Wpis z mikrobloga

https://makeanything.autodesk.com/3dsmax-indie-poland

Na stronie o licencji indie mamy:

Roczny przychód brutto z pracy twórczej nie może przekraczać 100 000 EUR.

Licencji nie można używać do pracy nad projektem o wartości powyżej 100 000 USD.


Oni sa w stanie w jakikolwiek sposób sprawdzić czy obiekt w np. grze albo animacji był zrobiony na sprzęcie z licencją regularną czy indie? Do tego dochodza takie niuanse jak to, że freelancer robi projekty i zarabia do 100 000 USD rocznie, ale sprzedaje je firmie, która użyje je w projekcie o wartości ponad 100k dolców i on nawet o tym nie wie. Co wtedy?

#3dsmax #autodesk #gamedev #grafika3d
  • 9
@Syn_Tracza: jakiś czas temu jakiś wykopek dostał wezwanie do zapłaty za używanie pirackiej wersji Maxa (wykryli po kupnie licencji). Nie zdziwiłbym się gdyby Max zapisywał w formacie pliku informacje o licencji. Tym bardziej, że najbardziej popularny format .fbx został stworzony przez nich.
@LoneRanger: Jak dla mnie ta licencja jest bardzo sliska i może nas wpakowac w kłopoty. Można przecież pracować nad projektem do 100k dolców i potem ten projekt może wyewoluowac w droższy, co wtedy? Wszystko co wcześniej było zrobione na licencji indie trzeba jeszcze raz wykonać na licencji regularnej?!
@Syn_Tracza: mordo to chodzi o twoje zarobki, a nie ze robisz wizualizacje dla dewelopera ktory buduje osiedle za 50 milionow i #!$%@? licencja nie obowiazuje xD jakie miałbys mozliwosci weryfikacji tego?

Łeb masz sliski, licencja jak licencja. Na bank autodesk zrobił to specjalnie po to, żeby Cie udupić, podobno Gates im to podszeptywał.
robisz wizualizacje dla dewelopera ktory buduje osiedle za 50 milionow i #!$%@? licencja nie obowiazuje xD


@einz: Ale właśnie ten punkt o tym mówi:

Licencji nie można używać do pracy nad projektem o wartości powyżej 100 000 USD.
@Syn_Tracza: #!$%@? #!$%@? to jest, możesz mieć racje, szczerze mówiąc mimo że starali sie wytłumaczyć to nie jestem pewien czy rozumiem to słusznie.

Jeżeli ktoś zamawia u Ciebie wizualizacje na zasadzie potrzebuje X wizualziacji, a Ty je dostarczasz i wystawiasz fakturę / uod, to możesz używać.

Jeżeli pracujesz dla jakiejś firmy jako freelancer zatrudniony czasowo do pracy nad czymś, czyli np. nad wizualizacjami, to wtedy nie możesz, bo jesteś "najętym pracownikiem"
@Syn_Tracza: no ale w osiedlu za 50mln to osiedle jest projektem za 50mln a wizualizacja na stronę to kompletnie inny projekt za, powiedzmy, 5k. Gdyby było inaczej to by można powiedzieć, że dowolna gra w pewnym sensie jest fragmentem projektu np Sony PlayStation albo PC Steam (czy gdzie tam sobie wyjdzie) bo zachęca do założenia tam konta itp itd

Imho jest tak, że jak zrobisz sobie mały projekt to nikt nie
Nie zdziwiłbym się gdyby Max zapisywał w formacie pliku informacje o licencji. Tym bardziej, że najbardziej popularny format .fbx został stworzony przez nich.


@LoneRanger: na 100% tak jest. Jeśli otworzysz plik stworzony w wersji edukacyjnej, to pojawia się powiadomienie że chyba odrobinkę próbujesz oszukiwać :)