Aktywne Wpisy
jciesz +246
51431e5c08c95238 +163
W sprawie wojny Rosyjsko-Ukraińskiej oddajmy głos ekspertom.
#ukraina #rosja #wojna #jablonowski #heheszki
#ukraina #rosja #wojna #jablonowski #heheszki
Skopiuj link
Skopiuj linkWykop.pl
Bo w podobnej trasie elektrykiem, ładowanie sumarycznie zajęło...
I nie jest to post zaczepny, nikomu nie chcę udowadniać co jest dla niego lepsze a co gorsze. To tylko kontrargument w dyskusji, że elektryki są tylko do miasta a każda trasa to minimum 3 dni.
#samochody #samochodyelektryczne #motoryzacja #tesla
Tak to mogę powiedzieć że właśnie zrobiłem trasę 210.000 km w 4 lata
@Cosmo77: a bo to jakaś inna stacja? xD
@Norskee: Sorry ale porównywanie do gazu to glupota. Wyjedz poza polske to bedziesz szukal dystrybutora. A na gazie nie przejedziesz 500km, chyba ze rezygnujesz z bagaznika. No i najczesciej jest jeden dystrybutor i czasem trzeba w kolejce wystac swoje.
PS. masz mape stacji. Oczywiscie ich jest duzo wiecej poza miastami, tylko sa niepododawane
https://www.mylpg.eu/pl/stacje/niemcy/
Ps. 38 litrow gazu, 8l na 100 km masz prawie 500km, a butle mozesz miec tez wieksza
a jak masz kolo pod samochodem to juz w ogole
No. I wątek można skasować, bo generalnie to tylko bajdurzenie bez żadnego przełożenia na polskie warunki. Zadnego
@paprycjusz: Ale mentalność jeszcze nie ta :-) U mnie administracja na pytanie o możliwość zamontowania oddzielnego licznika przy miejscu parkingowym odpowiedziała, że nie bo nie. Mądry inaczej sąsiad wpadł na pomysł, żeby mimo wszystko ładować się w garażu z publicznie dostępnych gniazdek na koszt wszystkich mieszkańców, co skończyło się stałym wyłączeniem prądu na całym parkingu.
Mam nadzieję, że pomogłem.
@paprycjusz: tu bigger ma rację w takim wypadku mowa o trasie 500km skoro tyle robisz na raz, doliczanie tego co robisz na miejscu w parę dni i sumowanie z powrotem jednak wprowadza w błąd.
@Niebadzlosiem: A co to za problem? Obecnie głosujemy we wspólnocie uchwałę o pozwoleniu na montowanie stacji do ładowania w garażach podziemnych. Kto będzie chciał będzie mógł ładować na swoim miejscu parkingowym na osobno rozliczanym liczniku.
@paprycjusz: ale to nie dlatego, że dużo ich się buduje tylko z powodu, że jest ich mało. Jeżeli w ciagu roku przykładowo jesteś w stanie wybudować 10 ładowarek a obecnie jest ich 100 to w ciągu roku masz przyrost ich ilości o 10%, ale w sytuacji gdy ładowarek jest 1000 to zamiast 10% masz tylko 1% przyrostu. Sama informacja o procencie powstających
Widać to mocno w stanach tutaj.
Sam ostatnio kupowałem auto - i nawet myślałem o tesla - i super jak jeżdżę po Seattle i okolicach. Ale jakby chciec pojechać do jakiegoś większego miasta, a najbliżej jest chyba Vancouver w Kanadzie to z pełnym ładunkiem obrócisz. Ale coś więcej to już zaczyna się problem,
@Karpaj: To zależy ;) Ładując w domu to ten sam prąd co zasila lodówkę. Ładując w trasie stawki są wyższe i zależą od operatorów. Czasem firma lub gmina oferuje darmowe ładowanie.
Ale to co powtarzam, moim celem nie jest udowadnianie wyższości jednego nad drugim. Chcę tylko walczyć z mitem, że elektrykiem nie da się wyjechać poza miasto.
Ale rozumiem o co Ci chodzi, na trasie 600+km elektryk ma mniej sensu, z każdym kilometrem przewaga silnika spalinowego się powiększa. Tylko z drugiej strony, jeżeli miałbym jechać 1400km to po prostu poleciałbym samolotem zaoszczędzając jeden dzień.
@paprycjusz od przyszlego roku tez bede w Alpy dojezdzal komunikacja miejska :).Ale obecnie z Warszawy
@tonawiarywkilkarzeczy: W jaki sposób doszedłeś do takich wniosków?
@prnppp: Muszę się mocno postarać, żeby wyobrazić sobie kolejki do ładowarek, bo przejeżdżając 50kkm jeszcze ani razu ich nie
Nie czekasz w kolejce, bo elektryków jest stosunkowo mało. Dane ze stycznia mówią o ok 20 tysiącach elektryków w Polsce. Tyle co samochodów na osiedlu w większym mieście xD Dla porównania według danych GUS w 2018 roku wszystkich samochodów było prawie 30 mln. Co jeśli elektryków będzie
Gdybym tam poszedł to bym znalazł, zatrzymywaliśmy się koło stacji kolejowej w Bad Oeynhausen niedaleko Hannoveru, to jakiś niemiecki kurort więc jest tam dużo gastronomii i można pójść na dłuższy spacer rozprostować nogi. Parę lat temu był to chyba jedyny fragment drogi Amsterdam-Wrocław na którym nie było autostrady więc jak już wjeżdżaliśmy do miasta
@prnppp: Tak wyglądają dzisiejsze szybkie stacje ładowania
A tak wyglądają zwykłe miejsca do ładowania. Tak, nie zajmują dodatkowego miejsca na parkingu bo te miejsca już tam są. Nawet kable w ziemi są, kwestia wymiany latarni na takie z gniazdkami, tak jak @gatineau wcześniej zasugerował (tak jak na
Jak widzisz ta stacja umożliwia ładowanie ilu
@prnppp: trochę jak do ściany :) Jak będzie 100 razy więcej aut to będzie 100 razy więcej stacji. To naprawdę proste, mamy coś takiego co się nazywa wolny rynek który jest świetnym regulatorem i idealnie dobiera ilość dóbr do zapotrzebowania.
Rozważania na tym samym poziomie co "wyobrażasz sobie co będzie jak na świecie będzie 100 mln
@prnppp: Od 3 lat ani razu nie jechałem dalej niż 600km, a przejechałem ok 70kkm, więc mi wystarcza ;) Ale zgadza się, pisałem już o tym kilkukrotnie, im większy dystans na raz tym większą przewagę mają samochody spalinowe, dla mnie wygodna podróż elektrykiem to max jedno ładowanie po drodze,
@prnppp: Właśnie próbuję pokazać, że jak najbardziej tak! Chyba, że jesteś kierowcą zawodowym robiącym co drugi dzień po 1000km, wtedy nie ma to sensu.
@prnppp: Mam
Tylko powtarzam, że mam starszy model bez pompy ciepła, tutaj macie porównanie wydajności starszego i nowego modelu i tabelkę ze zbiorem zużycia energii różnych samochodów w różnych warunkach dla różnych prędkości
@prnppp: a teraz na spokojnie policz to wszystko dokładnie.
Albo w sumie masz, załóż:
- przepustowość autostrady 5000 aut na godzinę
- auta robiące trasę ponad 300km