Mirki, plusujcie Forda Focusa I Auto wygrało: - Car of the Year 1999 - American Car of the Year 1999 - Continental Irish Car of the Year 1999 Miałem takiego, ale w sedanie - silnik 1.6 Zetec - pancerny. Oleju nie wymieniałem przez 5 lat (tylko dolewki) - myślicie że coś mu było? A skąd tam ( ͡°͜ʖ͡°). Do ostatniej chwili silnik, skrzyna działały jak zegarek. Jedyne co mu zarzucałem to głupiejąca elektryka i centralny zamek. No i ruda - ruda mi go zeżarła ( ͡°ʖ̯͡°)
Oleju nie wymieniałem przez 5 lata (tylko dolewki) - myślicie że coś mu było? A skąd tam ( ͡°͜ʖ͡°). Do ostatniej chwili silnik, skrzyna działały jak zegarek.
@SebaD86: W latach debiutu przyciągał wzrok. No i wersja WRC, którą znaliśmy z relacji z rajdów i Colina 2. ( ͡°͜ʖ͡°) Wydaje mi się, że Peugeotem 206 wyznaczył trend w designu na podłużne lampy. Dziś niestety nie robi już takiego wrażenia.
W MK1 ruda na tylnych nadkolach spowodowana była filcowymi nadkolami. Chłonęła ona wodę i powodowała korozję. Z przodu były nadkola plastikowe, więc korozja już była minimalna.
@Vel_Makarena: Nadkola to tak nie, ale progi to miałem zeżarte na amen. Pamiętam jak kiedyś wymieniałem koło, to mi podnośnik w próg wpadł... (-‸ლ) @bidzej: Pewnie tak, ale ja lubię takie auta. Auto to jest środek przemieszczania się - ma jeździć i odpalać w każdych warunkach przy możliwie najniższych nakładach, a nie milion checków.
@SebaD86: ech, wjechaliśmy jako rodzina zielonym kombi w 2000, cóż to była za fura. Wspaniałe wspomnienia. Ostatnie auto w domu na #czarneblachy, żadnego późniejszego auta rodziców tak dobrze nie wspominam.
@bidzej producenci to by chcieli, żebyś zmieniał olej i co 1000 kilometrów, ale im głupio;) kiedyś była retoryka, że co 15k, a teraz już jest, że co 10k Oni na tym zarabiają przecież;)
@giorgioborgio: to sobie zobacz niezależne testy, jak wygląda i zachowuje się olej po danym przebiegu (jest tego trochę na YT). Nawet między 10 a 15k jest zauważalna różnica. Dzisiaj producenci to by chcieli abyś zmieniał olej co 30 kkm, byle przetrwało okres gwarancji.
@bidzej mam kumpla który w toyocie D4D od ponad 200k nie wymienił oleju, tylko dolewa. Auto ma obecnie 450 tysi przebiegu. Jeździ na oryginalnym turbo jeszcze. Twierdzi że jak się #!$%@? to odda go za darmo toyocie na badania ;) ją w swoim dislu wymieniam co 10k, ale sam przyznasz że zastanawiające. On twierdzi, że czytał kiedyś wypowiedź prezesa, bodajże Shella, że obecne oleje nigdy nie tracą możliwości smarowania...
W MK1 ruda na tylnych nadkolach spowodowana była filcowymi nadkolami. Chłonęła ona wodę i powodowała korozję. Z przodu były nadkola plastikowe, więc korozja już była minimalna.
A ja miałem dokładnie odwrotnie, z tyłu nic a z przodu byś palcami go rozebrał
@giorgioborgio sam w dieslu zmieniam co 10k ale ostatnio przetłukłem 17k i silnik działał jakby ktoś piasku mu dosypał, bardziej telepał, ogólnie głośno pracował.
Ale skoro jeździł, odpalał od strzała, miał moc i nic się z nim nie działo to co powiesz?
@SebaD86: że miałeś szczęście bo w każdym momencie mogły ci #!$%@?ąć panewki, a po takiej eksploatacji jak twoja kolejny właściciel kupił tykającą bombe którą trzeba będzie złomować po pierwszej uczciwej wymianie oleju.
Oni na tym zarabiają przecież;)
@giorgioborgio: Tak, Ford zarabia na tym że wlejesz sobie Lotosa do silnika. Potwierdzone info.
Auto wygrało:
- Car of the Year 1999
- American Car of the Year 1999
- Continental Irish Car of the Year 1999
Miałem takiego, ale w sedanie - silnik 1.6 Zetec - pancerny. Oleju nie wymieniałem przez 5 lat (tylko dolewki) - myślicie że coś mu było? A skąd tam ( ͡° ͜ʖ ͡°). Do ostatniej chwili silnik, skrzyna działały jak zegarek.
Jedyne co mu zarzucałem to głupiejąca elektryka i centralny zamek. No i ruda - ruda mi go zeżarła ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#motoryzacja #samochody #ford #focus
@SebaD86: to tobie się tak wydaje.
Opon też nie musisz wymieniać co parę lat, na 25-letnich też da się jeździć. Podobnie z filtrami - no przecież jedzie.
Dziś niestety nie robi już takiego wrażenia.
W MK1 ruda na tylnych nadkolach spowodowana była filcowymi nadkolami. Chłonęła ona wodę i powodowała korozję. Z przodu były nadkola plastikowe, więc korozja już była minimalna.
Nadkola to tak nie, ale progi to miałem zeżarte na amen. Pamiętam jak kiedyś wymieniałem koło, to mi podnośnik w próg wpadł... (-‸ლ)
@bidzej:
Pewnie tak, ale ja lubię takie auta. Auto to jest środek przemieszczania się - ma jeździć i odpalać w każdych warunkach przy możliwie najniższych nakładach, a nie milion checków.
@SebaD86: to był mój pierwszy samochód. Też dolewalem tylko olej
Teraz po latach aż mi #!$%@? wstyd o tym myśleć...
Oni na tym zarabiają przecież;)
no wręcz przeciwnie, już od lat wszyscy cisną na interwały po 30kkm
Komentarz usunięty przez autora
No i ruda - ruda mi go zeżarła
W MK1 ruda na tylnych nadkolach spowodowana była filcowymi nadkolami. Chłonęła ona wodę i powodowała korozję. Z przodu były nadkola plastikowe, więc korozja już była minimalna.
A ja miałem dokładnie odwrotnie, z tyłu nic a z przodu byś palcami go rozebrał
Po wymianie oleju cisza jak na 2.0 HDi.
@SebaD86: że miałeś szczęście bo w każdym momencie mogły ci #!$%@?ąć panewki, a po takiej eksploatacji jak twoja kolejny właściciel kupił tykającą bombe którą trzeba będzie złomować po pierwszej uczciwej wymianie oleju.
@giorgioborgio: Tak, Ford zarabia na tym że wlejesz sobie Lotosa do silnika. Potwierdzone info.