Wpis z mikrobloga

#cokupic #renault #skoda #opel #hyundai #kia #motoryzacja #samochody
Witajcie. Co proponujecie i dlaczego w kwestii zakupu samochodu ?
Wymagania :

-BUDŻET około 25k
-WIEK : raczej nie starsze niż 10 lat
-CZAS UŻYTKOWANIA - raczej coś na dłużej 5++ lat.
-NADWOZIE : kombi/hatchback/cupe - raczej dowolne, w większości jazda z przodu.
-EKONOMIA : oszczędne/ opcja gazu rozważana
-MOC: minimum 100KM, ale bez pajacowania w stylu 200KM, silnik do 1.6-1.8 ?

Zastanawiam się nad Megane 3 (1.6 110KM albo 1.4T 130/140 KM) Astra J też silniki do tego +- półtora litra, KIA Ceed, Hyundai i20-i30; Skoda Fabia nowsza.

Generalnie wolę coś nowszego, mniejszego niż jakieś 15-20 letnie czy starsze ale w "bogatej wersji".
Podstawą jest budżet i koszty utrzymania- nie chcę za eksploatację/ części płacić kroci. Jeśli będzie inna niż wymieniana moc, pojemność, czy model to też rozważę.
  • 36
  • Odpowiedz
1.4T


@AndrewJanushevic: brak hydrauliki na zaworach, czyli LPG dyskusyjne. Tylko 1.6 K4M, lub 2.0Tce [czyli F4RT]

Astra J też silniki do tego +- półtora litra


@AndrewJanushevic: Skrzynia M32 - wrzuć w google i poczytaj na co możesz trafić.

KIA Ceed, Hyundai i20-i30


@AndrewJanushevic: brak hydrauliki na zaworach. Kasacja luzów za pomocą wymiany szklanek, koszta nieopłacalne na LPG.

Generalnie wolę coś nowszego, mniejszego niż jakieś 15-20 letnie czy starsze ale
  • Odpowiedz
więc bez gazu op pójdzie z torbami skoro zależy mu na ekonomii


@CaptainBloomer: jak założy LPG i dojdzie do luzów na zaworach, to rozpinanie rozrządu i wymiana szklanek mu się średnio opłaci. Może i 1.6 nie jest demonem prędkości, ale jest cepem konstrukcyjnym. Zmieniasz olej co 10 tysięcy, rozrząd co 100 na oryginalnych podzespołach i kręcisz kolejne setki kilometrów.
  • Odpowiedz
Przecież 1.4 Tce jest dobre do gazu...


@piwakk: to, że zamontujesz do czegoś LPG, nie znaczy, że będzie to bezproblemowe. Pisze to jako osoba będąca fanem LPG. Zagorzałym. Poczytaj, co to jest kasacja luzów zaworowych i ile może kosztować, jak nie masz hydrauliki.
  • Odpowiedz
@Zielony34: Czytam też forum Megane i tak się zdaje, że 1.4 Tce jest również polecane do gazu.

I tak się zdaje, że rodzice mieli takie Megane, zrobili prawie 100 000 km na LPG i było wszystko OK.
  • Odpowiedz
@AndrewJanushevic: Miałem Ceeda spoko ale głośny i plastikowy, mam Golfa 6 i jest przepaść - polecam Ci silnik 2.0 TDI po 2010 roku, jak czasami robisz gdzieś 15-20KM to DPF spokojnie się wypali, ja wiem vieśvagen, ale niestety inne HB po za BMW 1 czy A Klasse mogą mu wąchać nogi jeżeli chodzi o wykończenie, wyciszenie i komfort. Popatrz też na Fordy Focusy mk3 za 25k już coś spoko wyrwiesz, mają
  • Odpowiedz
zrobili prawie 100 000 km na LPG i było wszystko OK.


@piwakk: Możesz zrobić i 200. Problemem są jednak kręcone liczniki na rynku wtórnym. Nigdy nie wiesz, na co trafisz, nie wiesz, czy eksploatacja będzie bezproblemowa. Silniki H4Jt nie mają hydraulicznej kasacji luzów zaworowych, ani nawet kasacji manualnej śrubami, jak w Hondzie. Z tego względu, byłbym ostrożny w gazowaniu takiej jednostki.

@AndrewJanushevic: Popatrz jeszcze na Aurisa i Avensisa III. Silniki
  • Odpowiedz
@Zielony34: Tak, wsiądz do Golfa 4 i do Meganki z 2000 roku i porównaj jak wygląda środek przy podobnym przebiegu, teść woził auta, miał lata, że po 110+ rocznie sprzedawał, widziałem jak wyglądają różne auta przy różnych przebiegach i nie na jednym przykładzie, a na dziesiątkach, Golf jest królem w swojej klasie i nie piszę tego jako jakiś zagorzały fan VAGA i dlatego, że akurat mam Golfa, bo zamienię go na
  • Odpowiedz
Tak, wsiądz do Golfa 4 i do Meganki z 2000 roku i porównaj jak wygląda środek przy podobnym przebiegu


@Trusky92: siedziałem. Zdecydowanie Renault. Wygląda o niebo lepiej w Renault. Natomiast na pewno w Renault będzie z czasem trzoszkę trzeszczało. W Golfie nie .

Do Focusa elegancko gaz podchodzi.


@Trusky92: elegancko to podchodzi do 90% samochodów na rynku. Problem powstaje, jak zrobią się luzy zaworowe i zaczną się wypalać gniazda. Często
  • Odpowiedz