Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Cześć.
Pracuję w IT od jakichś 2 lat, głównie C++, choć przewinął się też Python.
Zarobki nie są złe, albo raczej - nie narzekam aż tak :D. Mimo to, martwi mnie liczba ofert na C/C++ a także deklarowane tam widełki płacowe. Patrząc po portalach takich jak nofluffjobs albo justjoinit widzę, że zdecydowanie większe stawki są np w Javie czy C#.
Teraz pytanie - czy gdybym zmieniał pracę na inny język (wspomniana Java czy C#), pracodawca będzie patrzył na mnie jak na juniora, czy może doświadczenie w C++ i ogólnie programowaniu ma jakieś znaczenie?
Oczywiście zakładam że ten inny język umiem :)

#pracait #programowanie #naukaprogramowania #praca
  • 14
@elric: podpinam się, bo jestem w podobnej sytuacji, też C/Python bez frameworków żadnych poważniejszych i się zaczynam przebranżawiać xd
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Dzięki za odpowiedzi, potraficie pocieszyć człowieka :D
No dodam tylko, że już mi się zdarzało w pracy pisać kod w języku którego nie znałem, więc "uczyłem się" w czasie pisania.
@elric: radzej jako junior/mid. Jezyk niby nie ma znaczenia, ale potem widac kto wywodzi sie z jakiego natywnego dla niego jezyka (kod c# napisany przez c++ lub javowca jest widoczny z daleka).
W Java/C# ogromną rolę odgrywa znajomość bibliotek systemowych, dobrych praktyk i umiejętność korzystania z LINQ.
No i w C# masz co do zasady inne projekty - wysokopoziomowe apki biznesowe. Jak szukasz tylko pod katem kasy i rodzaj projektu, rodzaj
@piternet: ale dalej to podejscie jest podejsciem do juniora. Szczegolnie teraz jak jest ogromny problem z seniorami, a juniorzy są odprawiani z kwitkiem. Sporo firm przesiewa teraz juniorow w dziesiątkach, zlote czasy IT zmieniły się na złote czasy seniorów IT.
Wieksze znaczenie ma to co @maaaloy napisał, znajomość domeny jest znacznie wyżej ceniona niż znajomość technologii w wielu miejscach (szczegolnie wlasnie finance).
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1