Wpis z mikrobloga

Witam kolegow spod tagów #wykoptribanclub #szosa #gravel i #rower. Chcę kupić pierwszą szoskę i skłaniam się ku Tribanowi RC500 z tarczami. Trochę poczytałem i może jacyś użytkownicy tego rowerka mają swoje przemyślenia. Jak ma sie sprawa z tymi obręczami ? Dużo ludzi narzeka, że ciężko zmienia się opony, ale jak jest z ich wytrzymałością ? Ważę koło 100 kg i nie wiem czy od razu dobrze byłoby je wymienić czy zajechać i dopiero ewentualnie wymieniać. Jeśli chodzi o napęd to kaseta i łańcuch nie są z SORY czy też lepiej je wymienić, czy też zajeździć i dopiero do zmiany ? Jeszcze sprawa rozmiaru, mam koło 190 cm i zwracam się ku rozmiarowi L, ale niby ich rozmiarówka jest do 188 cm. Generalnie opinie, uwagi odnośnie tego rowera mile widziane :)
  • 10
@l3chu: ogólnie to zajechać i dopiero zmieniać, przez czas zajeżdzania wyrobisz sobie opinię i będziesz wiedział co kupić.

Koła ciasne, fakt, potrafią opony strzelić same z siebie, podobno przez źle wkładane wkladki w obręcze. Parę postów było o strzelających szprychach u osób > 100kg. Też tacy ponad 100kg mocno narzekali na hamulce, ale tu raczej trochę fizyka robi swoje.

Ogólnie w tej cenie cięzko na pełnej sorze coś kupić i mimo
@l3chu: mi wystrzeliła przednia opona z dętką na postoju i oddałem na gwarancje - mają wymienić całe koła. Mam 189cm i brałem XL siodełko wysunięte już prawie na maxa. Ogólnie polecam ale nie mam zbyt dużego porównania z innymi rowerami
@l3chu: dużo osób narzeka, ale są też takie, co po prostu wymieniają opony i nie piszą, że im się udało ;) generalnie raczej opinie piszą ludzie niezadowoleni :)
Co do kasety i łańcucha to nie wiem czy jest sens wymieniać, łańcuch i tak się prędzej czy później zużyje, a czy sama kaseta ma jakieś wielkie znaczenie dla działania napędu? Nie znam się, więc się nie wypowiem.

Ja mam ten rower od
@l3chu: już gadaliśmy, ale też zgadzam się z tym że opinie piszą ci którzy są niezadowoleni. Podsumowując:
- XL przy moim 188cm jest minimalnie za duże, mam takie wrażenie, muszę się dość mocno wyciągnąć żeby złapać kierę od dołu, choć akurat plecy nie krzyczą
- z obręczami żadnych problemów, z oponami oprócz tego że po 4000km w końcu przeciąłem na szutrze też. Kupię chyba takie same, bo tanie i wystarczają mi,
@l3chu: katuję RC500 od ponad roku i wymieniłem w nim już wszystko co mnie drażniło, tu masz listę z cenami https://www.wykop.pl/wpis/50250473/no-to-chwilowo-upgrade-tribana-skonczony-od-zakupu/.
Jednak na początek jeździj na tym co fabryka dała, wymienisz jak się zużyje/strzeli i jak już będziesz wiedział czego oczekujesz. Ja np. na początku wsadziłem opony 25C (za namową) ale dopiero kolejne 35C okazały się dla mnie strzałem w dziesiątkę. Generalnie sam rower jest super, zwłaszcza stosunek jakości do ceny
@l3chu: Aha no i kwestia hamulców. Wystaczy zmienić okładziny na jakieś lepsze i metaliczne (np. EBC) i będzie git. Te fabryczne wyją jak stary kojot na pustyni i faktycznie nienajlepiej hamują. Chociaż jakiejś specjalnej tragedii nie ma, ale nie udało mi się zablokować koła na nich...