Wpis z mikrobloga

@Ketonowy: Zdejmij osłonę i zobacz przednią zębatkę a potem eliminuj kolejne elementy. Jakby łańcuch był wyciągnięty to też łatwo zmierzyć. Poluźnij łańcuch i naciągnij jeszcze raz.
łańcuch nowy ma z 200km,


@Ponc3k: a zębatki? Zgrywa się z zębatkami?

Wrzuć na luz i na zgaszonym silniku obracaj kołem tak by łańcuch przesunął się o parę ogniw i patrz czy w miejscu zaznaczonym na obrazku jest taki sam luz. Jak luz się zmienia to:
a) zębatka tylna jest owalna
b) zębatka tylna jest nierówno ustawiona względem osi
c) zębatki są zużyte

Jeśli luz łańcucha do zębatki w niebieskich punktach
Pobierz
źródło: comment_1618772209zjJzyrEylEx2XUUKBh1NPa.jpg
@Ponc3k: Nic, normalne zachowanie. Nic nadzwyczajnego. Łańcuch powinien miec obciążenie, wtedy pracuje poprawnie, na drodze łańcuch zawsze jest naciągnięty wzdłużnie. Nie odpalaj tak motocykla, rozpieprzasz tylko napęd, gumy wybieraka i łożyska w skrzyni takim szarpaniem. Masz jeszcze nowy zestaw, pewnie jakiś xring który jest bardzo sztywny. Standard.