Wpis z mikrobloga

Czy jest ktoś po szkoleniu z IT Helpdesk / IT Service Desk? Gdzie najlepiej takie kursy odbyć i jak zrobić to najtaniej i najszybciej, ktoś zna szkółki we wrocławiu? Mam ponad 3 letnie doświadczenie pracy w serwisie komputerowym, głównie zajmowałem się diagnozą sprzętu, systemami, aplikacjami i odzyskiwaniem danych, więc taki kurs nie będzie problemem. Mam też stare doświadczenia z administrowaniem stron, bazami danych, potrafię w office blablabla.

#it #informatyka #helpdesk #wiedza #komputery #programista15k #servicedesk
  • 14
  • Odpowiedz
Zeby dostac sie na z IT Helpdesk / IT Service Desk wystarcza checi i troche wiedzy z it, reszty Cie nauczą. Ale zeby isc dalej musisz umiec cos konkretnego na wyzszym poziomie. Inaczej nigdy nie pojdziesz wyzej.
  • Odpowiedz
Zastanow sie do jakiej firmy i na jakie stanowisko docelowo. Potem musisz rozpoznac temat czego oni tam używają i robic takie szkolenia. No chyb ze jednak firma używa technologi w której nie dasz rady to inna firma.
  • Odpowiedz
@Straszy: polecam tą książkę: The Practice of System and Network Administration
Swego czasu gdy stażowałem w Service Desku bardzo mi to otworzyło oczy na procesy, które się działy w firmie. Mogę Ci podesłać pdf'a albo epub.

@orapki: ma rację. Do service desku powinni Cię przyjąć z aktualnymi umiejętnościami (wiem co robisz w pracy). Kumpel, który ze mną stażował jest już specjalistą, a nie widział co to jest złącze d-sub (
  • Odpowiedz
@jakuba94: CCNA do podłączenia drukarki pani Halince z księgowości albo do naprawienia problemu typu 'coś kliknęłam i wszystko znikło'? Proszę Cię...

@Straszy: Bardziej od szkoleń technicznych by Ci się przydały jakieś szkolenia miękkie, typu ITIL. Dobrze jeszcze umieć obsługiwać jakieś systemy do zgłoszeń, typu Jira, czy inny ServiceNow.
  • Odpowiedz
@JohnTheRevelator: Ahhh panie kolego. CCNA może do tego się nie przyda ale w momencie kiedy dowie się co to jest APIPA lub jak mniej więcej działają VLANy - ta wiedza bardzo pomaga w diagnozowaniu problemów użytkowników. Pamietajmy o tym ze są różne „IT helpdesk” ja pracowałem na takim gdzie znajomosc sieci bardzo pomagała bo byłem jedyna osoba w biurze z IT

+ ta wiedza na pewno przyda mu się w przyszłości
  • Odpowiedz