Wpis z mikrobloga

Pracuje nad strzelanką multiplayerową. Docelowo platforma PC z opcją na androida. Gra już wyszła z fazy prototypu i jest to grywalna alfa. Serwer gry radzi sobie dobrze na kilka instancji, nie robiłem jeszcze testów obciążeniowych na dużą ilość graczy. Obecnie dokładam kolejne animacje i efekty, pracuje nad trybami rozgrywki, oraz będę projektował mapy do potyczek. #gamedev #unity3d
dziki_dziki - Pracuje nad strzelanką multiplayerową. Docelowo platforma PC z opcją na...

źródło: comment_16086186542pmbHX9EpVNI0CB8RM7LA3.jpg

Pobierz
  • 140
  • Odpowiedz
@dziki_dziki: Jako potezny inwestor giełdowy inwestujący głównie w gamedev podpowiem ci, ze ta branża to głównie działalność marketingowa. Możesz zrobic najlepsza grę na świecie, ale jeżeli nie uda ci się jej rozreklamować (czyt. nie masz środków na marketing albo nie masz farta jak ci od Among us) to gra będzie niszowa i nigdy się nie przebije
  • Odpowiedz
@DeadIy: Nie chcę brać materiałów z innych gier. Assetów do gry jest od groma w sklepach w dobrych cenach, i to jest super bo mogę robić projekt sam od strony programistycznej a grafika, muzyka i dźwięki sobie kupię. Jakby trzeba było poprawić model lub animację to znam podstawy blendera i się tam odnajduję.
  • Odpowiedz
@ZaplutyKarzelReakcji: Masz całkowitą rację, nie zamierzam być marketingowcem, nie lubię tej roboty. Albo ta gra będzie projektem do nauki albo wypromuje ją ktoś inny. Miałem rozmowę z pracownikiem "CreativeForge Games" ze steama, ogólnie są zainteresowani, jak będę miał konkretny produkt to chętnie go wypromują za udział w zyskach.
  • Odpowiedz
@Barto_: Napisałem już, że nie zamierzam. Piszę ją, aby zwiększyć swojego skilla w programowaniu multi, jak ktoś będzie chciał ją wypromować to wtedy wejdę we współprace.
  • Odpowiedz
  • 7
@dziki_dziki tylko nie wpadnij w ślepy zaułek wiecznego wstrzymywania wersji alfa "bo jeszcze tylko coś tam poprawię". Od tego jest alfa żeby możliwie szybko przeprowadzić liczne testy, zebrać feedback, sugestie. Nie licz na to że wszyscy pokochają wersję alfa, po prostu udostępniając ja wyraźnie zaznacz że jest to alfa i czego gracz (tester) może oczekiwać, i czego Ty oczekujesz od niego (feedbacku, ale takiego szczerego).
Tylko wtedy masz szansę na fajny
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@dziki_dziki: W przyszłości, jeżeli gra osiągnie sukces, i tak będziesz musiał napisać własną komunikację po udp. Sockets.io, jeżeli dobrze kojarzę, to wrapper na zwykłe websockety. To bardzo wolne rozwiązanie. Dodatkowo w wielu grach tego typu, aby minimalizować laga, po stronie serwera oraz klienta jest zaimplementowane swojego rodzaju przewidywanie co gracze zrobią i to jest pokazywane dopiero przeciwnikom. Walidacja tego czy przewidywanie było poprawne jest później na podstawie odebranych danych.
  • Odpowiedz