Wpis z mikrobloga

Uchwyt rynnowy - modelowanie powierzchniowe i powierzchnie w SolidWorks 3D

Być może niepozorny pod względem swojego kształtu, przynajmniej na pierwszy rzut oka, detal w postaci uchwytu rynnowego, pozwoli nawet początkującemu w obsłudze dowolnego programu CAD 3D znaleźć kilka dróg do jego zamodelowania i zapewne nie będzie wielu powodów do dyskusji.

Z tego powodu, w niniejszym odcinku obrałem całkiem inną strategię, by z pominięciem otworów, główną bryłę uzyskać za pomocą jednego szkicu. No dobra... Dwóch szkiców, ale to tylko dlatego, aby przypomnieć, że czasami można na szybko pomóc sobie szkicem 3D i o czym wtedy musimy pamiętać. Dlatego robię coś, czego zwykle robić nie lubię - tworzę złożony szkic, z którego w bardzo szybki sposób, z wykorzystaniem funkcji modelowania powierzchniowego, osiągam kształt, który widzimy na miniaturce w postaci renderu. Ale ostatecznie możemy wszystko zmieścić w jednym szkicu. I mało tego. Ten szkic pomimo swojej złożoności idealnie nadaje się do zależnej parametryzacji i tworzenia konfiguracji.

Warto zwrócić uwagę, że render, który przygotowałem, posiada te same cechy związane z nieregularnym przejściem łuku, o czym wspomniałem w trakcie materiału, oglądając render znajdujący się na stronie producenta, czyli firmy Cellfast - polskiego producenta różnego rodzaju sprzętu ogrodowego i systemów rynnowych.

Tak nawiasem, ten bardzo prosty detal posiada bardzo wiele cech, które idealnie nadają się na kilka poradników edukacyjnych dotyczących obsługi programu SolidWorks. Z tego względu chciałbym jeszcze poświęcić trochę czasu temu elementowi w przyszłości i przygotować coś jeszcze, co mogłoby się przydać w projektowaniu elementów, które technicznie są bardzo zbliżone do przedstawionego wspornika.

Zapraszam: [[#185] Uchwyt rynnowy - modelowanie powierzchniowe i powierzchnie w SolidWorks 3D](https://youtu.be/ZH8fOwx4Tws)

Odwiedź również stronę internetową kanału: IPc - Inżynier Programista

#inzynierprogramista #cad #solidworks #inzynieria #mechanika #studbaza #pracbaza #modelowanie3d #modelowanie #projektowanie #ciekawostki #tworczoscwlasna #nauka #hobby #gruparatowaniapoziomu
InzynierProgramista - Uchwyt rynnowy - modelowanie powierzchniowe i powierzchnie w So...

źródło: comment_1618200964KpMdPo3PEznswmz6LjwDK3.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
@InzynierProgramista: Nie znałem Cię wcześniej panie inżynierze programisto, ale to co wrzucasz wygląda na kopalni zajebiście wartościowego kontentu.

Tak czy inaczej jako "programista" nieinżynier zadam głupie pytanie - robisz modele w jakimś programie - to jest coś co można potem np. wydrukować drukarką 3D czy to jakieś takie poważniejsze, profesjonalne projekty do np. produkcji w fabryce?
  • Odpowiedz
@Arc2: Dziękuję. Na co dzień pracuję jako konstruktor i używam bardzo podobnego programu do projektowania różnych elementów mechanicznych (nie będę tutaj precyzował, ponieważ od samego początku przyjąłem, że w żaden sposób nie będę nawiązywał moim kanałem do tego czym zajmuję się zawodowo z wiadomych przyczyn). W moim przypadku, dla 99 % tak zamodelowanych detali przygotowuję rysunek techniczny i później idzie to na maszyny CNC (obróbka skrawaniem) celem wykonania w metalu. I
  • Odpowiedz
@czlowiekbutelka: Z SolidWorksa korzystam tylko w ramach prowadzenia kanalu. Nie dotarłem jeszcze do makr. Zastanawiałem się kiedyś nad tym, tylko obawiam się trochę czy dam radę z czasem wyrobić. Szczerze nie wiem czy ruszę w ogóle makra kiedyś.
Edit: no i jeszcze problem taki, że makra chyba tylko C# albo VBA. Zielony jestem z tych języków. W czystym C jeszcze bym może coś próbował. Obawiam się, że to pochłonie mi więcej
  • Odpowiedz