Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 2992
Drogie Mirki i Mirabelki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jesteś ciekawy jak wygląda aktualnie miejsce w jakim #evergreen zablokował #kanalsueski

Gdzie stoi i jak wygląda statek?

Pod koniec miesiąca będę przechodził przez Kanał Sueski (Oficer here) więc postaram się zrobić jakieś fajne foto ;)

Chcesz być wołany zapulsuj ( ͡º ͜ʖ͡º)

A jak wygląda aktualnie sprawa statku w "fachowych morskich mediach"?

Statek został aresztowany. Zarząd kanału wycenił straty na gigantyczną kwotę 929 milionów dolarów (uległa i tak już zmniejszeniu) i takiej kwoty chce od armatora jednostki.

Sprawa jest jednak mocno zawiła. W środowisku morskim Egipt trochę się kompromituje (oskarżając armatora o spowodowanie wypadku).
Z punktu widzenia prawnego jest jeszcze gorzej. Armator jest z Japonii ale wyczarterowany został Evergreen Marine Corporation z Tajwanu. Zarząd jednostki został przekazany firmie z Niemiec a statek pływał pod flagą Singapuru...

W każdym razie na chwilę obecną statek postoi napewno kilka miesięcy. Teraz już tylko sąd może zdjąć areszt. Egipt zabezpieczył jednostkę i ładunek na poczet "odszkodowania".

#transport #pracbaza #ciekawostki #praca #swiat #prawo #evergreen
Caracas - Drogie Mirki i Mirabelki ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jesteś ciekawy jak wygląda aktualnie ...

źródło: comment_1618495902eHz67PCINrTGivcRxmxxU6.jpg

Pobierz
  • 173
  • Odpowiedz
@nerkowiec: trochę chyba przesadzasz, można coś przecież odłożyć więcej niż „normalni” ludzie. Wiadomo, ze złote czasy się skończyły, gdzie za miesięczną pensję można było kupić mieszkanko, ale dalej kasa jest spora.

Btw. w Norwegii dalej takie fajne warunki? Ehh, w kompaniach uk to wszystkich na day rate wrzucają i nie ma takich benefitów jak u Ciebie ( ͡° ʖ̯ ͡°) No, ale może kiedyś znajdę taką
  • Odpowiedz
@Grzesiek_astronaut: @ajack: nie wiem czy załoga ma wgląd do BLi ale pewnie ma, tam jest ogólny opis zawartości kontenera i jego waga
Ma tym evergiven były zwyczajne kontenery komercyjne.
Jeśli chodzi o deficyt towarów, to co to za towary? Od początku roku koszty transportu kontenera wzrósł 5x z 2k$ na 7-10
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Wloczykij2: to wszystko zależy od człowieka. Byłem z kapitanem (pensja 8800 euro) który twierdził, że on żyje od 1 do 1... Tylko potem okazało się, że samych kredytów ma 20k/mies więc nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby doprowadzić do takiej sytuacji
  • Odpowiedz
@Wloczykij2 ja akurat pracuję przez UK, dwa na dwa tygodnie. Umowa na czas nieokreślony więc niczym nie trzeba się martwić. Aplikuj jak najwięcej, atakuj firmy brytyjskie, duńskie, francuskie itd. bo te nacje pracują na dobrych warunkach. Promy, offshory. O wielu firmach można się dowiedzieć w prasie i necie np. miesięczniku Nautilus. Jak przeszedłem z masówki to doznałem szoku, że tak można pracować.
  • Odpowiedz
@nerkowiec: w realu marynarze są tacy sami. Kiedyś na stoczni jeden podbija do mnie i zaczął się chwalić, subtelnie zaczął ze pływa od kilku lat i to spełnienie jego marzeń po czym "delikatnie" pochwalił sie samochodem, pokazał zdjęcie żony a potem samochodu a jak zaczął mówić o domu to powiedziałem żeby pilnował systemu kanalizacji żebym nie musiał nigdy sprzataczki wołać jak na promie do szwecji.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@Salomonthekrol: Wielki znawca się znalazł. Jeszcze ta teoria o jakimś jednoosobowym przypadku jakiegoś marynarza na stoczni xD Jak mój sąsiad (chirurg) codziennie nawalony chodzi to oznacza, że wszyscy lekarze piją codziennie na zgon?
  • Odpowiedz
@Caracas: nadal marynarze tak chleją? Mam wujka, który spędził lata na statkach w USA i wszyscy szklany jak cholera.
Podobno najwiecej walił z Filipińczykami.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz