Wpis z mikrobloga

A u nas na głównej dziś radość, że przepisy o pierwszeństwie pieszych przed przejściem się opóźniają :) Niestety nasze społeczeństwo jak na razie jest mentalnie na poziomie społeczeństw zachodnich z lat 60 i 70 XX w.


@gobi12: rozmiar Holandii i Polski jest bez znaczenia.
  • Odpowiedz
@malinq: W takich rozważaniach bardziej liczy się stopień urbanizacji, gęstość zaludnienia, liczba ludności w miastach itp. Sam rozmiar powierzchniowy nie ma takiego znaczenia.
  • Odpowiedz
@gobi12: w takich kwestiach liczy się nawet ilość starych bab w komunikacji miejskiej których jedynym celem jest #!$%@? głupot w przychodni "bo za darmo". Porównywanie struktury organizacyjnej miast Holandii i Polski nie ma sensu ponieważ różnimy się zbyt wieloma czynnikami.
  • Odpowiedz
adąc w mieście masz jechać tak, że w każdym momencie masz móc się łatwo zatrzymać. Stąd masowe wprowadzanie na całym świecie stref TEMPO 30 w strefach zamieszkania.


@gobi12: Czy Twoje wymysły odnoszą się również do komunikacji zbiorowej, tj. autobusów i tramwajów?
  • Odpowiedz
@malinq: Dobrze. Rozumiem, mamy się nie wzorować na miastach Holandii. Na jakim polskim mieście mamy się wzorować? Gdzie są korzystne według Ciebie rozwiązania?

@kompek: Oczywiście, że tak. Daj statystyki ile osób ginie w mieście zabita przez komunikację zbiorową, a ile przez auta.
  • Odpowiedz
@gobi12: Ok, czyli chcesz żeby komunikacja zbiorowa była jeszcze mniej konkurencyjna wobec samochodu. Bo tak Ci przypomnę, że nie każdy jest aktywistą miejskim i niektórzy muszą jeździć do pracy. Często się też zdarza, że mają pracę po drugiej stronie miasta, przeciwnej niż ta w której mieszkają. Jeżeli teraz wyskakuje ktoś taki jak Ty z pomysłami typu "strefa 30" wobec komunikacji miejskiej, to średnia prędkość komunikacji miejskiej jeszcze bardziej leci na
  • Odpowiedz
Dobrze. Rozumiem, mamy się nie wzorować na miastach Holandii. Na jakim polskim mieście mamy się wzorować? Gdzie są korzystne według Ciebie rozwiązania?


@gobi12: A dlaczego mielibyśmy się na kimś wzorować? Pytam serio, bo nie wiem czy istnieje kraj z taką samą specyfiką jak nasza. Oczywiście nie mówię, żeby nie podpatrywać i nie dyskutować, żadnych zagranicznych rozwiązań. Myślę, że powinniśmy zebrać dla każdego oddzielnego miasta konkretne informacje, co jest przyczyną utrudnień
  • Odpowiedz
@kompek: Gdzie w centrum miasta prędkość komunikacyjna autobusów jest większa niż 30 km/h? Bo średnia w Waw na liniach zwykłych to około 20 km/h.

Gdzie ja napisałem o pierwszeństwie pieszych nad tramwajami? Zacytujesz? I jeszcze bym chciał, żebyś mi powiedział ile jest przejść przez tory tramwajowe innych niż z sygnalizacją świetlną.

Czy Ty masz do mnie pretensje, że mieszkasz w miejscu z tragiczną komunikacją zbiorową albo tak daleko od miasta,
  • Odpowiedz
@malinq: I tak się robi. Po pierwsze bierze się sprawdzone rozwiązania z innych krajów i sprawdza się czy u nas też działają. Nikt nie kopiuje na ślepo, a argument: "to się sprawdza gdzieś, ale u nas nie zadziała" jest powszechny wszędzie na świecie. Tu masz film gościa, który pracuje na całym świecie o tym zjawisku na przykładzie Mediolanu: https://www.youtube.com/watch?v=8CJNDJP7w6o

@malinq: A ja jeżdżę do pracy rowerem po Warszawie
  • Odpowiedz
Gdzie w centrum miasta prędkość komunikacyjna autobusów jest większa niż 30 km/h?


@gobi12: A np. w takim Poznaniu, odnosi się to zarówno do autobusów jak i tramwajów. Jest masa ulic, gdzie spokojnie jadą 50 km/h.

Gdzie ja napisałem o pierwszeństwie pieszych nad
  • Odpowiedz
@gobi12: A np. w takim Poznaniu, odnosi się to zarówno do autobusów jak i tramwajów. Jest masa ulic, gdzie spokojnie jadą 50 km/h.


@kompek: W obrazku dane dla tramwajów. Trochę stare, bo z 2016, ale nie mam czasu szukać teraz nowych. Zresztą to tak naprawdę nie ma aż takiego wielkiego znaczenia, bo tam gdzie jadą już teraz więcej to głównie arterie, które nie byłyby objęte tempo 30. Przy separacji ruchu tramwajowego na wydzielone torowiska i skrzyżowania z sygnalizacją nie ma problemu, żeby jechały więcej niż 30.

@gobi12: eeeeeee... no pewnie tam,
gobi12 - > @gobi12: A np. w takim Poznaniu, odnosi się to zarówno do autobusów jak i ...

źródło: comment_15925995805guDPcRRjfAjX8oEemAHwC.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz