Wpis z mikrobloga

@Prima_aprilis: ja tam popieram ścieżki z asfaltu
@gobi12: wyjaśnij mi proszę dlaczego to pieszy ma mieć pierwszeństwo, skoro to on wchodzi w strefę ruchu kołowego? Jak kierowca opuszcza asfalt i przejeżdża gdzieś przez chodnik, to ustępuje pierwszeństwa osobom na nim się znajdującym, czyli pieszym, ewentualnie rowerzystom. Dlaczego to ma nie działać w dwie strony tym bardziej, że droga hamowania samochodu jest dłuższa niż droga hamowania pieszego?
@gobi12:
Ale prawda jest taka, że samochód powinien mieć pierwszeństwo, z takiego samego powodu jak ma tramwaj czy pociąg. Inna sprawa że powinno się na maksa rozbudowywać chodniki, ścieżki rowerowe i pasy zieleni, a im mniej miejsc konfliktowych (przejsc i skrzyżowań) tym lepiej. Nie wiem czy byłeś w Holandii, ale tam, zwłaszcza poza dużymi miastami, jest idealnie - ścieżka rowerowa sobie, a droga sobie.
@Qba1996: @tygrysoffshorowy: W obszarze zabudowanym, czytaj w mieście, pierwszeństwo ma mieć pieszy. Poza obszarem zabudowanym na wszystkich drogach pierwszeństwo ma mieć samochód. Tak powinno być według mnie.

Wynika to po prostu z uznania tego, że przestrzeń w miastach jest przede wszystkim dla pieszych. Wszystkie działania mają służyć przede wszystkim temu, żeby to oni mieli wygodnie i bezpiecznie. Analogicznie na drogach poza obszarem zabudowanym wszystkie działania mają służyć, żeby kierowcy mieli
@Szybki_Mongol: Nie :) Weź sobie statystyki z państw, gdzie jest to wprowadzone. Ba, nawet weź sobie statystki z państw, które to wprowadzały to dość niedawno. Wynika z nich, że po początkowym wzroście liczby wypadków z udziałem pieszych po odrobinie czasu liczba takich wypadków spada znacząco poniżej poziomu startowego. Nie bez przyczyny wszystko organizacje zajmujące się bezpieczeństwem pieszych (a więc tych bardziej narażonych na szkody w przypadku takiego zajścia) są za pierwszeństwem
@gobi12 Komu jest łatwiej się zatrzymać? Samochodowi czy pieszemu? To pieszy wchodzi na drogę. W takiej sytuacji jaka miała wejść pieszy mógłby wtargnąć na pasy. Już teraz jest poważny problem, bo pieszy w ogóle nie patrzą tylko ładują się pod koła.

Prosta zasada: Chcesz przejść?
TO STOISZ I CZEKASZ, AŻ SAMOCHÓD SIĘ ZATRZYMA I CIĘ PRZEPUŚCI ALBO AŻ BĘDZIE PUSTO. I JAK SĄ DWA PASY TO PATRZYSZ CZY TEN NA DRUGIM SIĘ
@Szybki_Mongol: Tutaj na przykładzie Czech. https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/kwestia-czeska-w-pierwszenstwie-pieszych-na-przejsciach-63617.html

@XIONC_CI_MORDE_LIZAL: Litości. Co to za argumenty? Jadąc w mieście masz jechać tak, że w każdym momencie masz móc się łatwo zatrzymać. Stąd masowe wprowadzanie na całym świecie stref TEMPO 30 w strefach zamieszkania. Pieszy nie wchodzi na drogę w mieście, pieszy korzysta z ulicy.