Wpis z mikrobloga

Witam. Mam zamiar porządnie wziąć się za siebie, a jednym z punktów oprócz odpowiedniej diety i treningu jest zakup białka serwatkowego. Niestety jestem zupełnie zielony w temacie suplementacji/siłowni/treningów itd. dlatego mam parę pytań, które chciałbym zadać:
- najważniejsze z nich to, czy w ogóle jest sens je brać do treningów cardio i treningów na brzuch wykonywanych w domu?
- czy istnieje jakiś przelicznik ile białka można brać na kg masy ciała?
- na co zwracać uwagę podczas kupna białka, i czy możecie polecić jakieś sprawdzone/konkretne?
- kiedy właściwie brać - przed/po treningu i w jakim odstępie czasowym od wysiłku?
- czy są jakieś przeciwwskazania - kiedy można brać, możliwe skutki uboczne, które mogą wystąpić?
#mikrokoksy #mirkokoksy #pytanie
  • 7
@MroczneWidly Zacznij suplementacje jak się z dietą nie wyrobisz, dla osoby trenującej 1.5-2 gramy białka na kg masy ciała.

Jasne że jest sens zacząć w domu :) Na youtubie jest masa kanałów z fajnymi treningami, nazwiska jak Tomek Grzymski czy Piotr Tomaszewski. Chłopaki omawiają technikę i dietę - opierają się na badaniach które linkują.

Jak policzysz makro i ułożysz sobie jadłospis na tydzień zobaczysz że bez większych problemów nabijasz dzienne zapotrzebowanie. Ja
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
czy są jakieś przeciwwskazania


@MroczneWidly: choroba nerek, wtedy powinno się ograniczać białko. No i nietolerancja laktozy, wtedy musisz szukać WPC bez laktozy albo WPI

na co zwracać uwagę podczas kupna białka, i czy możecie polecić jakieś sprawdzone/konkretne?


Najważniejsze żeby było smaczne, bo inaczej będzie stało na półce aż przekroczy datę ważności i wyrzucisz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Z najczęściej polecanych to KFD Premium (dobre i tanie), najlepiej
@oddawaj_kasztana: Nie no bez białka to już sporo jadę, ale robiłem tylko cardio. Teraz do samego cardio zamierzam dorzucić też dietę, białko właśnie i trening domowy.