Wpis z mikrobloga

Pijcie że mno kompot!!

#chwalesie bo skończyłem maszynę nad którą spędziłam ostatnie 2 lata - projekt #kcrmonsterbike jest na finiszu ( ͡ ͜ʖ ͡)

2 lata temu nie wiedziałem nic o pojazdach elektrycznych i #ebike ani o #projektowanie w #inventor
Przez ten czas przyswoiłem tony wiedzy i zaprojektowałem w pełni maszyne na której dzisiaj miałem okazję polatać i to dosłownie.
Sprzęt idzie jak oszalały a ponad 12,5kW mocy powoduje że robi to ze zadziwiającą lekkością.

Ogólnie gdyby nie uszy to mój uśmiech 3x by glowe okrążył :)

Pozostaje mi wzmocnić kilka elementów, dołożyć hamowanie silnikiem + regen i nie zejdę z niego póki się nie rozleci ;)

Chcąc się podzielić moja radością robię #rozdajo dla jednej osoby na wybrany trunek do 100 zł (po za zielonkami) losowanie będzie jakoś jutro pod koniec dnia :)

Dla zainteresowanych - cały postęp można prześledzić na tagu #kcrmonsterbike

- Vmax na obecnym przełożeniu to 63 km/h a moment na kole to ponad 400Nm
- bateria 52Ah ale zasiegu jeszcze nie testowalem

Polecam ogólnie działać i realizować swoje pomysły. Satysfakcja i radość powoduje że jestem szczęśliwy jak mało kiedy :)

Ig - kcrebikes
YT - kcrebikes

pzdr
swecymjeplendzo - Pijcie że mno kompot!! 

#chwalesie bo skończyłem maszynę nad którą...

źródło: comment_1598383447O5ISnMMX7DIjDNRBkvmn6p.jpg

Pobierz
  • 395
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@oskarrr: Można też zamontować miedzianą tarczę i cewki, najpierw ładujesz kondensator, jak już są pełne to napięcie z nich idzie na cewki i przechodzisz w pracę prądnicową tzn hamujesz SEM indukowaną w miedzi.
  • Odpowiedz
@swecy_mje_plendzo: na wykopie? Nie masz co się łudzić na podstawie jarających się randomów, 99% ludzi, którzy zaczną się podniecać tym projektem i tak nie wydała by na niego pieniędzy, bo to nie chodzi czy projekt jest fajny, tylko czy jest ekonomicznie opłacalny i lepszy od konkurencji. Ten projekt jest opłacalny dla ciebie, bo prócz pojazdu masz świadomość, że sam go zrobiłeś.
  • Odpowiedz
Myślę, że ten łańcuch ze zdjęcia z pewnością nie przeniesie takiego momentu obrotowego. Łańcuchy w superbikeach, które mają po 120Nm potrafią zerwać taki łańcuch na jedynce. Energica Eva ma dużo mocniejszy łańcuch, a ma 215Nm. Chyba, że te Twoje 400Nm jest osiągane przy bardzo dużym przełożeniu silnik vs. koło, takim 1:10 w porównaniu z motocyklem, to spoczko ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@turbonerd: patrz na moment na
  • Odpowiedz
@swecy_mje_plendzo: sprawdziłem proces projektowania, zero obliczeń wytrzymałościowych, albo nie pokazane, zero obliczeń cieplnych, jak to wpływa na konstrukcję, nie ma analizy zmęczeniowej, nie ma analizy chłodzenia, konstrukcja z tego co widzę jest z płaskich elementów, więc również podatne na wyboczenia lokalne, to, że jest z płaskich elementów też zostawia spore pole do popisu przy redukcji wagi metodami optymalizacyjnymi, w gruncie rzeczy, twojemu projektowi brakuje lub tego nie pokazałeś, całej otoczki,
  • Odpowiedz
@swecy_mje_plendzo: 400NM na tylnym kole? Nie zagalopowałeś się z pisaniem? Jedno zero za dużo chyba. 400NM to by ci to koło urwało w kosmos. Wyobraź sobie, że tesle mają po 1000NM momentu na 2.5 tonowe auto, a ty mówisz, że z takiego silniczka przekładasz 400NM na koło rowerowe?
  • Odpowiedz
@Jednofazowa_kaczka_wskazujaca no i co z tego? Wystarczy że zrobię na nim 10tys km i się nie zabije XD nie robię tego żeby sprzedać tylko robię to dla siebie i wcale nie potrzebuje mesow, analiz, obliczeń i innych bzdur skoro dałem więcej i grubej niż w podobnych maszynach które od lat latają po górach i się nie psują (Patrz Falcon, Kariwa, Spark, Bomber, Qulbix, itp)
  • Odpowiedz