Wpis z mikrobloga

Mam pytanie
Jakie elementy w samochodzie w jakims podstawowym przegladzie moge zlecic do sprawdzenia mechanikowi, ktorych nei sprawdzaja podczas badania technicznego ale moga wplywac na komfort jazdy, albo zepsucie sie samochodu?
Chodzi mi o rzeczy typu:
-sciaganie kierownicy na ktoras ze stron
-slabe wchodzenie biegow
-sprawnosc klimatyzacji
-poziom oleju
-sprawnosc akumulatora
Bo na przegladzie wyszlo wszystko ok, ale chcialbym dosc dokladnie sprawdzic samochod, zeby mi w czasie dluzszej podrozy sie nie rozlecial przez jakas drobnostke i jechalo sie przyjemnie.
#samochody #motoryzacja
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@TomekABC123 Ściąganie na którąś ze stron sprawdzisz sam, kiedy puścisz fajere podczas jazdy.
To jak Ci wchodzą biegi sprawdzisz sam zmieniając biegi.
Klimatyzacje sprawdzisz sam włączając ją.
Poziom oleju sprawdzisz sam, kiedy wlozysz bagnet w miejsce do tego przeznaczone.
Serio, nie rób z siebie kaleki xd
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TomekABC123: ważniejsze rzeczy typu heble, zawieszenie sprawdzane są dość dokładnie na przeglądzie. Mechanik zrobi to samo. Możesz poprosić o zmianę wszystkich płynów, a jeśli coś jest już szrotem to i tak się rozleci, kwestia czasu.
  • Odpowiedz
@P83M:
To sa tylko przyklady.
A chodzi mi o sprawdzenie czemu sciaga kierwonice(czy to zbieznosc, czy cos innego), klimatyzacje czy jest zagrzybiona, czy jest nabita, albo czemu bieg slabo wchodzi a nie "czy".
Myslalem ze to oczywiste, wiec nie rob z siebie kaleki umyslowego
  • Odpowiedz
@TomekABC123 No to mów, że jeździsz gruzem i chcesz wiedzieć dlaczego Ci krzywo jeździ i że biegi Ci nie wchodzą¯_(ツ)_/¯ Co do ściągania to może zbieżność, a może krzywo Ci cwiartke wspawali
  • Odpowiedz
@TomekABC123:
-sciąganie kierownicy no to jednak samemu czujesz, jak puścisz kierownice w czasie jazdy - Warto wcześniej sprawdzić ciśnienie w oponach, bo to też może powodować "ściąganie"
-Jeśli chodzi o skrzynię, to olej w niej też się wymienia - nie słuchaj pi********a, że w manualach się nie zmienia
-Jeśli chodzi o poziom oleju w nowszych samochodach (bez bagnetu) to tutaj się nie wypowiem, bo akurat nie wiem, a przypuszczam, że w aucie
  • Odpowiedz
@P83M: nie, nie jezdze gruzem
Widze ze czytanie ze zrozumieniem to nie jest twoja mocna strona, wiec jeszcze raz powtorze:
Nie pytam jak mam cos naprawic, ani o porady co to moze byc.
Tylko uwaga, pytam o to na co mechanik moze zerknac na co nie patrza na przegladach bo jest p------a nieistotna dla samego bezpieczenstwa jazdy, jednak moze wplynac na sama wygode i komfort z jazdy
  • Odpowiedz
@MechanikIMIR: dzieki, chyba jedyna normalna odpowiedz wsrod wszystko wiedzacych debili na mirko
Ale bardziej mi po prostu chodzilo o jakas liste co warto sprawdzic poza tym co sprawdza sie u diagnosty, to co podalem to tylko przyklady ktore wpadly mi do glowy
  • Odpowiedz
podstawowym przegladzie


@TomekABC123: o to chodzi, rzeczy ktore ty wymieniasz to nie jest podstawowy przeglad tylko rzeczy ktore sie robi jak juz cos jest nie tak, a nie "na zaś". praktycznie wszystko co wymieniles to rzeczy eksploatacyjne. wszystkie rzeczy mozesz sprawdzic normalnie uzytkujac auto, przeciez to widac ze auto sciaga na jedna strone, to czuc ze z klima cos jest nie tak, widac ze olej za szybko ubywa etc.

najzwyczajniej
  • Odpowiedz
@trll:
no to uzylem zlego slowa "podstawowy"
ale myslalem ze na mirko sa eksperci ktorzy doradza dla kogos kto sie srednio zna na samochodach, ktore elementy warto dodatkowo sprawdzic np przed dluzsza podroza i co powiedziec mechanikowi
  • Odpowiedz
@TomekABC123: wszystkie rzeczy ktore tutaj wymieniles zwyczajnie wychodza podczas zwyczajnej jazdy. twoje rzeczy to w skrocie "panie mechaniku pojezdzij pan autem za mnie i powiedz co jest nie tak". najwazniejsze rzeczy typu hamulce, zawiecha etc. to ci wyjdzie na zwyklym przegladzie. kondycja silnika to juz bardziej zlozony temat i to juz musisz sam wiedziec co moze dolegac. powiedziec do mechanika by sprawdzil czemu pobiera tyle oleju a nie mniej jest
  • Odpowiedz