Wpis z mikrobloga

Za Al Jazzirą: Żeby uwolnić statek trzeba przekopać około 20 tys. metrów sześciennych piasku. Aktualnie cały czas kanał pod #evergiven jest pogłębiany w tempie 2000 m3 na godzinę. Zajmuje się tym Holenderska firma Boskalis. Bezpieczna głębokość do wypłynięcia dla takiego statku to 12-16 metrów. Pogłębiarki zbliżyły się na odległość 15 metrów od dziobu statku i niedługo będą musiały przestać pracować, także ze względów bezpieczeństwa (minimalna bezpieczna odległość to 10 metrów).

87% pracy jest już wykonane właśnie za pośrednictwem pogłębiarek. Teraz cała nadzieja w @SuezDiggerGuy (nie mam pewności, czy to prawdziwe konto kolesia, który tam pracuje), który koparką pracuje przy uwolnieniu statku w międzyczasie twittując jakieś żarciki. Sam SuezDiggerGuy sugeruje, żeby użyć "big ass rope" do poruszenia statku (zdjęcie poniżej).

Każda godzina blokady to ogromne straty dla światowego handlu. Z informacji wynika, że szczególnie zagrożone są linie zaopatrzenia z Wielkiej Brytanii (albo po porostu media są skoncentrowane na WB). Tutaj jest stronka na której można zobaczyć ile statków czeka w "korku" na północy, południu kanału oraz w okolicach miasta Al Kibrit. Ocenia się, że teraz na odblokowanie czeka ok. 250 statków. Jedyną alternatywą jest opłynięcie całej Afryki i nadłożenie 5000 km drogi. Niektórzy kapitanowie się na to zdecydowali np. statek Pan Americas przewożący gaz.

Właściciel statku Evergiven mówi, że zostanie on uwolniony "najpóźniej jutro wieczorem". Jednak specjaliści sugerują, że naprawa zniszczeń jakie wywołał kontenerowiec może zablokować lub ograniczyć ruch na kanale na co najmniej tydzień.

Al Jazeera
SuezDiggerGuy
ApNews

#kanalsueski #egipt #statki #ciekawostki #suez
derko123 - Za Al Jazzirą: Żeby uwolnić statek trzeba przekopać około 20 tys. metrów s...

źródło: comment_1616755543KIU54sjzIkPQ17ziMa1q30.jpg

Pobierz
  • 2