Aktywne Wpisy

vateras131 +24
Jakie gry według was mają najciekawszą główną mechanikę/gameplay? Chodzi mi o takie tytuły, które raczej nie stawiają na fabułę, graficzne wodotryski, dodatkowe aktywności i inne fillery, lecz całe "mięso" leży w rozgrywce, która potrafi przez długi czas zaskakiwać głębią. Moje typy:
-Noita (wtf, mój mózg nie ogarnia tej gry)
-PoE
-rimworld
-balatro
-factorio
-Noita (wtf, mój mózg nie ogarnia tej gry)
-PoE
-rimworld
-balatro
-factorio

adisoniusz +106
Ogladam 12 gniewnych ludzi. Czarno-biały film gdzie 12 typów siedzi w pokoju i dyskutuje. Ale to jest dobre
źródło: temp_file4807261444847723908
Pobierz




Macie może jakieś dobre materiały albo przykładowe kody, żeby podejrzeć jakieś dobre praktyki?
Jak ogarnąć slow changing dimension? Metadane itp.?
Znacie jakieś dobre repo do którego mógłbym zajrzeć?
#data #bazydanych #programowanie
https://alexioannides.com/2019/07/28/best-practices-for-pyspark-etl-projects/
Generalnie to kod powinien być reużywalny i dane wyjściowe powinny móc być odtworzone za pomocą transformerów i danych wejściowych. Spark pozwala nadpisywać dynamicznie popartycjonowane dane, tj. nie musisz całego zbioru za każdym razem przeliczać, jeśli masz dane, które np.
Właśnie załóżmy, że mam dane ułożone w przedziałach czasowych z wyszczególnionym rokiem oraz klientem. Unikalnych lat jak i klientów nie jest dużo: 7 lat dla 7 różnych klientów.
Mam właśnie problem, że chciałbym napisać dane tylko dla wybranego klienta i dla wybranego roku.
Mógłbym więc wykorzystać mechanizm, o którym wspomniałeś: "Spark pozwala nadpisywać dynamicznie popartycjonowane dane".
Mógłbyś mnie trochę bardziej naprowadzić na temat? Np do konkretnej strony w
1. Source - Extract - truncate docelowych tabel i zasilenie ze źródła. Tak jest najszybciej. Nawet jak masz tabele do 100 mln rekordów. Z produkcji zasilamy dane tak szybko jak to jest możliwe.
2. Extract - Stage - zasilenie przyrostowe. I tu już można
Ustawia się to jedną linijką w configu:
spark.conf.set("spark.sql.sources.partitionOverwriteMode","dynamic")