Wpis z mikrobloga

@anonimowy_programista: To nie sa niezalezne organizacje. Tesla daje w lape i wszyscy to wiedza. Porsche Taycan ma oficjalnie wedlug EPA polowe zasiegu Modelu S, w praktyce Youtuberzy udowodnili, ze zasiegi obu aut sa w zasadzie takie same. Do tego przyspieszenia: "niezalezne" organizacje twierdza, ze tesla jest sporo szybsza od porsche, w praktyce jest odwrotnie, do setki jest OK, powyzej setki Porsche zjada Tesle na sniadanie.
Tesla daje w lape i wszyscy to wiedza.


@mamut2000: pierwsze słyszę i z chęcią zapoznam się z jakimś wątkiem na ten temat. Myślę, że gdyby coś takiego miało miejce, to przez ostatnie 50mld strat short-sellerzy już dawno by to wyciągneli.

Porsche Taycan ma oficjalnie wedlug EPA polowe zasiegu Modelu S,


Wniosek z tego wyciagasz na odwrót.... nie taki, że Model S ma za duży zasięg, tylko, że Porshe nie poddało się
Będzie katastrofa energetyczna. Pompa ciepła przy -16° pociągnie mi 3 kW, ładujące się auto 7,2 kW, Czajnik elektryczny 2,2 kW, piekarnik następne 3 kW i święta będę spędzał przy świecach bo energetyka klęknie xD
@mamut2000: Twoją tezą jest, że "Tesla daje w lape", a jednak matematyka przytoczona w tym filmie raczej potwierdza deklarowane liczby, nie?
A co do bezsensowności testów - taki urok standaryzacji żeby dało się porównywać liczby. Jeszcze nie powstał test sprawdzający wszystkie możliwe scenariusze. Jeden jeździ non stop 150 po autostradach, inny 30 po mieście. Każdy z nich będzie miał odmienne wyniki.
@Xaveri: Na szczęście mądrzy ludzie pomyśleli o tym problemie i stworzyli inteligentne ładowarki które dostosowują się do obciążenia sieci z innych odbiorników i ceny prądu w danym czasie :)
@HetmanPolnyKoronny: Do tego co napisał @anonimowy_programista dodałbym jeszcze, że stłuczka w której doszłoby do uszkodzenia baterii to raczej wielki dzwon i cały samochód pójdzie na żyletki niezależnie od marki.

Ale muszę się zgodzić, że obecnie w Tesli serwis blacharski jest słaby, dostępność części jest zła i jest to coś nad czym zdecydowanie muszą popracować.
@jariosalieri: Głównie do Mercedesów porównuje, bo akurat je znam, ale to co pisze jest prawdziwe tak naprawdę do całego europejskiego segmentu premium, z którym Tesla nie może konkurować pod względem komfortu. To nie są złe auta, mają pare ciekawych opcji, ale mówienie o Tesli i luksusie zy jakimś nadzwyczajnym komforcie jazdy to nieśmieszny żart. To samo z ciszą. Wydają się ciche bo mają cichy silnik (czy silniki) i do pewnego momentu
@anonimowy_programista: Wszystko fajnie, ale nie teraz.
Również uważam że przyszłość rynku motoryzacyjnego należy do elektryków, ale jeszcze kilkanaście może nawet kilkadziesiąt lat im to zajmie.

Wiem że trwają badania (w Szwecji) nad ogniwami/bateriami które będą ładowały się od 0-100% w kilka minut. Fajny test był na smartfonie gdzie bateria naładowała się do pełna w ~10s :)

Europejskie topowe elektryki oferują rozwiązania i komfort podobny do aut z silnikami spalinowymi, więc w