Wpis z mikrobloga

@Vasenka

Jak wyrabiać "znajomości"
Jak zrobić pit
Mówienie o co chodzi zamiast oczekiwanie że druga strona się domyśli o co chodzi a jak się nie domyśli to rozczarowanie że się powinien domyślić
@Vasenka: mój kolega z Japonii bardzo chwalił wprowadzone tam w szkolach podstawy prowadzenia gospodarstwa domowego. Dzieci sprzątają, pomagają przy sporządzaniu posiłków itd. Nie dość że uczy to jeszcze wpaja szacunek do cudzej pracy.
@Vasenka: krytycznego myślenia, weryfikowania faktów, samodzielnego zdobywania wiedzy "popatrz, te internety nie służą tylko do oglądania patostreamów, możesz wpisać np. jak upiec szarlotkę", umiejętności odpowiedzenia sobie na pytanie "co chcę w życiu robić".
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Bover: Nie rób z 12 latka niesamodzielnego debila. W takim wieku już dawno jest się świadomym własnych predyspozycji i talentów i wie się czy wolimy kierunki ścisłe czy może jednak humanistyczne albo moze majsterkowanie, albo sport nas bardziej kręci. Nauczyciele też widzą z czego uczeń jest dobry, a z czego nie, więc mogą pomóc wskazać drogę.
@Cyderek: ja w wieku 12 lat chciałam być lekarzem. Nie wyszło, ale dalej zazdroszczę lekarzom. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Myślę, że niewielu osobom udaje się utrzymać daną ścieżkę edukacji przez 20 następnych lat.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Bellie: Nic dziwnego, skoro w tej chwili szkoła nie ułatwia utrzymania ścieżki edukacji. Zresztą nie mówię o wybraniu zawodu w wieku dwunastu lat, tylko profilu zawodów. Potem załóżmy za kolejne 3 lata kolejne zawężenie zainteresowan.
@Vasenka:

- podstawy filozofii i duchowości*
- jak działają podatki*
- podstawy (chociaż najbardziej ogólne zależności) geopolityki*
- zbalansowana seksuologia (przez zbalansowana mam na myśli bez niepotrzebnych wstawek z prawej i lewej strony)*
- podstawy przedsiębiorczości (to co jest teraz to nie są podstawy i są pokazane z złej formie)*
- medytacja
- programowanie w młodszych rocznikach*
- research (!)
- ekologia

*Istnieje ale nie w młodszych rocznikach
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Vasenka: Nie wiem czy ktoś pisał ale moim zdaniem logika tudzież umiejętność logicznego myślenia. Sama matematyka nie wystarcza, szczególnie, że zwykle klasa dzieli się na tych co 'umieją' i 'nie umieją'. Logika może poprawić ich oceny i lepiej zrozumieć rzeczywistość. Nie mówię o zadaniach stricte matematycznych, które wciąż nie będą jasne dla wielu, ale o wielu case'ach, prostych zadań myślowych lub wykorzystujących banalne obliczenia.

Moim zdaniem taki przedmiot znacznie przyczyni się