Wpis z mikrobloga

Już 6 kwietnia na Steamie i GOG-u odbędzie się premiera kolejnej gry twórców genialnego Age of Decadence. "Colony Ship", bo o niej mowa to pełnokrwisty erpeg, z taktyczną walką, masą dialogów naszpikowanych skill-checkami i wyborami, które będą niosły za sobą daleko idące konsekwencje, nie zabraknie tu też frakcji (często siebie zwalczających, więc w pewnym momencie będziemy musieli się zdecydować komu chcemy służyć, a nie jak we współczesnych grach dla debili, że można należeć do wrogich siebie frakcji), masy broni i gadżetów (np. coś w stylu stealthboya z #fallout , który utrudnia ustrzelenie nas albo przenośny emiter pola siłowego) i całkiem niezłej oprawy graficznej. Grę wyróżnia również fabuła, bo mamy tutaj statek arkę, a nie kolejny klon #startrek czy #starcraft . Generalnie zapowiada się co najmniej gra dekady i dla konesera erpegów będzie to pozycja obowiązkowa.

O grze sporo pisałem już wcześniej (zresztą nie tylko ja), więc dla zainteresowanych zostawiam linki:

1) https://www.wykop.pl/wpis/34524299/na-steam-pojawila-sie-wlasnie-zapowiedz-gry-rpg-od/ - przedstawiam tu krótko zarys fabuły gry i jej kluczowe elementy

2) https://www.wykop.pl/wpis/24613061/wiekszosc-ostatnich-wpisow-o-erpegach-dotyczy-wyja/ - wywiad z twórcą gry

3) https://www.wykop.pl/wpis/49174035/skonczylem-niedawno-demo-colony-ship-i-pora-podzie/ - omówienie combat-dema (do zassania na Steamie) przez @Lisaros -a

4) https://www.wykop.pl/wpis/47574511/http-www-irontowerstudio-com-forum-index-php-topic/ - podsumowanie 2019 r. studia Iron Tower, z którego możemy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy "od kuchni".

Z tej okazji organizuję #rozdajo klucza #steam pierwszej gry Iron Tower, tj. Age of Decadence. Wśród plusujących ten wpis wybiorę jedną, która otrzyma klucz. Losowanie jutro.

#gry #pcmasterrace #steam #gog #rpg #crpg #colonyship #ageofdecadence #indie #masseffect #scifi #cyberpunk2077 #cyberpunk

P.S.
Chętnych do dyskusji o erpegach (głównie crpg, ale RPG też) zachęcam do odwiedzenia naszego Discorda (Colony Ship ma oczywiście swój własny kanał): https://discordapp.com/invite/yDJq7Nk
Bethesda_sucks - Już 6 kwietnia na Steamie i GOG-u odbędzie się premiera kolejnej gry...

źródło: comment_1617424541vrdIW1GL6NN1hcMjUBwVDB.jpg

Pobierz
  • 29
Przy okazji macie przykład jak powinien wyglądać trailer crpg, w jednej minucie mamy pokazane czego można się spodziewać i jakich erpegowych elementów nie zabraknie, tymczasem jeśli spojrzy się na trailer dowolnego erpega AAA to będziemy mieli wybuchy, sieczkę czy jakieś inne powierzchowne elementy lub ewentualnie wyrenderowany film, który nie mówi nic o gameplayu, bo i przeważnie jest on wyjątkowo słaby (patrz Baldur's Gate 3, Fallout 3, Cyberpunk, itd.).
@ladzik: Tutaj masz dobry poradnik, który co prawda odnosi się do ich drugiej gry, ale de facto przekłada się to również do Age of Decadence: https://rpgcodex.net/forums/threads/eyestabbers-in-depth-guide-to-dr-aod-mechanics.111868/

Wersja tl;dr jest taka, że trzeba tutaj się specjalizować, to nie gra Bethesdy, w której możemy być jednocześnie magiem, wojownikiem i dyplomatą (znaczy jeśli ktoś zna grę od podszewki to właściwie może, ale jest to bardzo, bardzo trudne). Dlatego grając jako zabójca najważniejsze dla nas
teraz majac ograniczony czas i checi wnikania w cos mega skomplikowanego pewnie nawet tego nie sciagne z torrentow tbh.


@hekktik: Ale to nie jest mega skomplikowane, poza tym niemal na pewno spędzisz przy tej grze mniej czasu niż przy Wiedźminie czy innym Skyrimie (chyba, że pokochasz tę grę jak ja i będziesz miał ponad 300h rozegrane), które są złodziejami czasu. Na dobrą sprawę całą grę można przejść w kilka godzin, a
@Bethesda_sucks: Kurcze, tak mi się wydawało, że coś szybko i to dopiero early access, a nie pełna premiera, trzeba jeszcze będzie się wykazać odrobiną cierpliwości. Dodałbym jeszcze, że z interesujących cech gry warto wspomnieć o pomyśle na system dialogów (i umiejętności dyplomatyczne), który wydaje się być idealny, więcej do poczytania tutaj: https://rpgcodex.net/forums/threads/the-new-world-design-topic-3-dialogue-checks.122572/
@Bethesda_sucks: no i trafiles bo np w skyrima pogralem ale jego formula powtarzana x razy dziala zawsze na mnie tak samo - odpuszczam sobie po kilku godzinach bo chyba najzwyczajniej mnie to nie porywa, nie przepadam tez za skalowalnymi rpgami. w w3 nie gralem mimo ze w2 przelazlem i bawilem sie calkiem dobrze, chyba otwarta mapa mnie zniecheca. za dzieciaka jaralem sie wszystkimi falloutami 1-2, baldurami, TORMENTEM i łykalem prawie kazdego
@zasadzka01: Niby czemu nie? Jak pokazują przypadki Baldur's Gate 3, Subverse, Solasty i wielu innych erpegów takie podejście ma jak najbardziej sens. A sama gra będzie na tyle grywalna, że będzie się ją chciało przechodzić w nieskończoność. Poza tym każdy "update" będzie nowym rozdziałem i de facto dostawać będziemy nową część gry. Bonusem dla nas będzie cena, bo kupując teraz dostaniemy co najmniej kilkadziesiąt godzin rozgrywki za 25$, gdy dołożą kolejny