Wpis z mikrobloga

@Niles wypisałeś plusy to ja wypisze minusy

-niższa żywotność silnika
-niższa żywotność podzespołów silnika (mniejsze koła pasowe, przegrzewanie się pasków itd)
-dodatkowa awaryjna część jaką jest turbina
-utrudnione dojście do wielu podzespołów
-gorsze wyważenie silnika
-idąc w v6 czy v8 zwiększali kulturę pracy silnika, teraz zamiast V dają 1.6 turbo

Takim małym silniczkiem z turbina (np 1.2) będzie ciężko zrobić więcej niż 300.000km

Nie zmienia to faktu że mem odnosi się do
@MikiGRU:

- niższa żywotność silnika

-niższa żywotność podzespołów silnika (mniejsze koła pasowe, przegrzewanie się pasków itd)


w chwili obecnej 1.0TSI , 1.2 PureTech i 1.0 EcoBoost są jednymi z bardziej niezawodnych jednostek. Już pojawiają się auta na rynku wtórnym z bardzo dużymi przebiegami

-dodatkowa awaryjna część jaką jest turbina


Nie większa niż w każdym turbo dieslu

-utrudnione dojście do wielu podzespołów


Patrz zdjęcie 1.0TSI i wspomniany wcześniej 1.6MPI w Leonie dla
@Niles

@MikiGRU:

-dodatkowa awaryjna część jaką jest turbina

Nie większa niż w każdym turbo dieslu

To jest ewidentny minus, to że turbina jest też w dieslu nic nie zmienia. (a za peło.. )

W danych z otomoto zaznaczyłeś że mają mieć turbo czy tylko silniki 0.98-1.3 bo to kolosalna różnica.

Nie napisałem że obecne silniki nie są wyważone tylko że są gorzej wyazone. Wg Ciebie wyważenie obecnych silników jest porównywalne z
porównanie z dupy, ale bait na plusy przedni, pelikany i tak łykną. Zapodaj jeszcze jakiś stereotyp o hondziarzach oraz że Opel rdzewieje jak się na niego patrzy i spokojnie wyrwiesz +1000 w ciągu 24h


@Niles: a Ty teraz wyjmij kija
@MikiGRU: Silniki downsizingowe to nie tylko turbo, VAG normalnie daje nie uturbione jednostki.

Co ma typ karoserii do jednostki? Przez masz pewnie na myśli klasę D i wyżej. W takich klasach Audi A4 ma już zawsze minimum 2.0, podobnie inne marki.

W Japonii i Europie nigdy w bazowej wersji kompaktów i niżej (w stanach za kompakt uważa się klasę wyżej, czyli segment D) nie było V6 i V8 które w tym
@MikiGRU: typowe biadolenie na nowe silniki kogoś, kto pewnie nawet takimi nie jeździł, gadasz kompletne głupoty, nowoczesne silniki są świetnie wyważone, pracują bardzo kulturalnie, mają o wiele mniejsze spalanie w stosunku do osiągów niż stare jednostki, a trzecia sprawa, że porównywanie V6/V8 z 1.2-1.5 to debilizm i nie ważne jak to uzasadnisz. Bo 20 lat temu w Golfie nie miałeś 3.0 V6, tak jak dzisiaj w bmw 5 nie masz 1.2