Wpis z mikrobloga

Nowa #toyota #corolla TS z hybrydą 1.8 czy #skoda #octavia kombi 1.5 TSI? Corolla tańsza w podobnej wersji ale lubię czasami pojeździć dynamicznie, a to cvt wyje niemiłosiernie + wyciszenie w środku słabe podobno pow. 120km/h. Z drugiej strony większość czasu będzie jeździć po mieście więc teoretycznie sporo jeździłbym na prądzie. Wnętrze w skodzie dużo ładniejsze, ten tabletowy nagrobek w corolli trochę mnie odrzuca, gdyby skoda była tańsza to miałbym mniejszy dylemat :/ #motoryzacja
  • 25
@shaelix92: Jechałeś a to wyjaśnia wszystko ( ͡° ͜ʖ ͡°) e-cvt w hybrydzie jest udoskonalona wersja wyje bo wyć musi ale swoje zadanie spełnia dodatkowo powiem ze w 1.8 jest głośniejsza niż w 2.0 i nie ma tutaj znaczenia prędkość po prostu tak jest ale umówmy się nie jest to samochód stworzony do ścigania , nie kupujesz hybrydy żeby ścigać się od świateł do świateł
@wontly01: ok, nie kupujesz hybrydy by ścigać sie od świateł do świateł, ale wsiadasz w samochód, i przynajmniej ja tak mam- że da Ci on choć odrobinkę radości. A w tej skrzynii tego nie ma, jest nuda, nuda, zamulenie i jeszcze raz nuda.
@kszych: Jechałem jednym i drugim i ja bym wybrał octavię właśnie ze względu na hałas. Ta skrzynia w corolli wyje jak skuter nawet jak jedziesz 50 kmh ze stała prędkością. Jeśli jesteś przyzwyczajony do normalnej benzyny to będzie to strasznie drażniło. Inna sprawa octavia może mieć światła matrix led a corolla ma jakieś badziewie chyba nawet nie skrętne.
Corolla pali w mieście 3.5-4l, octavia 7l dla mnie taka różnica na pewno
taką CVT w Nissanie


@shaelix92: "taką" to ona ma podobną nazwę, eCVT z CVT technicznie nie ma nic wspólnego.

ale umówmy się nie jest to samochód stworzony do ścigania , nie kupujesz hybrydy żeby ścigać się od świateł do świateł


@wontly01: akurat hybryda z eCVT od świateł do świateł może sobie świetnie radzić.

@kszych: brałbym hybrydę, ale dwulitrową 184KM.
@wontly01: jeżdzę 3 autami na zmianę. Nową Fabią 1.0, nową Corollą 1.8 i starym Mercedesem CLK 1.8.

W Skodzie i Mercedesie jest porównywalnie cicho, Toyota wyraźnie odstaje, mimo, że kosztuje prawie 2 razy tyle co ta Skoda, a wcale nie jest szybsza. Może ciut mniej pali, ale za różnicę w cenie kupisz zapas paliwa na 10 lat xD Do tego system infotainment w Toyocie woła o pomstę do nieba.

Ale żeby
Jechałem jednym i drugim i ja bym wybrał octavię właśnie ze względu na hałas. Ta skrzynia w corolli wyje jak skuter nawet jak jedziesz 50 kmh ze stała prędkością.


@PrinceOfDukes: czyli nie jechałeś hybrydą toyoty skoro Ci silnik wył jadąc stałe 50 ( ͡º ͜ʖ͡º)

Kolejny dzban, który naczytał się krajowych znawców motoryzacji, którzy jeżdżąc 20 letnimi nówkami od niemca lekarza w życiu nie jechał nowszym
@kszych: sam pojeździj, umów się na jazdy próbne nie słuchaj ludzi i kup to co Tobie pasuje. Znacząca większość #!$%@? o nowych autach jeżdżąc starymi trupami usprawiedliwiając swoją biedę ideologią.
@wjtk123: niestety internety są pełne takich farmazoniarzy, oni chyba jeżdżą tylko na komputerze do tego klawiaturą bo dla nich gaz to 0/1 i albo idą pełną #!$%@?ą albo wcale, nikt tak normalnie nie jeździ. W 99,9% w mieście z CVT jeździ się zajebiście fajnie, ultra płynnie i mięciutko, eCVT szczególnie.

To, że toyota ma ogólnie problemy z wygłuszeniem no to zawsze miała ale czy to będzie manual czy hybryda z cvt
@elemenTH: Co do głośności na autostradzie to będę mógł się coś więcej wypowiedzieć, bo ostatecznie kupiłem tę Corollę i niedługo ją odbieram ( ͡° ͜ʖ ͡°). Jeśli chodzi o jazdę po mieście, to zgadzam się w stu procentach. Do tego należy dodać symulowanie przełożeń, dzięki którym zaciera się różnica w zakresie wrażeń z jazdy między eCVT a normalną automatyczną skrzynią biegów.
@elemenTH: Dobrze, że wspomniałeś o obrotach bo tu leży główna przyczyna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Problemem jest algorytm skrzyni, który zamiast utrzymywać obroty na poziomie 1.5k jak w każdym normalnym samochodzie utrzymuje je w granicach 2.5-3k. Starczy jedynie lekkie wzniesienie, które każdy kompakt >1.2 turbo pokonuje z obrotami rzędu 1750 rpm w toyocie potrzeba co najmniej 3k obr. Ten silnik ma bardzo niski moment obrotowy i tego