Wpis z mikrobloga

@Kefir91 zmieniłem Tak jak zalecal producent.
Jak przekraczalem 200kkm to mechanik sugerowal zmianę na polsyntetyk. Olałem go i lałem totala. Jak przekroczyłem 300kkm to wszyscy zwiastowali rychły wybuch. Jak przekroczyłem 400kkm to już siedzieli dupa- cicho. ( )

Od wymiany do wymiany schodził stan oleju. Z czego spora część tego ubytku uciekala A nie była spalana. Auto lekko nie miało.

Co ciekawe miałem przez spory czas równolegle
@bigger: Pierwsze silniki HDI miały interwał wymiany oleju właśnie 30k km. PSA błyskawicznie wycofało się z tego, ponieważ silniki nie dojeżdżały do pierwszej wymiany. Mówimy tu o wyjątkowo udanych i wytrzymałych silnikach. Wnioski pozostawiam Tobie. Aha, no i jest różnica między eksploatacją, a zajeżdżaniem samochodu.
@Kefir91 mówimy o 2.0 benzynie z interwalami 30kkm i 2.0 hdi z 15kkm. oba dojechały prawie do pół banki bez żadnej poważnej awarii Przy bardzo intensywnej eksploatacji. Jeśli takie wymiany miałby szkodzić to przy pół milionie przebiegu dawny by się wysraly albo przynajmniej w zauważalny sposób zuzyly. Wnioski pozostawiam Tobie, bo mam spore doświadczenie w dużych przebiegach na codzień i niespecjalnie się posilkowac opiniami z Internetu.

Aktualnie bmw ma trochę ponad 3