Wpis z mikrobloga

Dziennikarz: Jak to jest z wymaganiami i kiedy o nich usłyszymy?

Paweł Sasko: Ta sytuacja jest względnie prosta (...) nie możemy wam tych wymagań zdradzić, ze względu na ostatnie miesiące pracy nad taką grą jaką jest Cyberpunk czyli nad triple ejem to jest etap kiedy ta gra jest optymalizowana naprawdę najbardziej. Nasi programiści, nasi artyści techniczni (...) my wszyscy skupiamy się na tym aby grę optymalizować. Właściwie wiecie codziennie tak naprawdę udaje nam się wyszarpać dodatkowy 1MB pamięci, udaje się zoptymalizować coś, znaleźć lepszy sposób, żeby gra działała. (...) Premiera jest dopiero za 5 miesięcy a dla optymalizacji gry to jest sporo czasu (...) 5 miesięcy to jest trochę czasu, kiedy bardzo dużo błędów, bardzo dużo pracy właśnie optymalizacyjnej da się wykonać. (...) Na pewno bardzo mocno się skupiamy na tym aby tę grę jak najlepiej zoptymalizować, żeby działało jak najlepiej i jak najszybciej.


( ͡° ͜ʖ ͡°)

***

Przykładem takiej optymalizacji niech będzie MEGABLOK numer 7. Z jakiś względów jego zawartość została wycięta, został sam budynek. Jak zamaskowano ten fakt? Ano tak, że jebnięto z dupy pasującą bramę przesuwną, żeby zasłoniła schody. Że jest nachylona pod ostrym kątem i wżyna się w betonowe ściany? No to co. Że obecność schodów nadal jest generowana przez minimapę? A komu to przeszkadza? To może zajrzymy do środka. Tak szybko optymalizowano ten megablok, że zostały spawnpointy dla NPC i sobie w środku żyją, mimo iż gracz nie jest w żaden sposób ich dojrzeć z zewnątrz. Ba, w środku zostały pierwotne otwarte ściany przez co NPC się czasami opierają o barierkę i ich połowa wystaje z betonowej ściany jeśli spojrzymy z zewnątrz (na filmiku widać dymek unoszący się przez betonową ścianę od palącej NPC).

Z ciekawości pozerkałem do kilku niedostępnych budynków, magazynów itp. Sporo z nich jest w środku pusta i nie pełni w grze żadnego przeznaczenia ale jest oteksturowana, ma navmeshe, ma wyposażenia, silnik gry generuje losowe rzeczy jak śmieci walające po ziemi. Więc albo po prostu użyli gotowych modeli, które w innej części miasta są dostępne dla gracza i jest sens żeby silnik renderował ich zawartość albo na szybko zamykali puste budynki, które miały mieć jakąś zawartość nie kłopocząc się czyszczeniem zbędnej zawartości. A że silnik obciąża system generując zawartość, która w żaden sposób nie jest dla gracza dostępna? Trudno, kup mocniejszy system do grania albo obniż wymagania.

#cyberpunk2077
pablo397 - > Dziennikarz: Jak to jest z wymaganiami i kiedy o nich usłyszymy?

 Pawe...
  • 7