Na plus dla triban to to że jest tańszy. Ale z tego co wyczytałem to ma lipne koła w których ciężko zmieniać dętki itp. W vanrysel ten problem nie występuje. #rower
@dokad_idziesz: Tego nie wiem. Bo to będzie moja pierwsza szosówka. Z tego co czytałem niektórzy dość często muszą wymieniać dętki więc nie chciałbym stać gdzieś i się męczyć.
@varmiok: Van Rysel jest lepszy pod wieloma względami, ale to nie jest rower dla każdego. Triban jest o wiele bardziej uniwersalny, m. in. przez hamulce tarczowe i szersze oponki.
Triban umożliwi bardziej wyprostowaną pozycję. Do tego górna rura jest poprowadzona tak, że odsłonięty jest o wiele dłuższy odcinek sztycy, a w rowerach szosowych to sztyca jest
W mojej opinii, to jak się wymienia dętki, to ostatnia rzecz na jaką bym zwracał uwagę przy kupnie roweru. Porównaj inne rzeczy jak chociażby same opony, wkład suportu, itp. Geometria ramy w rc jest chyba bardziej endurance a w tym vr to bardziej race.
@dokad_idziesz: W tribanie opony sa podobno lipne - dość sporo osób poleca je wymienić. VR jest droższy ale też ma pełną 105 i dość spoko opony podobno.
@varmiok: Mirek wyżej napisał Ci nieco o geometrii. Wypróbuj, jak masz możliwość, bo nie każdemu pasuje endurance i nie każdemu pasuje race. Zgoda, pełna 105 to zaleta ale sam osobiście nie pchałbym się już w ramę pod V-Brake.
@dokad_idziesz: @varmiok: znowu argumentum ad tarczówkum XD W biedniejszych modelach wolalbym hamulce szczekowe jesli ma to byc SZOSA bo te tansze modele mechanikow to tragedia w porownaniu z tradycyjnymi . Bardziej zwroc uwage na wage obu rowerów - jezeli to ma byc SZOSA to urwanie tych prawie 2kg z masy roweru robi robote. co do wymiany dętek - kapcia mozesz zlapac na anjprostszej i najgladszej nawierzchni . - pozdro z
@akrobata_umyslu: zależy czy mirek ten rower będzie miał przez lata i w niego inwestował, czy za rok kupi nowy. Jak będzie inwestował to pewnie w którymś momencie zapragnie wymienić te mechaniki na hydrauliczne. W ramie pod vbrake to sobie będzie mógł pomarzyć. Moja opinia jest taka, że vbrake to gunwo. Miałem to wiem :) Rożnica nie 2kg, a 1.5kg ale nadal to dużo, zgoda. Argument z 5 stopniami i wymianą opony
Argument z 5 stopniami i wymianą opony trąci lekko bullshitem. Daj spokój. Gdzie Wy jeździcie i na jakich oponach, że ciągle te dętki przebijacie?
@dokad_idziesz: jeżdżąc na gównooponach, dętka może ci pójść nawet na gładkim asfalcie. miałem bontragery r3 to w ciągu dwóch miesięcy dwie przebite dętki. conti gp5000 w dwóch rowerach, w sumie z 10kkm, jazda nawet po żwirze i żadnego kapcia
@varmiok: to są dwa całkowicie różne rowery. Van Rysel to czysta szosa. RC520 to 50% szosa i 50% mtb - rower idealny dla 90% mirków. Kupujesz RC520, zmieniasz koła na lżejsze o 0.5kg. Masz mega fajny rower bez przepłacania.
@dokad_idziesz: @Im_from_alaska: rozumiem ze jestescie tak pewni swoich opon ze jezdzicie bez zapasowej detki latek itp xD? Sam mam ultrasporty 3 i pilnuje cisnienia przed kazda jazda, ale shit happens nigdy nie wiesz kiedy trafisz na gwozdz szklo albo snakebite od uderzenia w dziur w drodze. A mialem watpliwa przyjemnosc wymiany detki na ciezko wspolpracujacej obreczy w 5 stopniach :) i jeszcze przycinajac swiezo zalozona detke jakims cudem.
@akrobata_umyslu: a gdzie napisaliśmy ze jeździmy bez? :) po prostu wymiana przy 5 stopniach dętki jest mało prawdopodobna. Raz, że częstotliwość jazdy przy tych temperaturach jest dużo niższa, niż w sezonie (no chyba, że mirek kupuje pierwszą szosę ale jest kozak i zasuwa pełen rok), dwa, że nie przebija się dętek co tydzień.
Może go zapytajmy, czy zamierza jeździć zimą i jak często. Wtedy jego odpowiedź albo legitymuje argument 5 stopni
@dokad_idziesz: Ja jeżdżę raczej wiosna-jesień z czego większość kilometrów przypada i tak na wiosnę i lato. Ale i tak dość sporo osób narzeka że ma beznadziejne opony + w tych co są ciężko się wymienia dętke w razie czego. Więc zapewne do zmiany będą musiały być i cena wtedy też już nie jest taka piękna ale i tak mniejsza niż za VR.
Czyli strzelam że i będzie zapewne lepszy dla mnie bo jednak jazda po lasach też jest dość fajna.
@varmiok: Oczywiście. Kupujesz RC500 zamiast RC520, zmieniasz koła na lżejsze i lepsze + opona 32C-38C jak wejdzie i jeździsz gdzie chcesz, bez stresu.
@akrobata_umyslu: Oczywiście, że wożę ze sobą zapasową dętkę. Ale jeśli jakością opon mogę zminimalizować ryzyko przebicia dętki, to to robię. Nie ma nic przyjemnego w wymianie dętki gdzieś na poboczu
Triban rc520 https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-rc520-z-hamulcami-tarczowymi-105/_/R-p-308072?mc=8554421&c=Niebieski
Czy VanRysel ULTRA 105 https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-ultra-105-af/_/R-p-303344?mc=8529249&c=Czarny
Na plus dla triban to to że jest tańszy. Ale z tego co wyczytałem to ma lipne koła w których ciężko zmieniać dętki itp. W vanrysel ten problem nie występuje.
#rower
https://geometrygeeks.bike/compare/van-rysel-ultra-900-af-road-bike-105-2017-m,triban-rc520-2019-m/
^ Tu porównanie geometrii obu rowerów (ten B'Twin pod względem geo jest taki sam).
Triban umożliwi bardziej wyprostowaną pozycję. Do tego górna rura jest poprowadzona tak, że odsłonięty jest o wiele dłuższy odcinek sztycy, a w rowerach szosowych to sztyca jest
W mojej opinii, to jak się wymienia dętki, to ostatnia rzecz na jaką bym zwracał uwagę przy kupnie roweru. Porównaj inne rzeczy jak chociażby same opony, wkład suportu, itp. Geometria ramy w rc jest chyba bardziej endurance a w tym vr to bardziej race.
Bardziej zwroc uwage na wage obu rowerów - jezeli to ma byc SZOSA to urwanie tych prawie 2kg z masy roweru robi robote.
co do wymiany dętek - kapcia mozesz zlapac na anjprostszej i najgladszej nawierzchni . - pozdro z
Rożnica nie 2kg, a 1.5kg ale nadal to dużo, zgoda.
Argument z 5 stopniami i wymianą opony
@uysy niedawno linkował do fajnych kół za około 1 tys.
@dokad_idziesz: jeżdżąc na gównooponach, dętka może ci pójść nawet na gładkim asfalcie. miałem bontragery r3 to w ciągu dwóch miesięcy dwie przebite dętki. conti gp5000 w dwóch rowerach, w sumie z 10kkm, jazda nawet po żwirze i żadnego kapcia
Van Rysel to czysta szosa.
RC520 to 50% szosa i 50% mtb - rower idealny dla 90% mirków.
Kupujesz RC520, zmieniasz koła na lżejsze o 0.5kg. Masz mega fajny rower bez przepłacania.
Sam mam ultrasporty 3 i pilnuje cisnienia przed kazda jazda, ale shit happens nigdy nie wiesz kiedy trafisz na gwozdz szklo albo snakebite od uderzenia w dziur w drodze. A mialem watpliwa przyjemnosc wymiany detki na ciezko wspolpracujacej obreczy w 5 stopniach :) i jeszcze przycinajac swiezo zalozona detke jakims cudem.
Może go zapytajmy, czy zamierza jeździć zimą i jak często. Wtedy jego odpowiedź albo legitymuje argument 5 stopni
Ale i tak dość sporo osób narzeka że ma beznadziejne opony + w tych co są ciężko się wymienia dętke w razie czego. Więc zapewne do zmiany będą musiały być i cena wtedy też już nie jest taka piękna ale i tak mniejsza niż za VR.
@varmiok: Oczywiście. Kupujesz RC500 zamiast RC520, zmieniasz koła na lżejsze i lepsze + opona 32C-38C jak wejdzie i jeździsz gdzie chcesz, bez stresu.