Wpis z mikrobloga

Pracuje nad strzelanką multiplayerową. Docelowo platforma PC z opcją na androida. Gra już wyszła z fazy prototypu i jest to grywalna alfa. Serwer gry radzi sobie dobrze na kilka instancji, nie robiłem jeszcze testów obciążeniowych na dużą ilość graczy. Obecnie dokładam kolejne animacje i efekty, pracuje nad trybami rozgrywki, oraz będę projektował mapy do potyczek. #gamedev #unity3d
dziki_dziki - Pracuje nad strzelanką multiplayerową. Docelowo platforma PC z opcją na...

źródło: comment_16086186542pmbHX9EpVNI0CB8RM7LA3.jpg

Pobierz
  • 140
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: hahaha kłaniam się! szczerzę lubię takie strzelanki, mają w sobie to coś i przypominają mi odległe czasy kiedy to do szczęścia wystarczyła 'przeglądarka i flash' :D Nie pozostało mi nic innego jak czekać na release, na pewno przetestuję!
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Kiro: też mnie zaskoczył wybór socket.io. Używałem socket.io w projektach webowych i jeśli to jest to samo socket.io, a nie jakaś wersja pod Unity to performance był ok, ale bez szału.

@dziki_dziki: Czy socket.io jest powszechnie używaną bibliotekę w Unity do networking?
  • Odpowiedz
@Swiatek7: Nie mam takiej wiedzy czy w Unity socket.io to powszechnie używane. Zainteresowałem się tym ze względu na prostotę i szybkość działania, nie wiem jaka będzie wydajność przy setkach graczy, ale chętnie to sprawdzę. Ja kupiłem asset "SocketIO for Native and WebGL builds"
  • Odpowiedz
@Angermann: a do czego to inventory? ja do zbierania danych statystycznych używam bazy mysql i działą to dokładnie tak jak google analitycs odpala link php z parametrami. Serwer gry przechowuje jak najmniej informacji, ale trzyma tam np. ping czy parametry i dane aktualnych graczy.
  • Odpowiedz
@Angermann: jeszcze nie ma, ale nawet jak będą to będą to jakieś drobne bajty opisujące stan uposażenia nie wpływająco znacząco na obciążenie serwera. Tu nie bedzie RPGowych elementów do zbierania. Jedynie broń krótka, długa, amunicja i granaty. Na początek najprościej jak się da bo przecież zawsze można coś dodać. Najważniejsze to wyjść z alfy :)
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: Napisałeś wyżej, że uczysz się programowania od 10. roku życia, natomiast w Unity siedzisz od 2017 roku, ale nie pracujesz w IT. O ile nie będę wypytywał o Twój zawód (no chyba że sam zechcesz się pochwalić), o tyle ciekawi mnie, czy jest on lepiej płatny od zostania programistą (i to dobrym, bo widać, że masz skilla) czy może uznałeś, że to nie zawód dla Ciebie i że o
  • Odpowiedz
bardzo możliwe, że gra pojawi za darmo, ale to jeszcze zobaczę.


@dziki_dziki: daj nawet te €1.99, a bedzie schodzic lepiej niz darmowa, bo ludzie juz sie krzywo patrza na te indie darmowki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Psychopathy_Red: Tak mam bardzo dobrze płatną pracę na etacie, z której nie zamierzam rezygnować. Dlatego właśnie kasa przy produkcji mojej gry ma drugorzędne znaczenie. Po prostu chcę ją zrobić. Lubię programować, zawsze to lubiłem i robiłem. Mam takie wrażenie, że jakbym poszedł pracować jako programista to przez ciśnienie jakie jest w korpo, programowanie by mi zbrzydło, więc tak myślę, że lepiej się sprawdza jako hobby bo robię wszystko swoim tempem
  • Odpowiedz
@sierzchula: Możliwe, że masz rację. na razie skupię się na kończeniu gry a później jak będę miał współprace z wydawcą to zdam się na ich doświadczenie w tej kwestii. Wolałbym nie zajmować się marketingiem, nie umiem i nie lubię tego robić.
  • Odpowiedz