Aktywne Wpisy
Melkovva_ +10
jankes83 +292
Do wiadomości przygłupiego prawactwa. Nie mam zamiaru nikogo przepraszać. A już na pewno nie rolników.
To, że (całe szczęście) nic się nikomu nie stało nie oznacza, że karetka nie została zablokowana. Wszyscy widzieli nagranie xD
Sytuacja, w której pojazd na sygnałach musi się zatrzymać i zastanawiać gdzie jechać dalej jest niedopuszczalna.
Rolnik, który pozostawił na wjeździe ciągnik z naczepą, blokując cały przejazd powinien być pociągnięty do odpowiedzialności.
Usprawiedliwianie tego wydarzenia tekstem "pacjentowi
To, że (całe szczęście) nic się nikomu nie stało nie oznacza, że karetka nie została zablokowana. Wszyscy widzieli nagranie xD
Sytuacja, w której pojazd na sygnałach musi się zatrzymać i zastanawiać gdzie jechać dalej jest niedopuszczalna.
Rolnik, który pozostawił na wjeździe ciągnik z naczepą, blokując cały przejazd powinien być pociągnięty do odpowiedzialności.
Usprawiedliwianie tego wydarzenia tekstem "pacjentowi
1. Pierwszy przypadek jest nieco prostszy. Kiedy mamy tylko jeden kolor transparentny, tu jest spoko opisane:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bit_blit
najpierw musimy skopiwać jednobitową maskę pokazujaca co ma byc przexroczyste uzywając opracji logiczej AND a potem wkljamy dane obrazka za pomocą operaji OR. (wariant 8 bitowy jest łatwiejszy bo zamiast kolorów mamy indexy do tablicy kolorów, gorzej sie robi jak mamy format RGB)
2. Drugi przykład to kiedy mamy kanał alfa czyli 8 bitową bitmapę dla przexroczystości
I teraz pytanko. Jedyne co posiadamy to funkcje do szybkiego kopiowania fragmenty jednej bitmapy do drugiej. Ale jak najoptymalniej przeprowadzić te operacje. Bo jednak w każdym przypadku musze przeprowadzac jakeiś operacje PER-PIXEL. Np. robiąć AND czy OR, albo zwykłe dodawanie wartości jeśli bym chciał zrobić jakeiś mieszanie kolorów.
Może znacie jakies stronki z takimi zagadnieniami od strony technicznej?
https://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_compositing