Wpis z mikrobloga

@koronawirus: ja jeździłem Citroenem C4 z tym silnikiem ( ͡° ͜ʖ ͡°) silnik prosty, trwały, lubi się z LPG, ale niestety niezbyt oszczędny i (przynajmniej w C4) dość mułowaty. Przesiadłem się z C4 do Mazdy 6 2.0 i Mazda jest u mnie oszczędniejsza niż cytryna, bo w Citroenie, żeby w miarę dynamicznie jeździć, musiałem go pałować do czerwonego pola ciągle ( ͡° ͜ʖ ͡
  • Odpowiedz
@koronawirus: w tym modelu chyba musem jest regeneracja tylnej belki. No i weź pod uwagę że 206cc jest dość mała,@z tyłu miejsce to raczej tak jest bo jest. Ale jak jeździcie tylko w 2 to nie będzie to problemem :)
  • Odpowiedz
@koronawirus: Akurat jeżdżę 307 2.0 ale ten 1.6 też tu dawali. Jak słyszy się 206 to pierwsza rzecz która przychodzi na myśl to dość droga regeneracja tylnej belki, reszta OK. Blacha nie gnije a silnik to prosta, sprawdzona konstrukcja, z którą zwykle nic się nie dzieje i jest dobry do gazu. W 307 1.6 jest słaby z racji masy dlatego kupiłem 2.0 bo spalanie jest takie samo a 1.6 nie
  • Odpowiedz
@koronawirus: Moja matka jeździ 17 letnim pugiem 206 z 1.6 16V. Trochę pali ale nie mam porówania do innych 1.6 z tamtej epoki. Sam silnik nigdy nie nawalił i nie było z nim problemów. Jedyny minus auta z nim to chyba utwardzone zawieszenie. Wcześniej mieliśmy 1.4 75koni i był bardziej miękki. Oczywiście nadrabia osiągami choć przez tragiczne wyciszenie nie idzie w tym aucie wytrzymać już przy 140km/h :/
  • Odpowiedz
Dokładnie, ale 206 jest lżejsze od C4 i nawet z 1.6 jedzie nieźle :)


@vertical: Właśnie sprawdziłem - wg danych technicznych 206CC jest o 15 kilo cięższy od C4 (i 115kg cięższy niż zwykłe 206) ( ͡° ͜ʖ ͡°) więc powinny jeździć bardzo podobnie
  • Odpowiedz
@koronawirus: silnik bezawaryjny i prosty z ekonomi mi w 307 sw pali 7,5l w trasie da się zejść do 6,5 w 206 miałem. 1.1 i palił więcej :)
Z eksplatacji to łatwo się samemu wymienia pasek rozrządu. W 206 warto sprawdzić przełącznik zespolony oraz tylną belkę. Na aucie niepowino być większej korozji chyba że miała przygody.
  • Odpowiedz