Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@boyano: musisz wyczuc. Ja stosowałem się do porad "ekspertów" z internetu i jeździło się #!$%@?. Po czasie stwierdziłem że to #!$%@? i będę jeździł na wyczucie (głównie obroty i biegi) i od tamtego czasu jeździło się o wiele, wiele lepiej.
Jedyne czego się trzymaj to raz na jakiś czas, np co dwa tygodnie przejedź się na jakąś szybszą drogę i daj mu trochę ognia żeby przewietrzyć turbinę i przepalić EGR.
No
@przeczki: kwestia indywidualna danego silnika i stanu technicznego ukladu wydechowego. Zreszta to bez znaczenia czy diesel czy benzyna - jezdzimy wg krzywej mocy i momentu. W pewnych zakresach nie ma sensu krecic silnika bo tylko ryczy a nie jedzie do przodu
@boyano: Pamiętaj ze diesel grzeje się wolniej od benzyny, wiec nie dawaj mu w pi*de po kilometrze. Jeśli musisz to po chwili.

Obroty? Zależy od silnika. Jak czujesz ze dmucha i dwie do przodu to pilnuj. Potem powyżej 3,5/4tys obr poczujesz ze dodawanie gazu w sumie nic nie daje.
Takie normalne użytkowanie elastyczne diesla to myśle od 1-3k obrotów.
Jakchcesz zamulać to można nawet i 6tke przy 40 wbić, ale po