Wpis z mikrobloga

@PodniebnyMurzyn: Bo i tak podczas jazdy to jest niepotrzebne, a wręcz rozprasza, bo zamiast skupić się na jeździe i otoczeniu, ciągle tam byś spoglądał jaki masz bieg zapięty. Na kursie wydawało mi się, że nie będę potrafił bez tego jeździć, a okazuje się, że jak kupiłem moto bez wyświetlacza biegów, to wręcz jeździ mi się lepiej. Jedyne co jest potrzebne, to wyświetlacz luzu
@PodniebnyMurzyn: bo do normalnej jazdy nie jest ci potrzebna świadomość jaki masz bieg. no chyba że #!$%@? na torze i nie zejście do 2 biegu na mocnym hamowaniu, może skutkować, że na wyjściu z zakrętu będziesz mieć za małą prędkość i ktoś #!$%@? ci się w moto, bo nie będzie miał czasu spostrzec się o co kaman ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Serio uważasz że japończycy nie zamontowali
@Jofiel: tzn. To jest moja argumentacja. Takie jest moje spostrzeżenie, po tym jak jeździłem na kursie to ciągle spoglądałem na ten wyświetlacz i mnie to rozpraszało, zamiast skupić się na otoczeniu skupiałem się na tym zasranym wyświetlaczu, nawet mimowolnie mój wzrok sam tam leciał po kazdej zmianie biegów, żeby sprawdzić czy dobrze zbiłem bieg. A na moim moto zwyczajnie nauczyłem się tego, jaki mam bieg wpięty i nie potrzebuje żadnego wyświetlacza.
@PodniebnyMurzyn: w sportowych autach i motorach wyświetlacze są niezbedne, właśnie po to abyś nie marnował ułamków sekund, na myślenie jaki masz bieg, bo to rzecz szalenie ważna przy szybkiej jeździe po zakrętach

ale na zwykłej ulicy, rzecz zupełnie zbędna.
Po prostu w tych latach się nie montowało, a od któregoś roku każdy zaczął montować.


@PodniebnyMurzyn: montują, bo ludzie montują :p

grzanych manetek też kiedyś nie montowali, ale ludzie dziadzieją i potrzebują ciepłą w dłoniach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
po tym jak jeździłem na kursie to ciągle spoglądałem na ten wyświetlacz i mnie to rozpraszało, zamiast skupić się na otoczeniu skupiałem się na tym zasranym wyświetlaczu


@bary94pl: i tak przeciez na egzaminie musisz sie na niego ciagle gapic, zeby nie przekroczyć prędkości xD Wiem ze w normalnej jeździe z kolei kazdy przekracza prędkość, ale ja nigdy akurat nie miałem tak, że musze sie non stop patrzec na jakim biegu jadę
w sportowych autach i motorach wyświetlacze są niezbedne, właśnie po to abyś nie marnował ułamków sekund, na myślenie jaki masz bieg, bo to rzecz szalenie ważna przy szybkiej jeździe po zakrętach


@Cypselus: a motocykle nie są sportowe? ( ͡° ͜ʖ ͡°) piździk co ma 100 koni to samochodowy odpowiednik ok 500 konnego auta. Poza tym nawet w manualach przy zmianie biegów łopatkami są wyświetlacze biegów, w każdym
@PodniebnyMurzyn: spoglądanie się na zegar to jedno, ale ja autentycznie opisuje swoje doznania po jeździe na kursie, co zmieniłem bieg, to mój wzrok automatycznie leciał na ten pieprzony wskaźnik biegu żeby sprawdzić czy faktycznie on wszedł.
@bocznica: i co ma być tera? ile ludzi, tyle opinii, mnie zwyczajnie ten wskaźnik rozpraszał, a w niczym, zupełnie niczym mi nie pomagał.
w samochodzie z manualem tez macie wyswietlacz biegu?


@MisPalkis: W samochodzie z manualem typu daewoo tico nie jest potrzebny, bo wiesz jaki masz bieg, kładąc rękę na drążku. Natomiast w sekwencyjnych skrzyniach (albo manualach z łopatkami) jest praktycznie zawsze, bo w sekwencjach jest przydatny, w zwykłych manualnych nie.
Na zdjeciu jakieś e90
PodniebnyMurzyn - > w samochodzie z manualem tez macie wyswietlacz biegu?

@MisPalk...

źródło: comment_1617820275cyza6ejTbssZHU3AHT5HRG.jpg

Pobierz
@MisPalkis: jak jeżdzę moim adv w terenie (adekwatnym dla niego) to mi wyswietlacz biegu pomaga. Jest on fabryczny i dobrze pomyslany. Na ancfalcie to wiadomo ze nie, bo nie, ale moze to dlatego ze wczesniej w zadnym motku nie mialem i nie przywiazuje do tego az takiej wagi.

@bary94pl: no jak ty jako kursant sie zafiksowales chorobliwie na tym wyswietlaczu a potem nie potrafiles sie skupic na jezdzie to znaczy