Wpis z mikrobloga

Hejka,

Otóż mam pewien problem z samochodem, dzisiaj pojawiło się to trzykrotnie i w sumie nie mam pojęcia cóż to może być. Przy zmianie biegów (JEDYNIE 4 bieg) - nie zapinał się on tak jakby do końca i 3x pojechałem jakby na luzie (mimo, że lewarek - teoretycznie był w odpowiednim miejscu - albo tak mi się wydawało - bo dalej po prostu go nie mogłem wcisnąć) - objawiło się to rykiem silnika - bo przy zmianie dodaje gazu + gwałtowym wyhamowaniem. Co to może być? Sprzęgło wciskałem w podłogę.
#mechanikasamochodowa #samochody #hyundai #opel #volkswagen #volvo #motoryzacja
  • 21
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ravciu: do sprawdzenia wybierak i cięgna łączące wybierak ze skrzynią - cięgna lubią się poluzować na łączeniach, rozciągać lub zrywać
  • Odpowiedz
@testuser: i mogło się to zdarzyć tylko kilka razy, a nie cały czas? bo później już ten problem nie wystąpił :| i tylko na jednym biegu? reszta działa git - hyundai i30 fd 2009
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ravciu: przyczyn może być multum, ale wybierak (jego spód) i cięgna są ma wierzchu i to najłatwiej sprawdzić bez zdejmowania skrzyni. W moim peugeocie zaczęło się od "nie trafiania" we wsteczny za pierwszym razem, a skończyło na wbijaniu R na chama na 10 razy i ostatecznie wstecznego nie dało się wbić - jedno cięgno wyrobiło się na łączeniach, drugie rozpadło. Jaki przebieg, czy dzieje się tak tylko na zimnym, czy niezależnie
  • Odpowiedz
@testuser @testuser: teoretycznie czytałem, że to moze być też synchronizator od skrzyni? ale w zasadzie one chyba parami są jakoś - więc nie tylko z tym biegiem byłby problem?

Działo się to tylko na zimnym - przez jakieś pierwsze 20minut jazdy - później spokój. W skrzyni nie było grzebane, nie było napraw.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ravciu: synchronizator oznacza rozbiórkę skrzyni - pojedź do zaufanego mechanika, opisz problem, nie sugeruj nic, bo diagnoza potrwa 3 minuty i zabrzmi "synchronizator", niech się gościu przejedzie na zimnym

Z banałów - sprawdź, czy dywanik nie podjechał pod pedał sprzęgła
  • Odpowiedz
@testuser: z drugiej strony jeżeli chodzi o synchronizator - to bieg powinno mi wybić na luz (lewarek powinien zmienić swoje położenie) - a w zasadzie bieg jakby się zapiął, lub niepełnie zapiął - i ani drgnie bez mojej pomocy, a może to sprzęgło?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Ravciu: niech mechanik pomaca cięgna - jak będą dobre, będzie wiedział, co dalej sprawdzać - generalna zasada to droga od rzeczy najłatwiejszych/najtańszych, sprzęgło jest dalej, a usterka może zniknąć np. po wymianie oleju z obowiązkowym spraedzeniem, co w nim pływa
  • Odpowiedz
@testuser: AAA I PRZYPOMNIAŁO MI SIĘ - bardzo dziwna rzecz - bardzo niedawno - z 3tyg. temu miałem sytuacje, że z dnia na dzień sprzęgło zaczynało zupełnie gdzie indziej brać - tak jakbym wchodził do nowego samochodu - raz nisko, raz wysoko - czy może to być jakoś ze sobą powiązane? nie mam pojęcia kiedy sprzęgło było wymieniane. Obecnie się "ustabilizowało", ale miałem coś takiego. I też bardzo ciężko się rusza
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ravciu: to moze byc powiazane, a rownie dobrze jedno moze byc przyczyna drugiego. Problemy ze sprzeglem pachna mi awaria docisku, czyli komplet do wymiany. Wizyta u mechanima czym peedzej. Sprzeglo mozesz jeszcze sprawdzic podjezdzajac do kraweznika - zapinasz 4 lub 5 bieg i powolutku puszczasz - jak auta nie zdławi, tarcza na pewno do wymiany. Drugie sprawdzenie: 2500 rpm na 3. biegu (noga ze sprzegla) i gaz w podłogę, najlepiej jak
  • Odpowiedz
@testuser: jak z 4 zmieniam na 5 przy 2.5tys. obrotów to mam takiego muła, że szkoda gadać - jakiekolwiek przyspieszanie możliwe jest od 2.7tys obrotów - wcześniej mając powiedzmy 2tys. na 5 to jest TRAGEDIA, bo wskazówki praktycznie ani drgną mimo gazu w podłodze xD
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ravciu: chodzi i sprawdzenie, czy przy max gazie sprzeglo gdziekolwiek samo sie rozepnie - uslizg moze nastapic nawet powyzej 5k rpm - to pierwsze oznaki konczacego sie sprzegla
  • Odpowiedz
@testuser: wydaje mi się, że kiedyś coś takiego zaobserwowałem - obroty mocno mi podskoczyły - a prędkość bez zmian, ale to był pojedynczy przypadek.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Ravciu: podsumowujac - polecam wizyte u mechanika, jesli sprzeglo nigdy nie bylo robione, 179k km to wystarczajaco do wymiany. Jak bedzie robil sprzeglo, niech obejzy wybierak i ciegna, sprawdzi olej w skrzyni, potem jezdzic, obserwowac, jak biegi wchodza
  • Odpowiedz
@Ravciu sprzęgło Ci się kończy. Synchronizator o którym pisałeś wyżej nie ma związku z opisaną usterką bo służy do wyhamowania koła zębatego przed wrzuceniem biegu więc ten konkretny bieg by zgrzytał. Jeśli bieg nie chce wejść to może być problem z przesuwką, ale do sprawdzenia jest także w/w wybierak i cięgna. Ale w ogólnym rozrachunku pierwsze skupił bym się na sprzęgle.
  • Odpowiedz
@Ravciu: Zrób prosty test. Wsiądź do auta, upewnij się, że nic przed Tobą nie stoi - inne auto, albo zabudowanie.
Wsiądź - odpal wóz. Jedna noga na sprzęgle, a druga na hamulcu. Wciśnij na maksa hamulec i wbij 5 bieg. Powoli puszczaj sprzęgło (PO WO LI!) i patrz, co się dzieje. Jeżeli samochód zamiast na końcu mocno szarpnąć i zgasnąć, będzie dalej chodził - albo będziesz czuł pod pedałem, że puściłeś
  • Odpowiedz