Wpis z mikrobloga

#prawo #konsument #rekojmia

Pytanie, które mi nie daje spać. Składamy reklamację z tytułu rękojmi, sklep ją przyjmuje i prosi odesłanie towaru. My tego nie robimy, ale nie otrzymujemy też informacji o odrzuceniu reklamacji z tytułu rękojmi w ciągu 14 dni. Teoretycznie, reklamacja powinna zostać uznana, ale czy to nie będzie obejście prawa czy coś przed Sądem? Bo w pewnym stopniu sami uniemożliwamy sklepowi odniesienie się do tego.
  • 21
@bloger_klasyczny: Kazus z życia wzięty. Złożyłem reklamację z tytułu rękojmi na buty na znanym portalu z ubraniami na literę Z. Złożyłem żądanie wymiany towaru na nowy itd. Proszą mnie o odesłanie towaru w ciągu 14 dni, a ja nie bardzo mam jak to zrobić. Po 14 dniach bez ustosunkowania się do reklamacji, domniemywa się, że została uznana (sprzedawca mógł ją odrzucić, a po otrzymaniu towaru po upływie 14 dni uznać). I
@sliti666: Z literalnym brzmieniem zdania 1?

Art. 560. [Uprawnienia kupującego]
§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sliti666: spoko, mi ostatnio po 24 dniach od złożenia rękojmi kazali odesłać towar i się zobaczy co możemy z tym zrobić. I w #!$%@? mają że po 14 dniach rękojmia powinna byc uznana, mam odesłać i koniec
@sliti666: Btw, zapomniałem o tym przepisie.

Art. 5612. Obowiązek dostarczenia lub udostępnienia rzeczy
§ 1.Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie – do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
@Estetykatopodstawa: Tak i nie. W pierwszej kolejności, reklamacja musi zostać uznana, po drugie ważnym stwierdzeniem jest bez nadmiernych niedogodności, a nie ukrywam, że odesłanie butów i oczekiwanie na naprawę to jest spora niedogodność w szczególności, że bym musiał kupić na ten czas nowe takie same.
@Estetykatopodstawa: Ostatnio wystarczyły im fotki xd Braki z mojej strony, aka brak wysłania towaru powinny skutkować odrzuceniem reklamacji w ciągu 14 dni od złożenia żądania. Brak odrzucenia, skutkuje uznaniem reklamacji w szczególności, że to na nich spoczywa ciężar dowodu, tj. oni muszą udowodnić moja winę.
@sliti666: generalnie kiedyś to analizowałem i nie wiadomo. W takim przypadku mogłoby to być uznane za sprzeczne z art. 5 KC, ale w komentarzach do ustawy pisali raczej, że przedsiębiorca powinien po prostu negatywnie rozpatrzyć reklamację w ciągu 14 dni.
@staryhaliny: III Ca 2311/19 Sąd Okręgowy w Łodzi " tym samym wypełnienie przez kupującego obowiązku nałożonego na niego na mocy art. 561 2 k.c., polegającego na dostarczeniu sprzedawcy rzeczy wadliwej lub jej udostępnienia, nie ma wpływu na rozpoczęcie biegu terminu.

Wobec wyżej wskazanych argumentów należy stwierdzić, iż zarzut naruszenia art. 561 5 k.c. oraz art. 561 2 k.c. jest niezasadny.

Nie sposób zgodzić się również ze skarżącą, iż nieudzielenie odpowiedzi na