Wpis z mikrobloga

@KokiX: W centrach miast ta zmiana nie wymaga jakichś większych zmian. Takie miejsca jak przedstawiłeś rzeczywiście mogą być problematyczne i według mnie ta zmiana przepisów wymusi na zarządcach drogi ich przebudowę. Zresztą już teraz to miejsce jest niebezpieczne i powinny tam być światła - pytanie czemu do tej pory lokalni mieszkańcy nie wymusili przebudowy na zarządcy drogi? Takie coś jest jak najbardziej do ogarnięcia i znam wiele przypadków, gdzie starczyło trochę
@Jeesek: A do kogo mamy się porównywać i dążyć? Bo jak nie do zachodnich miast to może do wschodnich? Super przyjazne sowieckie przestrzenie miejskie? No to w takim razie fajrant, bo u nas rzeczywiście ruch jest bezpieczniejszy niż w Rosji, więc nie ma co żadnych działań podejmować. Nie. Wzorować się powinniśmy na najlepszych rozwiązaniach, o których jasno świadczą liczby.
@gobi12: strefy 30 pojawiają się tylko na wąskich drogach, w okolicach szkół, urzędów, osiedli, kościołów i starych miast. Gdzie to pierwszeństwo pieszych działa? Bo w Niemczech jest tylko na jednym z 3 rodzajów przejść, używanych jedynie w w/w miejscach. My tego nie mamy. My mamy jeden rodzaj przejść.
@gobi12: Nie. Mamy się wzorować na tych miastach i krajach w momencie gdy byli na takim samym poziomie rozwoju jak my. Mamy inny klimat, inną mentalność, inny układ miast. Nie da się przenieść jeden do jeden jakiegoś systemu do naszych warunków.
@gobi12: wieloma rzeczami. Tym że przejścia są źle oznakowane, jest ich bardzo dużo a ludzie nie myślą. Jak im dasz przekonanie że maja pierwszeństwo to nawet nie popatrzą. Nigdy nie widziałeś filmików na którym pieszy wychodzi z telefonem w ręku albo z za przeszkody i włazi pod auto? Daj im przekonanie że maja pierwszeństwo a takich sytuacji będzie 5x więcej. Tak samo jak myślenie że pierwszeństwo daje im szansę w starciu
A u nas na głównej dziś radość, że przepisy o pierwszeństwie pieszych przed przejściem się opóźniają :)


@gobi12: przepis jest dobry, ale jego egzekucja będzie kosztować życia w tym cudownym kraju, także ja jestem za, a nawet przeciw :( Najpierw trzeba w wielu miejscach skorygować naszą mentalność zanim możemy coś takiego wprowadzić.
@WedrowiecAtte: Sam jestem kierowcą i nie popieram ślepo przepisów, które miałyby na celu pogarszanie sytuacji kierowców. Popieram te, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego w moim kraju. I ja jestem zdania, że konieczne do tego są:
1. rozwój infrastruktury,
2. zmiany prawne,
3. edukacja.

Według mnie pierwszeństwo dla pieszych jest jedną z podstawowych zmian prawa, które temu służą. Kolejne to zrównanie prędkości w terenach zabudowanych do 50 km/h przez
@Qba1996: Proszę w załączeniu mapka Londynu :) Ich strefa 20MPH jest odpowiednikiem naszego TEMPO 30. https://mappinglondon.co.uk/2017/speed-limit-map/ I możesz sobie zobaczyć jak to się zmienia w ostatnich latach tj. jak bardzo rośnie strefa 20MPH.

Tutaj informacja o planach Warszawy (osobiście nie wierzę w ich tak szybką realizację): https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-docelowo-w-23-ma-byc-strefa-tempo-30-62974.html

Na dokładkę mapka Paryża z istniejącymi i projektowanymi strefami 30. https://dn60005mpuo2f.cloudfront.net/wp-content/uploads/2014/02/map_paris-english-660x453.jpg
@Jeesek: Tak. Analogicznie mielibyśmy zamiast robić nowoczesny system bankowy w latach 1990-2000 to powinniśmy robić taki jak był na zachodzie w 1960 roku, bo byliśmy na ich ówczesnym etapie rozwoju? No po prostu litości. Nie popełnia się cudzych błędów. Jeżeli już ktoś za Ciebie sprawdził jakieś teorie i im wyszło, że nie działają, a dalej na ich podstawie zostały opracowane nowe, które działają to jest jasne, że powinniśmy stosować od razu
@gobi12: w Londynie i Paryżu pod rządami takich osób to ja się niczego innego nie spodziewam :). Natomiast Warszawa pokusiła się o audyt przejść dla pieszych. Bardzo przydatna rzecz. W całej Polsce by się przydało.
@dzek: Mentalność ulega zmianie w praktyce. Wprowadzenie tego przepisu może początkowo zwiększyć liczbę zdarzeń, tak było w Czechach: https://www.transport-publiczny.pl/mobile/kwestia-czeska-w-pierwszenstwie-pieszych-na-przejsciach-63617.html Ale jego następstwem było znaczące zmniejszenie wypadków i ofiar w kolejnych latach. I trzeba to zrobić.

@japycz: W mieście masz jechać tak, żeby być w każdym momencie się zatrzymać. W terenie zabudowanym jest szansa, że Ci wyskoczy dziecko na drogę i co też powiesz, że debil wyskoczył jak ty przecież jedziesz
@gobi12: dziwne,
tak czy inaczej, pierwszeństwo dla pieszych w naszych realiach to nieporozumienie i próba zmiany statystyk i ułatwienia życia policji. Bo teraz nie będzie "wtargnął" pod pojazd tylko policja na hurra zacznie wypisywać "wina kierowcy" co jest totalną bzdurą. By wprowadzać takie rozwiązania, najpierw należy stworzyć infrastrukturę, poprawić ją. Usunąć na przykład słupy latarni stojące obok przejśc które zasłaniają pieszych, przerobić skrzyżowania i same przejścia. Dostosować zieleń - tak, często
Mieszkam w Poznaniu gdzie Rowerowy Jacek próbuje zrobić drugą Holandię. Efekt jest tego taki, że codziennie mijam kilometry ścieżek z których korzystają pojedyncze rowery. Miasto gdzie rozbiera się asfaltową ścieżkę rowerową w dobrym stanie, żeby za chwilę położyć nową, dokładnie taką samą. Przez Wartę da się przejechać trzema mostami, a na główne ulice dokłada się aut wyrzucając je z centrum, nie dając żadnej alternatywy w postaci dobrze działającej komunikacji miejskiej.

Czy na