Wpis z mikrobloga

Tytuł bystrzaka roku w #spedycja w firmie, w której pracuje mogę przyznać wykonawcy jednego z ostatnich zleceń. Chłodnia, 200km, ustalony załadunek piątek rano i dostawa po południu. Kierowca się spóźnił, dojechał koło 11:00. Na rozładunek też nie dojechał na czas i teraz uwaga, dostarczył ten towar po tygodniu. Kontakt dramatyczny, na transie odpisywał do kilka godzin, telefonu nie odbierał, a jak się już udało dodzwonić to kłamał zawodowo. Z jego słów wynikało za każdym razem, że kierowca już jest w tym mieście, już prawie, zaraz będzie. Dziwnym zbiegiem okoliczności nie dojeżdżał pod rampę. W końcu jednak dotarł i oczywiście mija 30-40 minut przestoju kierowcy a pan sobie przypomniał o telefonach i dzwoni, że kierowca nie może tyle czekać i zaraz zabierze do auto. Ostatecznie rozładował i odjechał. Bez dokumentów.
Na transie nie mają opinii, dlatego przez zleceniem im transportu wypadałoby zapytać o firmy, z którymi jeździł, żeby zasięgnąć opinii. Tak zrobiliśmy i mówili nam, że wszystko z nim ok. Okazało się inaczej.
A teraz najlepsze. Kilka dni po tym rozładunku do koleżanki pisze ktoś z innej firmy, bo ten nasz nieszczęsny wykonawca podał kontakt do nas, żeby ktoś sprawdził czy tenże koleżka jest legitny. No fantastyczny gość, totalnie bezkrytyczny, nam też mówił, że wszystko rzetelnie wykonał i o co nam chodzi?
#transport #tsl #ciezarowki
W końcu pier.olnę tę robotę.
  • 20
@niepoprawny_marzyciel: Powiem Ci, że jestem zrażony już do całej branży przez obecną pracę. A pracuję w TSL dopiero 3 lata nie licząc magazynu. Mam podś#!$%@? z historii o "Januszexach", a zastanawiam się czy sam w takim miejscu nie jestem. Mam zamiar poczekać do wiosny, jak sprawa wirusa się uspokoi. Wtedy zdecydują co robić.
@BulgarskiTaboret: no teraz lepiej poczekać, ale pamiętaj że kolejny pracodawca z branży wpiszę twoje imie i nazwisko na TC / trans
@xspeditor: staram się wszystko puszczać do swoich przewoźników poza giełdami, jeśli tu nie ma opcji to idzie w ruch trans - tu wielu przewoźników znam i pracowałem przez ostatnie lata, kolejny w ruch idzie ekurier, dopiero jak tu nie mam opcji to wrzucam w TC jednocześnie otwierając transa i
@niepoprawny_marzyciel: no ja niestety obecnie 80% ładunków mam do IT i niestety bałkańskich firm etc jest najwięcej. Na różnych ciekawych rumunów trafiam, ale czasem zdarzy się loteria.
A ekurier to jakaś platforma w zachodniej EU? BO nie znam.
Z tymi ocenami to też jest czasem śmiesznie/strasznie. Wczoraj nie wziąłem ładunku z Grecji od firmy która miała 3 komentarze i powstała pół roku temu, a dzisiaj i bym może zaryzykował
@xspeditor: ekurier to niemiecka giełda, wygląda #!$%@?, ale jeżeli chodzi o transporty AT/DE sprawdza się świetnie, dodatkowo jest super na krótkie dystanse, giełda chroni niemiecki rynek i niełatwo tam się dostać polskim firmom, ale często je spotykam (często mają oddział w niemczech), mamy też kuriernet, ale w sumie nie korzystam z niej.

W każdym ja pracuje tak znajomi przewoźnicy z bazy > trans > ekurier a zazwyczaj jak coś hardkorowego to
@onionhero: ile kosztuje - koszt jest indywidualny dla firmy, ja nie wiem ile moja płaci, czy na busy czy na duże też nie wiem bo ja sprzedaje, a nie szukam ładunków, wiem, że na lokalne transporty po DE/AT, króciaki obojętnie na jakie auto to najlepsza giełda, najlepsze ceny bo masz niemców z własnymi autami co Ci zrobią jakiś przerzut lokalny FTL nawet 10 km za 150 €, na innych giełdach nie
@BulgarskiTaboret: mi raz gostek wiózł zboże, 25t pszenicy, ~120km - 13 dni.
Ale nie kręcił nic, powiedział że auto ma awarie, próbowali to naprawiać ale bezskutecznie, domawiali części i tak zeszło.

@niepoprawny_marzyciel: z jednej strony tak, ale np. ja pracuję kilka lat już, ostatnio założyłem firmę (przewoźnik) i niechetnie dają mi niektórzy ładunki bo nowa firma, a wcale nie siedzę w transporcie od wczoraj
@BulgarskiTaboret: jak masz inną opcję to uciekaj i się nawet nie zastanawiaj. Ja po 3 latach rzuciłem pracę w TSL bo co z tego, że pracujesz we w miarę przyzwoitej firmie, skoro codziennie i tak współpracujesz z ludźmi o mentalności typowego Janusza. Od kierowców (to jest w ogóle ewenement), przez spedytorów i wielkich szefów firm z 3 autami. Wszyscy są Cię w stanie okłamać na zawołanie za 20 euro więcej, byle
@foobarek: Super opisałeś ten syf obrastający branżę TSL. W tej chwili opcji nie mam innej. Nie chcę zmieniać pracy przed końcem 2 fali wirusa, bo w tej firmie jestem ostatni w kolejce do ewentualnych zwolnień i czuję się względnie bezpiecznie. Natomiast mam plan na swoją działalność (nie w TSL), ale znowu, czekam do końca wirusa i wtedy będę wiedział więcej co i jak.
@smway: No widzisz, przynajmniej mówią jasno co