Wpis z mikrobloga

Cześć mam pytanie odnośnie opon rowerowych. Czytałem, że te, które dostaję się przy zakupie są z reguły średnie i stosunkowo niewielkim kosztem można je wymienić na lepsze, które będą zwiększały komfort jazdy i pozwolą na osiągnięcie wyższych średnich prędkości. Jako, że w temacie jestem zielony, to chciałbym zapytać, czy macie może do polecenia jakieś rozsądne opony?
Będę jeździł głównie po drogach, ścieżkach rowerowych i sporadycznie po szutrze czy ubitym piasku.
Rower jaki posiadam to odpowiednik tego (starszy model):
https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-senatore-v3-m%C4%99ski-2021_pid=319
Ale z tego co widzę, to zarówno obręcze jak i koła są te same co tutaj.
Z góry dzięki za poradę :)
#rower #kiciochpyta
  • 9
  • Odpowiedz
Rower jaki posiadam to odpowiednik tego (starszy model):

https://lazaro-bike.pl/sklep/lazaro-senatore-v3-m%C4%99ski-2021_pid=319

Ale z tego co widzę, to zarówno obręcze jak i koła są te same co tutaj.


@pp93: czyli jakie? Mogłeś już napisać samodzielnie bo opis roweru na stronie nie zawiera tej informacji.

które będą zwiększały komfort jazdy i pozwolą na osiągnięcie wyższych średnich prędkości

To się często wyklucza. Szersze opony dadzą Ci większy komfort = lepszą amortyzację (można jechać z niższym ciśnieniem
  • Odpowiedz
@faxepl: CST 28" 700x40c; trochę się czepiasz, no ale dobra, załóżmy w takim razie, że bardziej zależy mi na osiągach, a nie komforcie. Coś bliższego oponom z kolarki, niż z typowego górala
  • Odpowiedz
@pp93: Vittoria Terreno Dry w Decathlonie jest za 140 zl z takich droższych. Continental Contact Speed z tańszych opcji.
"stosunkowo niewielkim kosztem" to bardzo względne pojęcie. Znajdź cokolwiek co bieżnikiem odpowiada Twojemy stylowi jazdy i ma niską wagę.
  • Odpowiedz