Wpis z mikrobloga

Pijcie że mno kompot!!

#chwalesie bo skończyłem maszynę nad którą spędziłam ostatnie 2 lata - projekt #kcrmonsterbike jest na finiszu ( ͡ ͜ʖ ͡)

2 lata temu nie wiedziałem nic o pojazdach elektrycznych i #ebike ani o #projektowanie w #inventor
Przez ten czas przyswoiłem tony wiedzy i zaprojektowałem w pełni maszyne na której dzisiaj miałem okazję polatać i to dosłownie.
Sprzęt idzie jak oszalały a ponad 12,5kW mocy powoduje że robi to ze zadziwiającą lekkością.

Ogólnie gdyby nie uszy to mój uśmiech 3x by glowe okrążył :)

Pozostaje mi wzmocnić kilka elementów, dołożyć hamowanie silnikiem + regen i nie zejdę z niego póki się nie rozleci ;)

Chcąc się podzielić moja radością robię #rozdajo dla jednej osoby na wybrany trunek do 100 zł (po za zielonkami) losowanie będzie jakoś jutro pod koniec dnia :)

Dla zainteresowanych - cały postęp można prześledzić na tagu #kcrmonsterbike

- Vmax na obecnym przełożeniu to 63 km/h a moment na kole to ponad 400Nm
- bateria 52Ah ale zasiegu jeszcze nie testowalem

Polecam ogólnie działać i realizować swoje pomysły. Satysfakcja i radość powoduje że jestem szczęśliwy jak mało kiedy :)

Ig - kcrebikes
YT - kcrebikes

pzdr
swecymjeplendzo - Pijcie że mno kompot!! 

#chwalesie bo skończyłem maszynę nad którą...

źródło: comment_1598383447O5ISnMMX7DIjDNRBkvmn6p.jpg

Pobierz
  • 395
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@swecy_mje_plendzo: pisałeś, że masz zamiar wyprodukować parę egzemplarzy pod sprzedaż. Sam to możesz nawet z drewna sobie rower zrobić i skoczyć nim w przepaść. Skoro nie potrzebujesz ,,bzdur" jak obliczenia inżynierskie i współczynniki bezpieczeństwa to nikt ci nie każe używać, ale logika w stylu ,,dałem grubiej, więc wytrzyma" to się może sprawdzić w przypadku statycznej konstrukcji. W przypadku dynamiki w połączeniu z gradientem temperatury od baterii czy silnika nic nie
  • Odpowiedz
Ja mam 500Watów i starczy do jażdzenia. Po co takie coś, kup se motocykl.
Przez właśnie takie maszyny i p-----------e z prędkościami 60+ zaczynają się d---------ć do eBików i skończy się na 250W gdzie pod żaden pagórek na tym nie podjedziesz.
  • Odpowiedz
@LuznyJohn skrzynię biegów zrobiłem nawet (Patrz tag) ale wyszła za duża i za ciężka. Ale na przyszłość to też fajnie by było mieć 2 biegi - szosowy i terenowy.
Co do sprzedaży to jeszcze daleka droga, pewnie zdążą się pojawić jakieś przepisy i regulacje zanim ruszę z tematem (o ile w ogóle do tego dojdzie)
  • Odpowiedz
patrz na moment na kole, nie na silniku.


@Lorenzo_von_Matterhorn: Właśnie nie. Mniejsza zębatka jest na silniku i to ona ciągnie łańcuch. Nawet łatwo policzyć z jaką siłą, jak np. promień tego koła zębatego będzie miał 10cm, a moment 400Nm, to masz 4000N. To, z jaką siłą ten łańcuch kręci kołem nie ma znaczenia ¯\_(ツ)_/¯
Ale jeden Mirek wyżej dobrze napisał, "sprzęgłem" tutaj jest opona i jej przyczepność. Jeżdżąc w terenie
  • Odpowiedz
Ale jeden Mirek wyżej dobrze napisał, "sprzęgłem" tutaj jest opona i jej przyczepność. Jeżdżąc w terenie zawsze szybciej się zerwie przyczepność niż łańcuch.


@turbonerd: gdyby tak było to w życiu by się żaden łańcuch nie zerwał.
  • Odpowiedz