Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Witam, otóż wczoraj padł mi akumulator, po kablu odpaliłem i podjechałem pod garaż podpiąć prostownikiem ako, na wpół otwartej masce stał cała noc. Rano elegancko odpaliłem, drogi od domu do pracy (4km) dramat więc ciągłe lawirowanie na sprzęgle, do tego korek spowodowany ciężarówka, która nie mogła podjechać. Dojeżdżając na parking w pracy na jedynce na sprzęgle nagle wpadł mi pedał sprzęgła w podłogę, zero odbicia. Moglem go podnieść ale opadał. Zero odgłosów, auto dalej normalnie równo pracowało. Podpechneli mnie na miejsce, po paru h wezwałem lawetę do mechanika, żadnego wycieku spod auta ale pedał sprzęgła dalej w podłodze, totalnie luźny.
Co to może być? Zapowietrzony układ? Wg laweciarza wysprzeglik na 99%. Druga sprawa, że auto mam 3 lata i nie wymieniałem płynu hamulcowego a jest to układ hydrauliczny.
Pacjent to Ford C max 2.0 tdci 2003 136km. Jutro się dowiem ale proszę o jakieś rady, bo jak myślę, że poszedł dwumas i mam wydać 2500 to trochę mnie to przeraża.

#auto #usterka #mechanikasamochodowa #ford
  • 29
@Rozentuzjamowany: Stan dwumasy do wpadającego w podłogę sprzęgła ma się jak PKB Burkina Faso do dobrobytu w Polsce. Wysprzęglik to najbardziej prawdopodobna opcja, o ile nie strzelił żaden przewód, a płyn się nie leje na skrzynię / płytę pod silnikiem.
@Rozentuzjamowany: Zależy od stanu dwumasy i sprzęgła oraz tego, ile to jest roboty, żeby skrzynię zrzucić. W niektórych autach to jest kwestia odpięcia półosi, odkręcenia dzwonu od bloku silnika i opuszczenia skrzyni. Bach, masz dojście do wszystkiego - wysprzęglik w skrzyni, reszta na silniku. Ale są auta, gdzie musisz zrzucać cały silnik z sankami i dopiero rozbierać całość. Czyli godzina-dwie kontra cały dzień roboty (albo dłużej, jeśli śruby zapieczone).

Nie jestem
@Rozentuzjamowany: Bo pewnie chodzi o komplet. "Dwumasa" to najczęściej "zestaw sprzęgła", na który składa się koło dwumasowe, sprzęgło, samoregulująca tarcza dociskowa i nierzadko wysprzęglik. Jeśli planujesz wymieniać całość, to nie opłaca się kupować części osobno, tylko szukać zestawu. Bodaj Sachs jest na 1. montaż, więc możesz śmiało wrzucać i powinno to latać. 2.0HDi, jeśli go nie katujesz pedałem w podłogę przy 1500rpm na wysokich biegach, nie zniszczy szybko ani sprzęgła, ani
@Rozentuzjamowany: wysprzęglik. Linia do wysprzęglika jest wyżej niżeli do pompy absu. Tak to jest zaprojektowane by hamulców autko nie straciło. To jest Ford z całą trawersom trzeba wyjechać. Dojdzie zbieżność do zrobienia. Co z uszczelniaczem wału jeszcze? Uszczelniaczami pół osi w skrzyni ? Nowym olejem do skrzyni ? Jak wiążesz z tym autem najbliższą przyszłość? Jeśli chcesz pojeździć tym autkiem to warto by było się nad powyższymi rzeczami zastanowić. Jak nie
2.0 tdci


@NyanNyan: Tam jest taka długa półoś łączona przegubem. Nigdy nie widziałem by ktoś zdejmował ją ze skrzynią. Pierwsze co spuszcza się olej, ale są magicy spoko rozumiem. Jak mirek chce pojeździć dłużej autkiem to warto by było nad wyżej wymienionymi rzeczami się zastanowić. W końcu skrzynia będzie na zewnątrz. Tak w kwestii ścisłości.
@trzaichlac69: Różne podejścia są. W Fordowskim 1.8 też możesz zrzucić skrzynię bez odkręcania podpory prawej półosi i jej rozpinania - jest więcej roboty, ale jak nie masz gdzie zlać oleju i robić syfu (który i tak będzie się lał wszędzie po demontażu), to da się pokombinować i ogarnąć temat. Dużo zależy od mechanika.

@Rozentuzjamowany: Nieszczelność brzmi gorzej niż padnięta część, bo gdyby się nie udało łatwo zlokalizować uszkodzenia, to do
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@NyanNyan: Znalazłem na forach fordowskich kilka przypadków wpadnięcia pedału sprzęgła i wystarczyło dobre odpowietrzenie układu i zalanie nowego płynu więc iskierka nadziei tli się a mym serduszku, bo żadnych niepokojących dźwięków wcześniej z okolic sprzęgła nie słyszałem, pracowało bez zarzutu
@Rozentuzjamowany: Będę trzymał kciuki, choć podchodziłbym do tego z rezerwą. Jeśli układ się nagle zapowietrzył, to znów - co było przyczyną? Wolałbym padnięty 1 element niż inspekcję (co uwzględnia demontaż i montaż) całego układu hydraulicznego.