Wpis z mikrobloga

@ethics: Cóż, optymistyczna wersja jest taka, że ów system kiedyś (i zapewne nie tak dawno temu) był w grze i działał tylko gdy przyszło co do czego to gra się dusiła na bazowych konsolach i obcinali hurtem wszystko co nie było elementem core gameplayu potrzebnego do przejścia ścieżki krytycznej (czyli main questu i kilku większych sidequestów).

Zwyczajnie patrząc na to co jest, nie chce się człowiekowi wierzyć by było inaczej. Że
A nie #!$%@? w każdej grze się dało tylko nie w cybergównie.


@ethics: bo różne gry mają różne silniki? co ja ci będę tłumaczył - widać woleli pić browary i śmieszkować w necie niż próbować zmusić silnik do czegoś czego nie potrafi zrobić
był w grze i działał tylko gdy przyszło co do czego to gra się dusiła na bazowych konsolach


@slums: z fizyką, ai, strzelaniem, lataniem i wysokimi budynkami mieli problem od samego początku po skończeniu preprodukcji w 2017 roku. przez kilka miesięcy koderzy z ukrainy i stażyści za wpis do CV dniami i nocami próbowali zrozumieć silnik gry i zmusic go do uległości gdy reszta załogi nie wiedziała co ze sobą zrobić.
@pablo397: Cóż, jak było naprawdę jeszcze nie dowiemy się przez lata. Dopóki kolejni nie zaczną odchodzić, gra się trochę przedawni i nikt nie będzie dbał o NDA.

W praktyce większość z tego brzmi prawdopodobnie. Nie wiem jak ze stażystami i ukraińcami bo z bliskiej drugiej ręki wiem, że od 2018 dostać tam robotę na wejście było bardzo trudno a staż był mniej więcej jeden na rok.
Cóż, nie mogę powiedzieć, że
@kizimajaro: Tak, można wybrać swój styl. Ja robie styl Terminatora, ktoś inny tylko hacki zakłąda, a inny bawi się maczetami. Nie zawsze musisz wchodzić do zadania od przodu. Jest pełna dowolność rozgrywki.

GTA prowadzi gracza po sznurku od A do B. Praktycznie każdy w ten sam sposób prowadzi rozgrywkę.
@cin123654: Styl wykonywania misji. Ale fabuła jest liniowa i prowadzi Cię z punktu A do punktu B bez wpływu. Owszem ja mogę przejść misje strzelając komuś w głowę a Ty po cichu eliminując wrogów przez kamery w budynku, ale pisanie ze to powoduje ze inaczej rozegramy grę jest trochę naciągane. Prędzej można rozgrywke porównać do Hitmana czy The Last of Us niż do GTA. Jednak ja przez inne rozegranie gry rozumiem
@kizimajaro: I tu błąd. Fabuła nie jest tak liniowa jak GTA czy RD2 czy COD

Grasz na szybko, główny wątek od A do B -- masz możliwość 2 zakończeń
Grasz dokładnie, poboczne + główny + podejmujesz decyzje odpowiednie - możesz mieć do 7 zakończeń
Wiele misji pobocznych aktywuję się tylko jak spełnisz odpowiednie decyzje w innej misji ( pogrzeb Jackiego, Pasja )
Wiele misji może mieć różny finał ( poboczna misja
@cin123654: Nie porównuje w ogóle, pod żadnym wzgledem. Uważam tylko, ze fabuła jest liniowa. Prowadzi nas od punktu A - Relic do punktu B - Spotkanie z Hanako. I chocbys się nie wiem jak starał, nie zrobisz tej fabuły inaczej niż ja. Żadna Twoja decyzja nie wpłynie na rozgrywkę w taki sposób, żebyś doświadczył innych wydarzeń niż ja. Redzi iluzorycznie wprowadzili możliwość rozegrania gry po swojemu tworząc 15 minutowe różne początki
@kizimajaro: Idą tym tokiem każda gra jest liniowa i prowadzi od A (początek gry) do B (koniec gry ). Poprostu GTA robi to A ---> B , a CP ma A--->A1---A2---(kilka rozgałęzień A2.1, A2.2 ) itd aż do B

no i nie każdy może liczyć na 7 zakończeń. Nie każdy po ukończeniu zakończenia B1 może wykonać B2. Bo wcześniej nie spełnił warunków.
@cin123654: Nie, nie każda gra jest liniowa. Najbliżej - Wiedźmin. Masz 3 zakończenia. Zależnie od tego jakie decyzje podejmujesz w grze, Twoja gra będzie inna. Będziesz miał inny romans, inaczej przebiegnie historia, inaczej potoczą się losy Ciri. Nawet jeśli nie zdecydujesz się na jeden romans tylko wybierzesz dwa to spotka Cię niemiła niespodzianka. Zależnie od tego z kim się zbratasz, tyle osób później Ci pomoże. I epilog, zwieńczenie całej Twojej gry.
@kizimajaro: No w3 ma 3 zakończenia z wariacjami. ale krótko o CP - tam jest 7 zakończeń, nie każde dostępne dla gracza, muszą być spełnione określone warunki. Są też pewne wariacje o których wiem ( sam jeszcze nie skończyłem CP więc nie wyrażę dokładnie jakie) jedno wiem - wariancja z Jackiem - jeżeli go wyślesz wcześniej do domu, masz pogrzeb, dostajesz motor, możesz mu się nagrać na skrzynkę pocztową. Jeżeli odeślesz
@cin123654: Widzę ze nie zgodzimy się w tej kwestii ;) tak jak napisałam wyżej - CP daje Ci kilka epilogow, które możesz sobie w kółko wałkować i Twoja gra nie ma na nie wpływu, naprawdę. To jak będziesz rozgrywał grę, czy będziesz grał jak mówisz jak Terminator czy jak Calineczka nie ma żadnego znaczenia. Nie musisz grać w określony sposób żeby mieć określony przebieg i określony finał. Gra nie kończy się
@kizimajaro: co do zakonczeń przypadkiem trafiłem ze jeden z finałow tez ma swoja wariancje. Wiec gra nie jest tak liniowa bo daje mozliwosc 7 zakonczen plus wariancje z wyborow jakie dokonalismy. Czemu dev zdecydowali sie gonczyć gre cofką na główna misje moze to celowe i niedlugo sie dowiemy ? Moze w podstawie gry bylo 7 zakonczen, ale za rok czy dwa w dlc dostaniemy zawartisc ktora jest tylko do ogrania przed
@cin123654
@kizimajaro ja #!$%@?. Co z tego ze gra ma 7 zakończeń. To sobie te zakończenia na youtubie mogę obejrzeć bo 7 zakończeń to nie 7 różnych gier do ukończenia tylko 7 roznych cinematikow w zależności od wyboru opcji dialogowej.
@ethics: Nie musisz nawet oglądać, sam sobie możesz wszystkie zrobić jeden po drugim. A jak się okaże ze nie masz odblokowanego zakończenia z Panam to po zrobieniu poprzednich 4 robisz sobie szybko misje z nią i robisz zakończenie z Nomadami ¯_(ツ)_/¯
@ethics: a czy w tej grze jest system rozwoju postaci i broni ? crafting ? wybór o którym decyduje gracz ? czy każdy gracz może inaczej rozegrać grę ?


@cin123654: To wszystko jest w Gothicu z 2001. W całkiem podobnej, ubogiej formie.

Przy czym w Gothicu woda chlapie jak się do niej wskoczy i NPC reagują bardziej realistycznie na robienie zadymy.