie tam
@Atreyu: Ale pytam konkrenie gdzie. Na dwupasmowych drogach ekspresowych jest ograniczenie do 120 km/h i tam 90 km/h trochę mija się z celem. Na jakichś drogach podmiejskich i wojewódzkich, gdzie faktycznie jest ograniczenie do 90 km/h, jest pełno zakrętów ze względu na przedwojenny charakter i najczęściej też dziur wynikających z klimaty/eksploatacji, tam używanie tempomatu mi się jakoś nie spina (bo pytałem konkretnie o 80-90 z tempomatem, a nie o jazdę z
Przy 90 na tempomacie tam schodzi się poniżej 6l, przy 120km/h ~7l


@zychu142: dlatego masz wyróżnione

Czym innym krajówka, czym innym ska o standardzie autostrady. Na większości krajówek nie ma dziur takich żeby trzeba było co kawałek zwalniać, prędzej na miejskich arteriach. 10l poza miastem we współczesnym aucie może być tylko wynikiem złego stylu jazdy. A z tempomatem (aktywnym lub nie) czy bez ciężko o taki wynik

Możesz śmiało założyć że
@zychu142: 10l/100 km to zwyczajnie informacja, jaka przewija się na forach posiadaczy EcoBoostów czy T-GDI, a nie moje doświadczenie, bo takiego auta nie mam.
Mam jedynie porównanie do mojego starego 1,8 w podtlenku biedy, który swoją drogą 9 to pali w mieście i diesla 1,6 że służbówki, którym jeździ mi się całkiem przyjemnie, stąd pytam na Mirko.
10l/100 km to zwyczajnie informacja, jaka przewija się na forach posiadaczy EcoBoostów czy T-GDI, a nie moje doświadczenie, bo takiego auta nie mam.


@zychu142: na ~5000km trasie przez Europę, wszystkimi chyba rodzajami dróg, od międzymiastowych po autobahny udało mi się przy normalnej jeździe zejść na 8.9l. Dla silnika 2.8 z turbo.

Jest totalną ściemą że 1.6t w trasie spali więcej. Jeździłem nową Astrą 1.4t (chyba już go nie ma w ofercie
@zychu142: gość w serwisie mówił mi że mój samochód często ma ponad 8L spalania jak przyjeżdża na zmiane oleju i ludzie narzekają, kiedy moja średnia z 10.000km to 6.5L a w trasie bez dwupasmówek 5L to norma.

Jak to wyjaśnić? Ano uturbione silniki palą tyle ile jedziesz, jak cie nie stać to jedziesz 80-90 po krajówce i pali ci 4,5L a jak masz wyebane i jezdzisz krótkie odcinki po miescie i
@zychu142: btw nie kupywałbym diesla od koncernu KIA, jest zbyt drogi i wgl kiepsko wpływa na ichniejsze skrzynie automatyczne. Bier benzyne + automat

Jak szkoda ci kasy to też odrzuć xceeda to będzie model bez kontynuacji i szybciej straci wartość niż modele które klepie sie 20 lat. Np kto wyszukuje teraz skode yeti albo roomster? Dużo bardziej tracą na wartości niż octavia na którą jest ogromny popyt

Jak coś to i30
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@zychu142: jeżdżą, jeżdżą. I to czasem na lewym pasie ktoś jedzie 100 na 120. W tunelach jest 80, czasem autostrada zmienia się na 100 i ludzie bardzo dbają o prędkość. Wiadomo jak ktoś ma power pod nogą to depcze ale pomiary z drona albo helikoptera i potem mandat jest.
Jak szkoda ci kasy to też odrzuć xceeda to będzie model bez kontynuacji i szybciej straci wartość niż modele które klepie sie 20 lat. Np kto wyszukuje teraz skode yeti albo roomster? Dużo bardziej tracą na wartości niż octavia na którą jest ogromny popyt


@Lethal_Jelly: ciekawy argument, nie myślałem o tym myśląc o xceedzie ;)
@zychu142: https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?f=21&t=2637&start=20
https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?t=2096
https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?f=21&t=3227
nie pamietam juz który wątek czytałem, ale trochę tego jest, generalnie skrzynia sucha DCT + wysoki moment obrotowy + niestaranna jazda = kłopociki

wiadomo że nawet w 1.4t-gdi trzeba będzie uważać na tą skrzynię 7DCT ale tam wróżę raczej rozsądną żywotność jak nie będzie katowany