Wpis z mikrobloga

Siedzę na różnych forach i grupach transportowych. Niedługo będzie wchodził pakiet mobilności, który gwarantuje kierowcom, że jeżeli na przykład jeżdżą trzy tygodnie po Niemczech to za ten czas muszą otrzymać minimum minimalną pensję niemiecką, jeżeli po Francji to francuską niezależnie od kraju w którym de facto mają umowę itp. Logiczne i zrozumiałe.

Komu najbardziej to przeszkadza? Polskim kierowcom, którzy na umowie mają 2800 zł brutto. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Syndrom niewolnika w Polakach to skala rekordowa.

#antykapitalizm #bekaztransa #zycietruckera #praca #pracbaza #transport
  • 54
@Cierniostwor: I dobrze. Jak umieją konkurować tylko cenami to trzeba ich zaorać.


@Ignacy_Loyola: Nie zgodzę się, oczywiście lepiej konkurować jakością ale nie zawsze się da, wtedy lepiej ceną.
Zobacz na Chiny. Kiedy otworzyły się na światowy handel konkurowały praktycznie tylko tanią ceną pracownika. Ale obecnie po kilkudziesięciu latach zaczynają budować nowoczesne technologie sami. Tysiące Polskich rodzin żyje z pracy kierowców TIR-ów jeżdżących na zachodzie, to prawo odbierze im chleb.
@Cierniostwor: Nie. Po prostu zatrudnia się w niemieckich firmach. I tak jeżdżą po całej Europie.


@Ignacy_Loyola: Co oznacza duże straty dla państwa Polskiego, ich dochodowy składka zdrowotna itd. Będzie szła do Niemieckiego budżetu. No bardzo korzystne dla nas naprawdę xD
Po za tym nie jestem pewien czy te Niemieckie firmy będą zapewniać Polskim Kierowcą tak częste powroty do domów jak mają teraz.
Do tego są też centra logistyczne, administracja etc.
@Ignacy_Loyola: typie ale Ty nie masz pojęcia jak działa logistyka. Przecież taki tirowiec jedzie gdzie ma zlecenie żeby z pustym przebiegiem nie jeździć. Przecież on nie ma zaplanowane ze w lipcu jeździ między hamburgiem a Kolonia tylko bierze co się trafi

Będzie się robiło tak żeby kierowca nie był poza Polską dłużej niż 3 tygodnie więc w efekcie mniej zarobią, bo będą mieli większe przestoje
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Przecież on nie ma zaplanowane ze w lipcu jeździ między hamburgiem a Kolonia tylko bierze co się trafi


@Aerwin: i nie powoduje to ze odbiera zlecenia firmom które nie mają zdezelowanej floty z ciągnikami o mocy osobówki (typowo rozpędzanie za polskim tirem a niemieckim dla porównania), nie każą zawsze spać kierowcy w kabinie, nie tną go i nie płacą na czarno 3/4 wypłaty, nie wymuszają jazdy ponad ograniczenie prędkości (krajówka 70km/h,
@Ignacy_Loyola: Ej nie wiem co się zmienia bo przecież od lat tak jest. Trzeba wyliczać płace minimalne na terenie Niemiec, Francji, Holandii, Austrii chyba Włoch.

Teraz chyba się zmieni ze w każdym kraju trzeba, albo tez na busy to przejdzie nwm. Bo ci na tirach to raczej na legalu już maja te 6-7k