Wpis z mikrobloga

Zaczynanie od cześć jest mało profesjonalne i wbrew zasadom savoir-vivre. Sam jak najszybciej przechodzę na "ty" bo potem jest łatwiej, ale pierwszy kontakt powinien się zawsze zaczynać od "Dzień Dobry", albo "Szanowny Panie". Jednak jeżeli ktoś rozpoczyna konwersację od "cześć" to też mu tego nie wypominam tylko odpowiadam "Dzień dobry" - już bez przesady.
@laki1: Bez "cześć" i spoufalania się, ale w treści bez zbędnego formalizmu- ani tak, ani tak.
Cześć, to możemy sobie mówić jak wypijemy kilkanaście kaw albo pół litra i nie jesteś jakimś moim przełożonym z dużą różnicą wieku.
No i zaczynanie maila dotyczącego pracy, jakby to była gadka "mam worek kartofli na sprzedaż, chcesz?" albo jakiś turbodynamiczny startup bez kapitału, za to z kołczem...
Ja wiem, że HRy lubią takie #!$%@?,
@laki1: Ale sztywniara. Powinna tak napisać:

Jureczku, Mordo Ty Moja!
Fajen, że się zgłosiłeś. Chce Ci się wieźć dupę do nas na ten #!$%@?ów czy wolisz ogarnąć telepatycznie?
Z poważaniem - XD żartowałam mordo - tu jest młody dynamiczny zespół. Żadne tam poważanie.
Z fartem.
Dżesi z HR.
@laki1: Myśle, że to zwyczaje z zachodu. W takim angielskim nie ma problemów czy jesteś z kimś na „ty” czy na „pan/pani”, same zwroty na powitanie też są bardziej luźne i przez to dystans między ludźmi się zmniejsza. Osobiście tez nie jestem fanem przesadnego formalizmu w naszym języku i kiedy tylko mogę to staram się niekulturalnie przechodzić na „ty” bez pytania, co kończy się tym, ze albo z kimś od razu
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@laki1: przyzwyczaiłem się raczej do formalnego albo choć półformalnego stylu, tylko ja aplikowałem bardziej tradycyjnie przez cv czy jakieś pracuj.pl. Po takiej wiadomości dostosowałbym styl do rekruterki i nie robił problemu.