Wpis z mikrobloga

Mireczki,
chciałem reaktywować swój numer komórkowy, który był ze mną od 2009 roku na kartę dzięki ówczesnej sieci Heyah/T-Mobile. Numer był przenoszony kilka razy, gdzie w 2015 roku ostatnią podróż odbył do Virgin Mobile.

Niestety, ale 73 dni temu został on dezaktywowany przez wspomnianą sieć, gdyż zapomniałem go doładować. W telefonie miałem inną kartę SIM, przebywałem za granicą i nie zdawałem sobie sprawy, że sieć może dezaktywować numer bez wcześniejszych komunikatów mailowych.

Wniosek o reaktywację wysłałem mailowo zarówno do sieci macierzystej (T-Mobile), jak i do obecnego właściciela (Virgin Mobile).
Niestety, ale odpowiedzi konsultantek z obu stron się nie do końca pokrywają:

T-Mobile (BOA) twierdzi, iż numer od momentu przeniesienia (2015 rok) jest własnością Virgin Mobile, oraz że numer może być reaktywowany wyłącznie u tego operatora, u którego został po raz ostatni dezaktywowany.
Virgin Mobile (CMOK) informuje mnie natomiast, iż numeracja w zakresie której znajduje się ten numer nie jest własnością Virgin Mobile Polska. W związku z tym reaktywacja numeru będzie możliwa tylko u operatora macierzystego po zwrocie numeru do niego.

Na ten moment, obie strony nie odpowiedziały mi na pytanie, kiedy ewentualnie numer powróciłby do sieci macierzystej (T-Mobile).

Stąd moje pytania:
1) Która konsultantka ma tutaj rację? Czy numer mógłby być reaktywowany jedynie w sieci T-Mobile, czy Virgin Mobile?
2) Minęło 73 dni od dezaktywacji. Ile jeszcze musiałbym czekać, aż numer powróci do sieci pierwotnej (T-Mobile)?
3) Czy w ogóle jest sens łudzić sobie nadzieję na reaktywację dawnego numeru?

#virginmobile #tmobile #siecikomorkowe #pytaniedoeksperta #pytanie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@Pyxelr Skoro masz numer w VM od 2015, a konsultant pieprzy ci głupoty o sieci macierzystej, to jednak konsultant nie był świadomy czego wygaduje.
  • Odpowiedz
  • 0
@Pyxelr Numer wraca, ale VM musi go zwolnić. Konsultant pewnie sprawdził, że numer nie należy do VM, więc cię odsyła do t-mobile.
  • Odpowiedz
@Volki: Dzięki. Czy VM manualnie zwalnia mój numer do T-Mobile, czy też dzieje się to automatycznie? Minęło już 73 dni od dezaktywacji i jak rozumiem numer nadal siedzi u VM.
  • Odpowiedz
  • 1
@Pyxelr Nie wiem jak wygląda dokładnie proces. Ale raczej nie dokonasz aktywacji numeru po zwrocie do sieci macierzystej, chyba że t-mobile będzie skory przyznać ci ten numer w ramach nowej umowy.
  • Odpowiedz