Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@bruhh: Ja tak samo miałem jak OP - okazało się że Mirek handlarz wypiął "czujkę oleju". Bogatszy o doświadczenie i biedniejszy o 6k nauczyłem się sprawdzać olej przed każdą jazdą xD
  • Odpowiedz
co to za samochód że nie informował o niskim poziomie oleju? XD

@Kotlet_Rybny:
Taki który nie ma czujnika poziomu oleju ?

jak to mozliwe w ogole xD przeciez powinna byc lampa alladyna, ktos w oprogramowaniu to mogl
  • Odpowiedz
  • 11
@el_dreso zanim go mechanik dotknie to ogarniaj rzeczoznawcę i rozbieraj auto przy nim. Jak wyjdzie, że to wada ukryta to kasa do odzyskania albo w całości albo się dogadasz na remont. Co do szczegółów to może się ktoś bardziej doświadczony wypowie. Nie rób nic na własną rękę i na szybko, skoro umarł to dzień czy dwa nie robią różnicy.
  • Odpowiedz
Trzeba bylo kupic vag.a, kontrolki niskiego stanu oleju dziala git, chciaz faktycznie da sie kompem wykodowac czujke bo sa tez wersje bez, z zaslepka w miejscu czujki.

Dziala git, jak mi sie zaswieci to od razu litra mozna wlewac i jest poziom max, auto z 4,tl oleju normalnie ;)
  • Odpowiedz
  • 2
@bruhh ty się śmiej lub nie ale ja wycieków nie mam a 1L / 1000km to standard. Bagnet już jest wytarty od regularnego przecierania szmatka i w sekrecie Ci powiem, że chmury dymu też nie ma ¯_(ツ)_/¯ Wiem, że mam pierścienie zniszczone albo uszczelniacze na zaworach ale nie opłaca mi się remontować tego złomu (diesel PD z dpf here).
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Gargris: jak wyjmiesz czujkę oleju to odrazu wywali błąd, którego nie da się skasować póki obwód elektryczny takiej "czujki" nie zostanie zamknięty i nie będzie miał odpowiedniego sygnału pwm
  • Odpowiedz
Od max do min jest zawsze 1l


@bruhh: Zawsze? Ja jak zacząłem robić dolewki w 1.8T to wydawało mi się, że od zapalenia się kontrolki do rozsądnego miejsca na bagnecie wyszło pół litra i tyle zawsze dolewam.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@emkey_: chmury nie masz bo masz DPF i cały spalony olej i reszta osadza ci się powoli na katalizatorze i DPF aż w końcu się wszystko zalepi a w najgorszym przypadku podpali i spalisz se auto w cholere. Jak w dieslach s-------a olej bez wycieków to pierwsze co robisz to sprawdzenie ciśnienia wstecznego bo jak jest wysokie = zapchany DPF mimo małej ilości popiołu to już jasne gdzie znika olej.
  • Odpowiedz
póki obwód elektryczny takiej "czujki" nie zostanie zamknięty


@bruhh: nie wiem jaki tam czujnik jest i może to zależy od samochodu, ale np. w VAGu czujnik płynu hamulcowego po odpięciu zamiast palić się na stałe to gaśnie, a czujnik zużycia klocków można zewrzeć drutem i też milczy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@radziuxd: zawsze, jeżeli mierzysz olej tak jak się to powinno robić. Większość ludzi sprawdza olej na zimnym silniku jak auto np stało całą noc. Wtedy cały olej z układu spłynie do miski olejowej i przekłamuje mierzony wynik. Jak odpalisz na chwilkę silnik, żeby cały układ "zassał" oleju do każdego zakątka, zgasisz to wtedy będziesz miał prawidłowy stan poziomu oleju. Zauważysz wtedy że różnica między zimnym silnikiem a takim który nawet
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@radziuxd: tak ale porownujesz inne typy czujników. Od klocków czujnik działa na zasadzie przetarcia obwodu. Jak klocek zetrze kabelek i rozwali obwód to wyświetli się błąd bo prąd nie dotrze drugim końcem do sterownika, to bardzo prymitywne, ale skuteczne rozwiązanie. Czujka od oleju dostaje stale inne napięcia i jak modulowane napięcie nie wróci w zadanej wartości to wyświetli błąd, jego nie da się spiąć na krótko, no chyba że na
  • Odpowiedz
  • 0
@bruhh A jak sprawdzić to ciśnienie wsteczne? Rura za turbo to już wydech, chyba że masz na myśli czy w IC zbiera się olej bo też się zbiera.
  • Odpowiedz