Wpis z mikrobloga

Mirki potrzebuje postawić bazę danych pod aplikacje.
Dane będą ustrukturyzowane, około 10-15 kolumn przy czym tylko w jednej będzie tekst użytkownika (wiec może to być cokolwiek). Miesięcznie 50-100 mln rekordów. Nie znam się zupełnie, ale musiałbym wiedzieć mniej więcej co będzie potrzebne. Pytania, co lepiej sql, no sql? Jeżeli no sql to co, żeby była w miare user friendly dla osób, które będą te dane przetwarzać. Musi być w miare szybka do querowania i updatowania.
Jeżeli to zbyt ogólny opis to co warto jeszcze zaznaczyć? Jeżeli odpowiedz to „to zależy” to w co wy byście poszli bazując na doświadczeniu. Z tego co czytam baza sql by się na to pisała, ale jak będzie gdy rekordów okaże się więcej i trzeba będzie dodać mocy.
Co myślicie Mireczki?
#sql #nosql #programista15k #python #aws
  • 25
Pytania, co lepiej sql, no sql?


@Rollines: na to to musisz odpowiedzieć sobie sam. My Ci nie pomożemy bo każde z tych ma swoje plusy i minusy więc musisz nam podać:
- jakiego typu tam będziesz miał dane
- jak bardzo będzie Cię bolała utrata pojedynczych rekordów
- jak bardzo będzie Cię bolała utrata np. 1/3 rekordów
- czy potrzebujesz ACID na bazie

Bez tych informacji nikt z poważnym doświadczeniem nie
@Rollines: A tak dopowiadając jeszcze odnośnie wielkości tabeli:

100 mln/mc to *jest* sporo. Przy MySQL/PostgreSQL bez partycjonowania się nie obejdzie. Chyba że struktura będzie faktycznie prosta i będą potem proste zapytania leciały. Ale to nadal będzie sporo i jedynymi sensownymi kandydatami będą tu MS SQL Server lub Oracle. Czy da się osiągnąć to na PostgreSQL i MySQL? No da się, ale będzie to kosztować prawdopodobnie dodatkowe cudowanie po stronie aplikacji.

Ale
@Rollines: A jakie technologie macie teraz w systemie?
Pytam, bo design to jedno a potem trzeba to produkcyjnie utrzymać, jakieś zarządzanie, konfigurowanie itp

Jeśli jakieś proste kolumny to poczytałbym o Cassandrze, jest wersja darmowa, jest też na wypasie płatna z wsparciem i dodatkami