Wpis z mikrobloga

@stefan_pmp: mnie zastanawiają odpowiedzi że przecież to nauczanie jednolite czy coś takiego i że to i język i matematyka. Tyle że pewnie o synonimach też nie bardzo ich kształcili a klucz nie przewidział ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@stefan_pmp: pamiętam z czasów I klasy podstawówki zadanie, polegające na zamianie mnożenia na dodawanie, na zasadzie:

5 · 3 = 5 + 5 + 5

Nie wiem, czy ono trafiło się na jakiejś kartkówce, czy w pracy domowej sprawdzanej na ocenę, tego już nie mogę sobie przypomnieć, ważne, że każdy z przykładów rozwiązałem na
  • Odpowiedz
@stefan_pmp pewnie sprawdzała żona @PanBulibu.


@ArchDelux: nie sprawdzała ale potwierdzam śmiało, że w zawodzie wciąż jest wiele osób które powinny poganiać więźniów w kołchozach a nie pracować z dziećmi. Takie osoby nie tylko psują wizerunek nauczycieli ale przede wszystkim okrutnie krzywdzą dzieci.

To niestety osoby, które same są zaburzone, pozbawione empatii i szacunku do dzieci, często kształcone starymi metoda, w których "dziecko ma być posłuszne i
  • Odpowiedz
@stefan_pmp ja miałem kiedyś taką akcję, że na końcu kartki zabrakło mi miejsca, więc napisałem = przy marginesie i przeniosłem na linijkę niżej i też odjęte punkty. Kilka miałem takich akcji w klasach 1-3, gdzie zrobiłem coś poprawnie, ale nie tak jak nauczyciel chciał 1 do 1, co do znaku i za to miałem odjęte punkty. Tam nie wolno się rozwijać, myśleć samodzielnie. Z praktyką, którą stosowała moja babcia, umiałem dodawać
  • Odpowiedz
@Flypho: Nie wytłumaczę ci tego dokładnie bo ja jestem na to za głupi (szczególnie jak słucham w domu wykładów z których uczy się moja żona, jak tego słucham to dochodzę do wniosku, że NIC z tego nie rozumiem) ale dla dziecka takie stany nie są tożsame i może mieć z tym trudność ponieważ "zostało jej" - jest wprost obarczone tym, że jest skutkiem działania, które musi wykonać a
  • Odpowiedz
ponieważ "zostało jej" - jest wprost obarczone tym, że jest skutkiem działania, które musi wykonać a "ma teraz" to określenie stanu obecnego, który nie jest zależy od działań matematycznych.


@PanBulibu:
Ale w treści zadania nie ma żadnych działań matematycznych. Jest tylko rodzajowa scena w której dzieci dzielą się flamastrami.
  • Odpowiedz
@PanBulibu: A dziwisz się? Za takie psie pieniądze niewiele normalnych osób się godzi pracować.


@budus2: Dziwię się tym bardziej - bo tacy ludzie na pewno nie spowodują, że nauczyciele będą lepiej postrzegani i będą zarabiać lepiej.
  • Odpowiedz
@budus2: Masz wiele racji ale po latach komuny i PRL-u (kiedy to w szkołach na przykład nagminne było bicie dzieci) zawód nauczyciela jest nie tylko nie szanowany ale często wręcz pogardzany co widać nawet tutaj, na wykopie.

Niestety, potrzebne jest przejściowe pokolenie, które zdecyduje się iść do pracy w tym zawodzie, będzie pracować dobrze a równocześnie będzie głośno mówić o problemie swoich zarobków i uposażenia. Tymczasem, od prawie 20 lat
  • Odpowiedz
A za komuny akurat to nauczyciele byli podobno szanowani, tak mi opowiadano ;)


@budus2: Bo nie znano alternatywy i nie wiedziano, że można uczyć inaczej, bez olewania słabszych, przemocy i nerwów - tylko uznanymi metodami dydaktycznymi.

Nie będzie takiego pokolenia, bo wzorce są przekazywane ze starych na młodych

Powoli powstaje ale dzieje się to powoli :|
  • Odpowiedz
@stefan_pmp: Szkoła nie jest od uczenia. Szkoła jest od szkolenia - szkolenia posłusznych, nie kwestionujących obywateli, którzy działają według schematu. Funkcjonujemy w tzw. systemie edukacji pruskiej, która została stworzona wprost do tworzenia posłusznych żołnierzy, który na rozkaz mieli oddać życie i pracowników fabryk, którzy przez będą naciskać wajchę bez znudzenia.

Najpierw, krótki filmik wstawiony, a potem linki.

Co szkoła robi z mózgami dzieci
Sir Ken Robinson twierdzi, że szkoły
DanteTooMayCry - @stefan_pmp: Szkoła nie jest od uczenia. Szkoła jest od szkolenia - ...
  • Odpowiedz
pamiętam z czasów I klasy podstawówki zadanie, polegające na zamianie mnożenia na dodawanie, na zasadzie:

5 · 3 = 5 + 5 + 5

Nie wiem, czy ono trafiło się na jakiejś kartkówce, czy w pracy domowej sprawdzanej na ocenę, tego już nie mogę sobie przypomnieć, ważne, że każdy z przykładów rozwiązałem na zasadzie:

4 · 6 = 6 + 6 + 6 + 6

Zadanie do mnie wróciło ocenione na zero punktów. Moja odpowiedź była przekreślona, a obok na czerwono napisane było prawidłowe rozwiązanie: 4 + 4 + 4 + 4 + 4 + 4.

Dziś mam 31 lat i do tej pory nie potrafię rozkminić, na czym polegał błąd. Oczywiście polecenie nie wskazywało w żaden sposób, który z operandów mam jak potraktować.
  • Odpowiedz
@DanteTooMayCry: Szkoła alternatywna ani takie nauczanie w Polsce długo jeszcze się nie uda - do tego trzeba zaangażowania i odpowiedzialnych rodziców, którzy będą wspierać nauczycieli w ich pracy w domu z dzieckiem. Tymczasem w przypadku ogromu dzieci nauczyciele obserwują wiele zaniedbań, które utrudniają realizację (i tak przesadzonego przez MEN) programu nauczania.

Niestety KenRobinson i A. Talaga forsują model i system nauczania, który w założeniu miałby być bardzo drogi i dostępny
  • Odpowiedz